Tack alla för att ni brytt er! Mår bättre idag men jag missade telefontiden till vårdcentralen då jag sov väldigt länge, ända till kl. 11 faktiskt vilket är ovanligt. Tror jag var överansträngd igår, hade haft feber kvällen innan och låg under dubbla täcken men frös ändå. Var på dubbla möten hos Af då både socialkonsulenten och arbetspsykologen ville prata med mig, psykologen såg att jag var utmattad så hon avbröt mötet efter halva tiden och jag åkte hem. Mådde minst sagt risigt vid hemkomsten och orkade inte laga någon mat men som tur var hade jag ett par matlådor i kylen som gick att värma till middag. Vet inte riktigt vad som hände sedan på kvällen, skulle gå upp till köket som ligger på övervåningen men plötsligt vek sig vänster ben och det svartnade för ögonen och jag for handlöst nedför trappan. Hade en tallrik i handen som krossades och jag fick ett ordentligt skärsår i handen som blödde ymnigt, slog i pannan ordentligt också och tuppade förmodligen av en stund. Sonen ringde 112 men när ambulansen kom var jag på benen igen och de tyckte inte det var någon större fara med mig så jag fick välja själv om jag ville åka med eller inte. Valde att stanna hemma och idag har jag mått någorlunda även om såret i handen smärtar vid vissa rörelser. Har bara tagit det lugnt idag och bla. tittat på engelska trädgårdar på SVT Play + trädgårdsfradag med Pernilla Månsson Colt och Falkenbergsrevyn. Lyckades ta mig ut och köpa en grillad kyckling och det är vad det blev till middag idag,
Sonen är självklart orolig för hur jag mår och han grät igår när han torkade bort blodet från trappan igår och jag vill ge en eloge till ambulanspersonalen som tröstade honom när de var här. Han är 21 år gammal men lider som jag sagt tidigare av ett autistiskt syndrom och är mycket känslig. Får en tår i ögat när jag tänker på hur han kontaktat skolan han gick på 2008 när jag låg på sjukhus för min senaste stroke och undrade hur man skötte tvättmaskinen.
Jag MÅSTE leva för hans skull och hans katt om inte annat och på något sätt skall det väl lyckas även denna gång.
KRAMAR TILL ALLA SOM BRYTT SIG!

CITAT (Gossen Ruda @ 31-08-2010, 18:43)

Enligt medlemslistan har malcolm varit inne flera gånger idag men har inte skrivit något. Märkligt men det finns väl någon förklaring.
Har inte orkat... okej....