Nu börjar det dra ihop sig igen. Jag känner att det är dags att gå ut med en intresseanmälan (även om jag fortfarande tycker att det är lite tidigt )
De fröer som vi byter här kan vara vilka fröer som helst, dock INTE grönsaker (det startades en speciell lista för det i fjol)
Får jag önska lite? Det är väldigt dåligt med fröer till 1-åringar
Fröerna ska vara plockade i din trädgård i år. Har du en slatt över av några köpta fröer är det OK det också, men då ska de vara köpta i år. Skriv då gärna på fröpåsen att det är köpta fröer. Är det fröer av en namnsort är ju de köpta fröerna mer sortäkta än de fröer vi tar i våra egna trädgårdar.
Jag har också bestämt att det inte får vara fler än 10-15 st i en kedja. Är vi fler tar det för lång tid innan kuvertet gått varvet runt.
Behövs det så startar jag flera kedjor. I fjol blev det 3 st.
För er som inte var med ifjol, så här går det till:
I slutet av september skickar jag iväg ett kuvert med 20 olika fröpåsar till nr 1 på listan.
Denne person tar ut de fröpåsar han/hon vill behålla och lägger tillbaka minst lika många egna fröpåsar och skickar sedan kuvertet till nr 2 på listan.
När alla kuvert gått varvet runt frågar jag om ni vill att jag ska skicka kuvertet en gång till. Förra året blev det 3 vändor
Vill du vara med?
PM:a namn och adress till mig.
Betänk att ditt verkliga namn och ditt nick kommer att framgå av adresslistan, kan du inte acceptera det, kan du tyvärr inte vara med
Jag säger redan nu, sista anmälningsdag blir den 15/9.
De som PM:ar namn och adress till mig kommer att få ett svars-PM från mig. MEN det kan ta några dagar. Jag lovar iaf att höra av mig till er innan jag skickar iväg kuvertet/kuverten på första resan
Nu hoppas jag att vi blir minst lika många i år som förra året.
Margith