Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Måste flytta syrén nu, går det?
          KRT
          Inlägg 22-08-2010, 07:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Håller på att anlägga en garageuppfart, och av tekniska skäl måste den läggas 1,5 m åt längre åt höger än planerat vilket gör att syrénen som står just där måste tas upp. Om det är möjligt vill jag gärna flytta den till annan plats, men jag inser att det inte alls är idéalt att öra det nu mitt under tillväxten, så frågan är går det ens att flytta den?????

Det är en ganska gammal buske (tror jag), men tillväxten har varit dålig pga dåliga växtförhållanden, så den är inte mer än 1,5 m hög och växer snarare åt sidan än uppåt.... Den har inte blommat senaste året, men efter att vi tog ner lite buskar runt den i våras har den skjutit lite nya skott så det är liv i den. Tror det är en vanlig bondsyrén men är som sagt inte allls säker eftersom ajg inte sett några blommor.

Om det går att flytta, hur gör jag för att det ska bli bra? Klipper ner den rejält innan flytten? Hurdant rotsystem har en syrén? Eftersom jag får göra grävningen för hand så finns det begränsingar för hur stor jordklump jag kan ta med..... Är den extra känslig för placering efter flyten eller kan man sätta den var som helst så länge man vattnar ordentligt (skulle vilja sätta den i en slänt nämligen, men den är aningens torr och ganska solig så här års).

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 03:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon