Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är inte detta ett bevis på den svenska avundsjukan
          netha
          Inlägg 20-08-2010, 22:15
          Länk hit: #21

Gäster

CITAT (andersen @ 20-08-2010, 23:07) *
          Därför att kapitalet skall inte styra över allt, det är en fråga om demokrati.

Jag är så klart för demokrati ... men i just detta fall har jag svårt att förstå demokratifrågan ...
          Grubblar o grubblar men kan inte förstå varför vi som inte äger miljoner/miljarder ... inte kan tillåta att de som har pengar får ge gåvor till sina nära vänner.

CITAT (*Stintan* @ 20-08-2010, 23:12) *
          Han snubben är dyslektiker precis som kungen och Vickan och jag har för mig att dom gjort/gör nånting tillsammans angående det.

OK ... då förstår jag ännu mer varför han bjöd dem på allt. smile.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 20-08-2010, 22:16
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (netha @ 20-08-2010, 23:12) *
          Jag är så klart för demokrati ... men i just detta fall har jag svårt att förstå demokratifrågan ...
          Grubblar o grubblar men kan inte förstå varför vi som inte äger miljoner/miljarder ... inte kan tillåta att de som har pengar får ge gåvor till sina nära vänner.

Därför att då får vi ett samhälle som blir så här... skrubbar du mej på ryggen så skrubbar jag dej på ryggen.

Då sätts dom demokratiska spelreglerna ur spel, och det handlar bara om kapitalets makt.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-08-2010, 22:17
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (andersen @ 20-08-2010, 22:43) *
          Helt klart att det är en muta,företagen står i kö för att bli kunglig hovlevrantör och använda sig av det i marknadsföring.

Tror knappast att han förväntar sig att bli kunglig hovleverantör. Han har ju tjänat sina miljoner på att ordna språkresor för ungdomar. Lite svårt att skicka till slottet.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Bettis
          Inlägg 20-08-2010, 22:18
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (andersen @ 20-08-2010, 23:16) *
          Därför att då får vi ett samhälle som blir så här... skrubbar du mej på ryggen så skrubbar jag dej på ryggen.

Då sätts dom demokratiska spelreglerna ur spel, och det handlar bara om kapitalets makt.

Har vi inte det redan???

--------------------

Citera
          andersen
          Inlägg 20-08-2010, 22:19
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (netha @ 20-08-2010, 23:15) *
          OK ... då förstår jag ännu mer varför han bjöd dem på allt. smile.gif

Driver du med mej?

--------------------

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Citera
          netha
          Inlägg 20-08-2010, 22:22
          Länk hit: #26

Gäster

CITAT (andersen @ 20-08-2010, 23:16) *

Jamen tror du inte att det redan förhåller sig på detta vis när det gäller överklassen!?

Men just när det gäller kungahuset så har de ju ingen politisk makt och därför liten makt ang kapitalet.

CITAT (andersen @ 20-08-2010, 23:19) *
          Driver du med mej?

Inte alls! Kanske saknar jag förstånd och förmåga att förstå ... ger bara min åsikt.

Redigerat av netha: 20-08-2010, 22:21

Citera
          andersen
          Inlägg 20-08-2010, 22:32
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (netha @ 20-08-2010, 23:22) *
          Jamen tror du inte att det redan förhåller sig på detta vis när det gäller överklassen!?

Men just när det gäller kungahuset så har de ju ingen politisk makt och därför liten makt ang kapitalet.
          Inte alls! Kanske saknar jag förstånd och förmåga att förstå ... ger bara min åsikt.

Jo men det behöver väl inte bli värre.

Kungahuset har stor makt när det gäller näringslivet dvs företagen är mycket intresserade av att ha kungafamiljen med sig på resor mm reklamvärdet är mycket stort.

Ang pengar från kungafamiljen/och företag till olika hjälp insatser för utsatta grupper/sjuka mm så är det inte företagens eller kungafamiljens uppgift att dela ut allmosor, då har vi snart ett samhälle där folk får stå med mösan i hand.

Jag avslutar här måste gå och lägga mej. gonatt

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 20-08-2010, 22:41
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

iI ärlighetens namn så fixar väl alla något åt varan !kompisar som är målare bilmekaniker snickare eller rörmockare så kom inte och säg att inte vi "vanliga" utnyttjar grattis saker,bara att ha en kompis som är snickare kan spara ett par hundra tusen .Vad är skillnaden knappnål eller silverskål ?nu när ju dom flesta av oss inte kungligheter men många av oss sparar en hel del på våra kompisar som jobbar svart åt oss.Vi har faktiskt vänner som har flygplan ! vi skulle säkert få" Låna"det om vi frågade.Alla drar nytta av varan byte av tjänster tex.många bilmekaniker tjäna en hel del svarta pengar liksom målare elektriker rörmockare.Så säg inte att vi "vanliga "inte utnyttjar våra bekanta och vänner.Snacka om att kasta sten i glashus whist.gif

Citera
          Bettis
          Inlägg 20-08-2010, 22:47
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Motti @ 20-08-2010, 23:41) *
          iI ärlighetens namn så fixar väl alla något åt varan !kompisar som är målare bilmekaniker snickare eller rörmockare så kom inte och säg att inte vi "vanliga" utnyttjar grattis saker,bara att ha en kompis som är snickare kan spara ett par hundra tusen .Vad är skillnaden knappnål eller silverskål ?nu när ju dom flesta av oss inte kungligheter men många av oss sparar en hel del på våra kompisar som jobbar svart åt oss.Vi har faktiskt vänner som har flygplan ! vi skulle säkert få" Låna"det om vi frågade.Alla drar nytta av varan byte av tjänster tex.många bilmekaniker tjäna en hel del svarta pengar liksom målare elektriker rörmockare.Så säg inte att vi "vanliga "inte utnyttjar våra bekanta och vänner.Snacka om att kasta sten i glashus whist.gif

tummenupp.gif ja just vad jag menade visst utnyttjar vi våra egna kontakter iaf har vi gjort det elektriker i släkten eller rörmockare mm mm

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 20-08-2010, 22:48
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 20-08-2010, 23:41) *

Så du menar att de förväntas göra något i gentjänst då??? Eller ska kungahuset byta "tjänster" mot svartjobb och representera Sverige "svart" för att gynna denne affärsman.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 20-08-2010, 22:51
          Länk hit: #31

Medlem

Precis Bettis !Lät att se över axeln och glömma bort hur man själv fixar till det för att slippa betala dyra hantverkare whistling.gif finns dom som tjänar mer på svartjobb än på sitt verkliga jobb,dom pengarna blir aldrig skattade.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-08-2010, 22:59
          Länk hit: #32

Medlem

Men vad har han gjort? Jo låtit dom flyga i hans privata flygplan, bo på hans lyxkryssare och i hans bostäder. Kostnaderna för allt har han ju oavsett. Den enda merkostnaden är väl bränslet, för personal har han ju ändå. Vem som betalat bränslet vet vi väl inte. Han är säkert inte i behov av några gentjänster.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 20-08-2010, 23:03
          Länk hit: #33

Medlem

Men om han nu har råd att bjuda på det varför skulle han inte få det då !hade jag haft en lyxkryssare skulle jag absolut lånat ut den till mina vänner,nu har jag inte någon lyxkryssare men jag lider inte av att Vicktoria och hennes Daniell har vänner som har det gott ställt och som ställer upp på dom när de behöver en bröllopsresa inkognito.Det kallar jag för vänner det som delar med sig av det dom har.

Citera
          Piccante
          Inlägg 20-08-2010, 23:04
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 20-08-2010, 23:59) *
          Men vad har han gjort? Jo låtit dom flyga i hans privata flygplan, bo på hans lyxkryssare och i hans bostäder. Kostnaderna för allt har han ju oavsett. Den enda merkostnaden är väl bränslet, för personal har han ju ändå. Vem som betalat bränslet vet vi väl inte. Han är säkert inte i behov av några gentjänster.

Hans flygplan åker nog inte till Stilla havet fram och tillbaka bara så där. Givetvis var det en bjudresa.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Red Top
          Inlägg 20-08-2010, 23:11
          Länk hit: #35

Medlem
          Medlem nr: 16 329

Hörde att det var Republikanska föreningen, som stod bakom alla åtta anmälningarna till korruptionsmyndigheten.

En anmälan per medlem, eller?

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Motti
          Inlägg 20-08-2010, 23:13
          Länk hit: #36

Medlem

Den svenska avundsjukan förnekar sig aldrig !om du har en sommarstuga på Östkusten eller på Smögen eller en våning i Stockholm och lånar ut den till en vän,skulle du tycka att det var okej att bli anklagad för muta då ?

Citera
          Piccante
          Inlägg 20-08-2010, 23:19
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Motti @ 21-08-2010, 00:13) *
          Den svenska avundsjukan förnekar sig aldrig !om du har en sommarstuga på Östkusten eller på Smögen eller en våning i Stockholm och lånar ut den till en vän,skulle du tycka att det var okej att bli anklagad för muta då ?

Ja definitivt om min "vän" är i en bransch där man gör reklam eller på något sätt kan framhålla mig positivt gentemot andra. Om man kan dra fördel själv eller sitter i en beslutsfattande position där man kan ha makt över andra sår räknas allt över 50kr som en muta.

Hur skulle det se ut om föräldrarna till en unge som ligger risigt till i skolan och riskerar att få IG i svenska lånar ut sin sommarstuga på Fårö till läraren bara för att han verkar trevlig och i behov av semester???

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 20-08-2010, 23:28
          Länk hit: #38

Medlem

men snälla Markus rolleyes.gif va det inte en lite konstig jämförelse,det här handlar ju om vuxna människor inte barn.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 20-08-2010, 23:39
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

En vanlig statstjänsteman får ta emot en "present " värd 300 kr annars är det en muta och h*n straffas .

När kungahuset tar emot " present " för miljoner så får man inte ens åtala för att de kungliga går inte att åtala !!!

edit:rättat stavfel

Redigerat av mamamaggan: 20-08-2010, 23:41

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-08-2010, 23:42
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Markus_H @ 21-08-2010, 00:04) *
          Hans flygplan åker nog inte till Stilla havet fram och tillbaka bara så där. Givetvis var det en bjudresa.

Han har ju både kryssaren och hus där och far fram o tillbaka själv som en skottspole. Och var det en bjudresa so what? Hade jag råd skulle jag bjuda massor utan att förvänta mig något i gengäld. Jag tycker det är löjligt att man ens bryr sig.

--------------------

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-12-2025, 23:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon