Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag färgade håret..., ...och min man märkte ingenting....
          Monica M zon 4
          Inlägg 26-08-2010, 14:18
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

Min man märker inte att jag klipper mig, ändrar hårfärg, byter gardiner eller ändrar om möblerna lite.

Jag märkte, å andra sidan, inte när han bytte fälgar på min bil och satt på jätteflådiga värstingfälgar. Jag åkte omkring med dem i en vecka när en arbetskamrat påpekade att jag hade snygga fälgar.

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 26-08-2010, 20:33
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Int sir je sånt int. Eller gardinan som ä ny.
          Men å andra sidan tog det tre dar innan hon noterade att jag ställt skäggtrimmern på 1 i stället för 4 och fått en "tredagars skäggstubb". Och jag var ju glad så länge fadäsen inte upptäcktes.

Citera
          Motti
          Inlägg 26-08-2010, 21:44
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Tycker i alla fall att det är kul när någon lägger märke till om man fixat håret det är en slags bekräftelse på att han fortfarande tittar på en ju rolleyes.gif annars fikar jag inte efter komplimanger men det är kul att få en då och då dom haglar ju inte över precis när man är 57 år giggle.gif tycker jag själv något eller någon är snygg så säger jag det särskillt till mina vänner och dom brukar bli så glada thanks.gif

Citera
          netha
          Inlägg 26-08-2010, 22:11
          Länk hit: #24

Gäster

Min man ser alla förändringar i färg och form ... han är min frisör sen många år tillbaka. smile.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 26-08-2010, 22:16
          Länk hit: #25

Medlem

och jag är min mans frisör sedna vi var 18 år :)eftersom jag är X frissa så klipper jag mig själv gör slingor osv,klipper även sonen som är 31 !han har aldrig varit hos en frisör ,sonen ser om jag piffat till mig lika så dottern och mina vänner,men gubben tja han är som han är han rolleyes.gif föresten har vi varit gifta i 35 år på måndag inte så konstigt kanske att han missar ett och annat flirting.gif

Citera
          netha
          Inlägg 26-08-2010, 22:19
          Länk hit: #26

Gäster

CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:16) *
          och jag är min mans frisör sedna vi var 18 år :)eftersom jag är X frissa så klipper jag mig själv gör slingor osv,klipper även sonen som är 31 !han har aldrig varit hos en frisör ,sonen ser om jag piffat till mig lika så dottern och mina vänner,men gubben tja han är som han är han rolleyes.gif föresten har vi varit gifta i 35 år på måndag inte så konstigt kanske att han missar ett och annat flirting.gif

Jag är också min mans frisör ... detta sen vi var i tjugoårssåldern ... har dotter som är sin egen frisör ... hon är också kompisars frisör och balfrisyrfixare varje vår. smile.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 26-08-2010, 22:23
          Länk hit: #27

Medlem

Ja att vara frisör va ett kul yrke ;)man saknar de där balfrisyrerna det var så kul att sätta upp hår ! lika så brudklädslarna :)men nu är jag utsliten och får hålla mig till att frissa vänner och familj.Men jag saknar min Salong ibland rolleyes.gif

Citera
          netha
          Inlägg 26-08-2010, 22:26
          Länk hit: #28

Gäster

CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:23) *
          Ja att vara frisör va ett kul yrke ;)man saknar de där balfrisyrerna det var så kul att sätta upp hår ! lika så brudklädslarna :)men nu är jag utsliten och får hålla mig till att frissa vänner och familj.Men jag saknar min Salong ibland rolleyes.gif

Tror säkert att du saknar.
          Varken dotter el make är utbildade frisörer ... glömde jag berätta ... de är glada uppskattade amatörer i yrket.biggrin.gif

Redigerat av netha: 26-08-2010, 22:27

Citera
          Motti
          Inlägg 26-08-2010, 22:35
          Länk hit: #29

Medlem

Aha svartjobbare giggle.gif jo det har blivit så himmla dyrt att tex klippa sig och bleka slingor,hade en vännina som betalade 1000 för det fear.gif Salonger i innerstan tar ut sina dyra hyror och omkostnader på kunderna plus skatter löner inköp osv,jag hade min Salong i huset så jag kunde hålla vettiga priser ,1997 tog jag 360 kr för slingor och klippning,700 för brudklädsel men då bjöd jag på räkmacka också wink.giflönerna har också gåt upp betydligt frisörerna är inte längre lågavlönade som vi var förut,tur är väl det !

Citera
          netha
          Inlägg 26-08-2010, 22:37
          Länk hit: #30

Gäster

CITAT (Motti @ 26-08-2010, 23:35) *
          Aha svartjobbare giggle.gif jo det har blivit så himmla dyrt att tex klippa sig och bleka slingor,hade en vännina som betalade 1000 för det fear.gif Salonger i innerstan tar ut sina dyra hyror och omkostnader på kunderna plus skatter löner inköp osv,jag hade min Salong i huset så jag kunde hålla vettiga priser ,1997 tog jag 360 kr för slingor och klippning,700 för brudklädsel men då bjöd jag på räkmacka också wink.giflönerna har också gåt upp betydligt frisörerna är inte längre lågavlönade som vi var förut,tur är väl det !

Tror det var 1994 jag senast var till min dåvarande frisör ... kostade 380 kr för klippning ... ville jag ha tvätt så kostade det några tior extra.

Citera
          Motti
          Inlägg 26-08-2010, 22:43
          Länk hit: #31

Medlem

Jag tog aldrig betalt för tvättning det var en ren servis grej för mig plus att jag visste att håret var RENT när jag satte i gång och att det var rätt typ av schampo,det har stor betydelse vid färgning och permanent tex dåliga schampon kan sabba allt ihop med färgning blekning och permanent,och då kommer de och klaga sen wink.gifbättre att tvätta dom med sitt eget schampo.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 26-08-2010, 22:44
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Min frisör tar 620:- för en klipp och fön. Gör hon folieslinger i olika färger kostar kalaset 1200:-
          Totalt ger jag ut ca 5000:-per år för håret. Jag är nöjd med min frissa så jag stannar kvar. Det finns helt klart billigare salonger, har även testat någon av dessa, men var inte nöjd. Visst är det dyrt! Alldeles för dyrt!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          netha
          Inlägg 26-08-2010, 22:50
          Länk hit: #33

Gäster

CITAT (ninnisky @ 26-08-2010, 23:44) *
          Min frisör tar 620:- för en klipp och fön. Gör hon folieslinger i olika färger kostar kalaset 1200:-
          Totalt ger jag ut ca 5000:-per år för håret. Jag är nöjd med min frissa så jag stannar kvar. Det finns helt klart billigare salonger, har även testat någon av dessa, men var inte nöjd. Visst är det dyrt! Alldeles för dyrt!

5.000/år är väl ingen oöverkomlig summa ... ganska genomsnittslig skulle jag vilja påstå.

Citera
          Motti
          Inlägg 26-08-2010, 23:01
          Länk hit: #34

Medlem

Tänk vad pengar jag sparat då rolleyes.gif och gubben och sonen,dottern hjälper jag då och då barnbarna klipper jag också,det blir några spänn om året då whistling.gif

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 26-08-2010, 23:39
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Fnissar lite.
          Omma öronen kör jag med skäggtrimmern på 3 mm. Högst upp borde jag polera med sämskskinn. Skägget kör jag på 4:an och kinder och hals utan distansbygeln. Har inte varit till frisören på över20 år.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-08-2010, 04:00
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Överbölingen @ 27-08-2010, 00:39) *
          Fnissar lite.
          Omma öronen kör jag med skäggtrimmern på 3 mm. Högst upp borde jag polera med sämskskinn. Skägget kör jag på 4:an och kinder och hals utan distansbygeln. Har inte varit till frisören på över20 år.

Samma här! whist.gif

Jag är inne på min tredje trimmervilket kostat ca 1500 kronor på 20 år = 75 kronor om året, och då är jag nyklippt varje vecka!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 27-08-2010, 10:35
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Var hos frissan sist när jag gifte mig 1969....... och då fick jag gå hem och göra om det för det såg hemskt ut. Har fixat min mammas hår sen jag var 15, mina barns och deras respektives och mitt eget - lite svårt att hålla tungan rätt i mun när man skall klippa bakhuvudet....... smile.gif men det går.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-08-2010, 10:52
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (netha @ 26-08-2010, 23:50) *
          5.000/år är väl ingen oöverkomlig summa ... ganska genomsnittslig skulle jag vilja påstå.

Det skulle jag aldrig ha råd med! Tur att jag kan klippa mig själv ännu precis som jag gjort de senaste 45 åren.
          Döttrarna tror jag aldrig varit till frissan utan kommer till mig när de vill bli klippta. shy.gif

Redigerat av *Stintan*: 27-08-2010, 10:56

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-01-2026, 06:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon