Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bär & Svamptork
          Suz
          Inlägg 17-08-2010, 20:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Hej!
          För några år sedan var jag sugen på att köpa en svamp/bär-tork och läste på lite.
          Jag torkade mina örter/frukt/svamp mm i bastun och det gick ju bra men sista året fick vi mottfjärilar (tror jag de heter) och de lade sina larver/ägg i allting och det var ett litet helsike att bli av med dem (hade sjå ett par år efter......äckligt) det var då jag började funderade på en sån tork.

Nåväl idag köpte jag en, OBH Nordica.
          Glad och ivrig sökte jag på Odla om allt som hade med torkmaskiner att göra.......då slog det mig att det var ju Evermat jag kollat på då förut.
          Men nu är det gjort.....
          Av vad jag funnit här så är det lite blandade meningar om dessa olika maskiner.

Men så nu på kvällen funderade jag lite......jag pysslar ju lite med badbomber/doftkuddar mm...kan man torka blomblad i denna tork med?? Rosor, lavendel och sånt??
          Kan, kan man säkert förståss men jag menar är det någon här som testat??

När jag torkar blomblad och då framförallt rosor på tidningar i en mörk bastu blir ju färgen så "dassig" och trist.

Edit;....en fråga till...såna där plastpåsar med "stängningsanordning", vet ni vad jag menar? När man bara drar upptill på påsen och så försluts den med två plastremsor liksom?
          Vet nån var kan man köpa dem i olika storlekar?

Redigerat av Suz: 17-08-2010, 20:27

--------------------
          Zon II

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 07:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon