Just ja, vilka material har jag anvät till mina odlingslådor?
Jo, jag har köpt vanliga furuplankr, råspont heter det kanske, de som är hyvlade på ena sidan.
Dessa har jag sedan grundoljat och på utsidan och överkanten målat med lasyr och invändigt klätt med grön presenning som jag har häftat fast. Botten är alltså öppen.
Just ja igen! Jag har ju lagt en lager med samkross runtom och mellan brädor och samkross ligger det markduk.
Om du lägger grus, sten, samkross osv runt om odlinglådorna vill jag rekommendera dig att sätta lite stöttor inuti lådorna för annars kommer sidorna på odlingsbäddarna att bågna (det gjorde de för mig så jag fick gräva bort lite samkross och trycka tillbaka för att sedan sätta plankor på insidan). Visserligen kommer jorden att skapa ett tryck när den kommer på plats men jag tror nog att trycket från krosset (och sedan plattorna som ska läggas ovanpå) trycker mer samt att det är där man går och då även trycker.
Hoppas du förstår hur jag menar.
Och näpp, inga glas har monterats i helgen... Vi stod och svor över dörrarna och kom fram till att jag måste kontakta Willab om detta för det är helkonstigt med glipan nedtill. Det är inte dörrarna som är sneda, de verkar hänga snett!
Ursäkta språket men jävla idiotiska förbannade bruksanvisningar och konstruktion!!!