Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dagens fråga
          malcolm
          Inlägg 15-08-2010, 20:50
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (ninnisky @ 15-08-2010, 21:24) *
          Hallå där!
          det finns faktiskt endagslinser även för oss som har astigmatism. det finns även progressiva linser. Funkar alldeles utmärkt! Kolla med en bra optiker.....

Jag var till Synsam men det var några år sedan... Kanske beror på vilken styrka man behöver också...

Citera
          Meriona
          Inlägg 15-08-2010, 20:53
          Länk hit: #22

Gäster

CITAT (malcolm @ 15-08-2010, 21:50) *
          Jag var till Synsam men det var några år sedan... Kanske beror på vilken styrka man behöver också...

Säkert kan det finnas gränser för vad styrka kontra brytning man behöver. Men det är aldrig fel att kolla igen, utveckligen går framåt. smile.gif Linser är himla bra när man vill snorkla tillexempel, annars ser man inte ett jota. sweatingbullets.gif

Citera
          Cherry
          Inlägg 15-08-2010, 20:56
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 35
          Medlem nr: 32 283

Ruda & Meriona; tack för era svar...ska nog prata lite med en annan optiker tror jag.
          Och säger ni att det är en vanesak att peta i ögonen....*vetintedetjag* men oki....träning ger färdighet eller hur var det...

Citera
          Bee
          Inlägg 15-08-2010, 21:00
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag har haft glasögon sen högstadiet. Har inte tänkt så mycket på det även om många av mina vänner och närmaste skaffat linser. Det här med linser tycker jag verkar jobbigt. Det ser så jobbigt ut när dom plockar ur dom och skall rengöra på kvällen.
          Det kanske inte är så jobbigt som jag tror.
          Själv tar jag handduken och putsar av lite snabbt innan jag tar glasögonen på mig innan jag går ut. Hemma funkar det utmärkt utan glasögon alls.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          netha
          Inlägg 15-08-2010, 21:01
          Länk hit: #25

Gäster

Haft glasögon i 54 år ... skulle inte kunna ha linser pga allergier och irriterade ögon med sveda/klåda.

Efter många år med glasögon får man ju "gropar" på näsroten, "dike" vid tinningarna och bakom örat.
          Försvinner "groparna" vid näsroten om man byter till linser?

Citera
          Cherry
          Inlägg 15-08-2010, 21:10
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (netha @ 15-08-2010, 22:01) *
          Haft glasögon i 54 år ... skulle inte kunna ha linser pga allergier och irriterade ögon med sveda/klåda.

Efter många år med glasögon får man ju "gropar" på näsroten, "dike" vid tinningarna och bakom örat.
          Försvinner "groparna" vid näsroten om man byter till linser?

Ursäkta att jag drar på munnen lite...det där har jag aldrig funderat över men nu när du säger det så är det ju verkligen så!!
          Jag tillhör den skaran som ännu inte har glasögon jämt men det är bara en tidsfråga *läs veckor*

Men ni som vet.....försvinner dikena och groparna??

Citera
          Meriona
          Inlägg 15-08-2010, 21:14
          Länk hit: #27

Gäster

Japp. Ganska snabbt några dagar max. Den där glåmigheten under ögonen kan ta lite längre tid, men den ryker den med. smile.gif Låter som om jag använder linser dagligen, men det gör jag INTE nuförtiden, jag är bekväm av mig. Men det är bra att kunna alternera. smile.gif

Citera
          Cherry
          Inlägg 15-08-2010, 21:20
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Meriona @ 15-08-2010, 22:14) *
          Japp. Ganska snabbt några dagar max. Den där glåmigheten under ögonen kan ta lite längre tid, men den ryker den med. smile.gif Låter som om jag använder linser dagligen, men det gör jag INTE nuförtiden, jag är bekväm av mig. Men det är bra att kunna alternera. smile.gif

Glåmigheten tar lite längre tid......hur är det med påsarna under ögonen??

unsure.gif

Citera
          netha
          Inlägg 15-08-2010, 21:23
          Länk hit: #29

Gäster

Jag har inga påsar under ögonen, men det har maken... han har haft glasögon i 41 år

Citera
          Cherry
          Inlägg 15-08-2010, 21:24
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (netha @ 15-08-2010, 22:23) *
          Jag har inga påsar under ögonen, men det har maken... han har haft glasögon i 41 år

Mina är nog medfödda känns det som....likaså gäddhänget under armarna!!
          wacko.gif

Redigerat av Cherry: 15-08-2010, 21:25

Citera
          netha
          Inlägg 15-08-2010, 21:32
          Länk hit: #31

Gäster

CITAT (Cherry @ 15-08-2010, 22:24) *
          Mina är nog medfödda känns det som....likaså gäddhänget under armarna!!
          wacko.gif

Gäddhäng ... ja då måste du vara kvinna ... män verkar aldrig ha sånt även om det sladdrar lite här o där. laugh.gif

Jag brukar säga att armmusklerna har haft semester. rolleyes.gif giggle.gif

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-08-2010, 21:35
          Länk hit: #32

Medlem

Jag har ett par svindyra glasögon från Synsam med progressiva glas som jag inte använder eftersom jag inte trivs med dem, kör med tre separata glasögon istället. Ett par för allmänt seende, ett par terminalglasögon och ett par läsglasögon. Himla många par blir det och jag glömmer titta som tätt att byta till de allmänna när jag suttit vid datorn eftersom det inte skiljer så mycket på styrkan så därför har jag ett par "allmänna" i handskfacket på bilen. Tur att Specsavers finns där man får två par till priset av ett.

Citera
          Cherry
          Inlägg 15-08-2010, 21:40
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (netha @ 15-08-2010, 22:32) *
          Gäddhäng ... ja då måste du vara kvinna ... män verkar aldrig ha sånt även om det sladdrar lite här o där. laugh.gif

Jag brukar säga att armmusklerna har haft semester. rolleyes.gif giggle.gif

Visst är jag kvinna!
          Eller vänta nu.....är det verkligen bara kvinnor som får gäddhäng??
          Eller "grevinnedraperi" som en väninna säger.
          Dagens fråga i morgon kanske?

Hahaha ja yngste sonen sa att pappa hade inget tolvpack...han hade torktumlare...så visst är det en smula orättvist att deras "håller ihop" medans vårt liksom.....delar upp sig.... blink.gif

CITAT (malcolm @ 15-08-2010, 22:35) *
          Jag har ett par svindyra glasögon från Synsam med progressiva glas som jag inte använder eftersom jag inte trivs med dem, kör med tre separata glasögon istället. Ett par för allmänt seende, ett par terminalglasögon och ett par läsglasögon. Himla många par blir det och jag glömmer titta som tätt att byta till de allmänna när jag suttit vid datorn eftersom det inte skiljer så mycket på styrkan så därför har jag ett par "allmänna" i handskfacket på bilen. Tur att Specsavers finns där man får två par till priset av ett.

Ja tänk vilket jobb vi har som inte har ögonen med oss!!!
          Jag har med olika...och är det terminalerna som är på och jag hastigt måste resa mig för att springa iväg...tja...då försvinner hela världen!
          Och innan jag kommer på att det är glasögonen som måste av... har jag, som hypokondriker, hunnit tänkt att det är säkert hjärnblödning eller ditten och datten! smile.gif

Citera
          Klint
          Inlägg 15-08-2010, 21:52
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Använder både och mest linser.De lär en hur man gör hos optikern min var väldigt tålmodig jag kan ha mina 1månad så jag pillar ju inte så ofta men det blir en vana skulle nog inte heller orka pilla varje dag.Men glasögonen fick allt torkas av flera ggr.dagligen+att det blir imma på glasen,Känner en frihet utan men säjer som nån annan blev känsligare för solljus men nu kan jag ju ha solglasögon! coolgleam.gif
          Min uppmaning är pröva! det kostar ju faktiskt inget

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Tikka
          Inlägg 15-08-2010, 21:53
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem nr: 497

Jag har glasögon som åker av o på. Är oxå astigmatisk.
          Hittade lite termer kring ämnet smile.gif

--------------------
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.

Citera
          netha
          Inlägg 15-08-2010, 22:14
          Länk hit: #36

Gäster

CITAT (malcolm @ 15-08-2010, 22:35) *

Vi tog samtidigt var sitt par progressiva på Synsam ... kostade drygt 18.000 kr ... hutlöst, vet jag eftersom syrra jobbat hos optiker och vet att glasen kostar struntsumma i inköp.

Hädanefter kommer vi att ta hos Specsavers i grannsataden.

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-08-2010, 22:20
          Länk hit: #37

Medlem

Jag är jättenöjd med mina glasögon från Specsavers och bågarna är av minst lika god kvalitét som de från Synsam.

Citera
          netha
          Inlägg 15-08-2010, 22:24
          Länk hit: #38

Gäster

CITAT (malcolm @ 15-08-2010, 23:20) *
          Jag är jättenöjd med mina glasögon från Specsavers och bågarna är av minst lika god kvalitét som de från Synsam.

Tror säkert det ... men vi styrdes nog att bara leta i "märkesdjungeln" ... Armani och Peak Performance valde vi ... inte sjutton är de bättre än märkeslösa. thumbdown.gif

Har döttrar och svärsöner som köpt på nätet och är jättenöjda.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-08-2010, 22:34
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Använder glasögon. Eftersom jag är närsynt så åker dom av och på mest hela tiden. Funkar inte med progressiva eller linser eftersom mitt braiga närseende då försämras.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-08-2010, 22:40
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (netha @ 15-08-2010, 23:24) *
          Tror säkert det ... men vi styrdes nog att bara leta i "märkesdjungeln" ... Armani och Peak Performance valde vi ... inte sjutton är de bättre än märkeslösa. thumbdown.gif

Har döttrar och svärsöner som köpt på nätet och är jättenöjda.

Fick 2 par jättesnygga till priset för 1 par förra året hos Synsam för totalt 1.500:- och då var glasen behandlade. Struntar fullkomligt i märken då det viktigaste är att dom sitter bra.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 10:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon