Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kurragömmalek med ovälkommen besökare
          caprifol
          Inlägg 18-08-2010, 08:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

Vi har fått in en gräshoppa (el liknande?) i huset, och den håller på att driva mig till vansinne. Hur många dygn den funnits här vet jag inte men den hade tydligen boat in sig någon gång under helgen och var inflyttad i söndags kväll.

Ljudet är inte det det vanliga kontinuerliga gnidandet som man hör utomhus utan ett kort gnissel följt av 5-10 sekunders tystnad, gnissel o s v. Det kan pågå i upp emot en timme för att sedan försvinna för ett tag och återkomma. När jag tycker jag lokaliserat den och - enligt ljudet av döma - borde stå alldeles inpå den - då tystnar den helt. Jag tror fanskapet sitter och flinar åt mig någonstans. Min man, som "inte längre kan höra syrsornas sång" tycker jag är helt nojjig när jag studsar upp och ner i soffan, men det är fruktansvärt enerverande och omöjligt att koppla bort. Vi har en ganska öppen planlösning i den del av huset där den håller till så även om den förflyttar sig kan jag inte stänga in den i ett litet utrymme.

Någon som vet nå't? Var brukar de sitta när de är inomhus? Hur länger lever de? Och vad lever de av? Jag har altandörren öppen när jag är hemma så den borde hitta ut.
          caprifol

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon