Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 9 10 11 12 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > De som sjukskrivna, trots att dom mycket väl skulle klara att arbeta
          Anma
          Inlägg 03-09-2010, 21:53
          Länk hit: #201

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Motti @ 03-09-2010, 22:51) *
          Säger så här !der finns många sjukskrivna som mår
          bättre än jag.

Har du gått i deras skor eller?
          Du har ju valt att bli hemmafru, möjligheten är att vara sjukskriven om du nu är sjuk. Förutsatt att FK godkänner dig så klart.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-09-2010, 21:54
          Länk hit: #202

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

bättre än jag.

Hur dåligt mår du?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 03-09-2010, 21:55
          Länk hit: #203

Gäster

bättre än jag.

.

Redigerat av netha: 04-09-2010, 10:22

Citera
          Anma
          Inlägg 03-09-2010, 21:59
          Länk hit: #204

Medlem

Jag ser också väldigt fisk ut rakt upp och ner! Men om jag har håret uppsatt ser man att min nacke ser lite lustig ut. Om jag ska vrida huvudet ser man också att jag vrider mer på hela bålen är själva huvudet.
          Jag byter gärna en dag med motti, med netha med, kan ju vara intressant att ha ont/besvär på nya ställen ibland och med lite tur får de stackars musklerna som arbetar dygnet runt vila en dag. smile.gif Tyvärr är det inte möjligt så jag får dras med mitt till det hittas ett botemedel eller tills jag dör.

Redigerat av Anma: 03-09-2010, 22:00

Citera
          netha
          Inlägg 03-09-2010, 22:02
          Länk hit: #205

Gäster

CITAT (Anma @ 03-09-2010, 22:59) *
          Jag ser också väldigt fisk ut rakt upp och ner! Men om jag har håret uppsatt ser man att min nacke ser lite lustig ut. Om jag ska vrida huvudet ser man också att jag vrider mer på hela bålen är själva huvudet.
          Jag byter gärna en dag med motti, med netha med, kan ju vara intressant att ha ont/besvär på nya ställen ibland och med lite tur får de stackars musklerna som arbetar dygnet runt vila en dag. smile.gif Tyvärr är det inte möjligt så jag får dras med mitt till det hittas ett botemedel eller tills jag dör.

.

Redigerat av netha: 04-09-2010, 10:21

Citera
          Anma
          Inlägg 03-09-2010, 22:05
          Länk hit: #206

Medlem

CITAT (netha @ 03-09-2010, 23:02) *
          Med all respekt ... tror inte att du vill bytra med mig ... tyvärr ... även om jag önskat få byta med dig.

Jag vet vad du lider av och jag tror ärligt talat att min dag blir i såfall mycket besvärligare än min dag är som mig, men det kan ju vara bra för mig också med lite perspektiv och vara tacksam för det jag har. Jag tror inte att du lider av kronisk huvudvärk, och om du inte gör det skulle vi ju kunna byta bara för att mitt huvud skulle få vila en dag och för att dina lungor skulle få vila. Ärligt talat, jag skulle kunna göra en sådan sak om det var möjligt.

Citera
          netha
          Inlägg 03-09-2010, 22:10
          Länk hit: #207

Gäster

CITAT (Anma @ 03-09-2010, 23:05) *
          Jag vet vad du lider av och jag tror ärligt talat att min dag blir i såfall mycket besvärligare än min dag är som mig, men det kan ju vara bra för mig också med lite perspektiv och vara tacksam för det jag har. Jag tror inte att du lider av kronisk huvudvärk, och om du inte gör det skulle vi ju kunna byta bara för att mitt huvud skulle få vila en dag och för att dina lungor skulle få vila. Ärligt talat, jag skulle kunna göra en sådan sak om det var möjligt.

wub.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 03-09-2010, 22:16
          Länk hit: #208

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Anma !DU VET INGET OM MIG OCH HUR MITT LIV HAR VARIT !om jag skulle sitta här och skriva om hela mitt liv!!ja det gör jag bara inte +jag lämnar inte ut mig på liv internet,,men mitt liv har fan inte varit någon lustresa ska du veta,det finns annlöedningar till att det är som det är och dom annledningarna vill jag INTEgå in på här offentligt.En sak ska ni ingen har betalat en kRONA FÖR MIg av skattebetalarna.Inte en spänn har jag tagit emot har alltid skött mig själv.Aldrig tagrit emot ett enda bidrag mer än barnbidraget-Attans jag är nog en mönster svensk giggle.gif

Citera
          netha
          Inlägg 03-09-2010, 22:19
          Länk hit: #209

Gäster

CITAT (Motti @ 03-09-2010, 23:16) *
          Anma !DU VET INGET OM MIG OCH HUR MITT LIV HAR VARIT !om jag skulle sitta här och skriva om hela mitt liv!!ja det gör jag bara inte +jag lämnar inte ut mig på liv internet,,men mitt liv har fan inte varit någon lustresa ska du veta,det finns annlöedningar till att det är som det är och dom annledningarna vill jag INTEgå in på här offentligt.En sak ska ni ingen har betalat en kRONA FÖR MIg av skattebetalarna.Inte en spänn har jag tagit emot har alltid skött mig själv.Aldrig tagrit emot ett enda bidrag mer än barnbidraget-Attans jag är nog en mönster svensk giggle.gif

.

Redigerat av netha: 04-09-2010, 10:21

Citera
          Anma
          Inlägg 03-09-2010, 22:20
          Länk hit: #210

Medlem

Motti! JAG ÄR MYCKET MEDVETEN OM ATT JAG INTE VET MER ÄN DU SKRIVIT HÄR, men mitt svar kvarstår, för de sakerna har inget med varandra att göra. Jag lovar, du behöver inte sätta taggarna ut hela tiden.

Citera
          Motti
          Inlägg 03-09-2010, 22:28
          Länk hit: #211

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Anma!! inte ville jag sätta ut taggarna inta alls men det är svårt att förklara här hur man hafft det i livet vilka val man gjort osv och hur dom valen blev:)men du förstår att man inte vill lämna ut sig här hur som helst flirting.gif I vissa lägen hamnar man i försvarställning tyvär,ta det inte personligt Anma rolleyes.gif

Citera
          xlxl67
          Inlägg 04-09-2010, 06:39
          Länk hit: #212

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Så här går det när man försöker sätta regler på sjukdom: sad.gif

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet201...ticle7725836.ab

Redigerat av xlxl67: 04-09-2010, 06:39

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 04-09-2010, 07:37
          Länk hit: #213

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

När ni ändå skriver om att byta era kroppar med varandra, finns det någon snäll människa sol byter med mig?

Värken tar jag, det har varit min kompiss sedan många år. Men om jag bara en vecka kunde gå utan risk för att ramla p.g.a. svår yrsel, det hade varit härlig. Men att gräva, kratta och dylikt klarar jag inte längre.

Elisabeth

Redigerat av Elisabeth-Västkustkolonisten: 04-09-2010, 07:38

Citera
          herkules
          Inlägg 04-09-2010, 08:23
          Länk hit: #214

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (xlxl67 @ 04-09-2010, 07:39) *
          Så här går det när man försöker sätta regler på sjukdom: sad.gif

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet201...ticle7725836.ab

2006 kostade sjukförsäkringen 106 miljarder kronor, förra året hade beloppet sjunkit till 89,5 miljarder
          på bekostnad av människors liv och välfärd.
          ovärdigt, omänskligt och osolidariskt.

/.../En sak ska ni ingen har betalat en kRONA FÖR MIg av skattebetalarna.Inte en spänn har jag tagit emot har alltid skött mig själv.Aldrig tagrit emot ett enda bidrag mer än barnbidraget-Attans jag är nog en mönster svensk giggle.gif

jag fattar inte riktigt - att du aldrig fått ut från någon sjukförsäkring, gör det dig till en bättre människa?
          menar inget illa med min fråga men är uppriktigt intresserad av vad du menar med det jag quotat.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Chamomille
          Inlägg 04-09-2010, 08:57
          Länk hit: #215

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

rotfl.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Cacki
          Inlägg 04-09-2010, 09:47
          Länk hit: #216

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Man ska nog inte jämföra vem som är sjukast och därmed vem som är mest berättigad till försäkringsersättning. Då skulle vi alla stå oss slätt. Inte ligger väl någon av oss medvetslös i respirator med total organsvikt...osv osv....om det skulle sätta ribban menar jag. Var människa bär sitt ok och oken ser väldigt olika ut. Kan vi inte unna varann och vara glada för den personens skull om man nu råkar kunna gräva en stund i sin trädgård.

Dessutom kommer återigen det här in i bilden med att inte döma innan man har hela bilden framför sej.
          Mitt grävande: istället för att behöva gå hos sjukgymnast (och kosta samhället pengar)för att bibehålla min rörlighetsförmåga (även med hänsyn till nervminnet som kan jämföras med muskelminne om ni nu vet vad det är för något). Jag tränar alltså själv med något som känns motiverat och gör det dessutom med glädje även om vanlig klassisk sjukgymnastik skulle "ta emot" när kroppen bråkar för mycket. Jag har det t.o.m inskrivet i min journal som något positivt och man uppmuntrar mej att fortsätta med det eftersom jag kommer att ha igen på det i förlängningen. Det gör att jag inte förtvinar i förtid och kan förhoppningsvis fortsätta galoppera i korridorerna ännu längre i framtiden.
          (Nu börjar jag förresten nå gränsen för hur lång jag vill gå med att behöva lämna ut mej för att folk ska fatta...)

Det är väl katten att man måste försvara sej t.o.m inför sina olycksbröder och systrar!. Det är väl alldeles tillräckligt att behöva göra det inför alla som inte har varit med om något allvarligare än en bruten arm någon gång tillbaka i tiden. Vi själva borde väl ändå veta bättre än så!! Poängterar igen. Döm inte utan att ha hela bilden klar för er!! Så snälla, sluta....skärpning!!

Redigerat av Cacki: 04-09-2010, 09:51

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2010, 09:56
          Länk hit: #217

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

tummenupp.gif Finns tydligen ingen gräns för hur inskränkta människor kan vara sad.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 04-09-2010, 09:58
          Länk hit: #218

Medlem

CITAT (Cacki @ 04-09-2010, 10:47) *
          Man ska nog inte jämföra vem som är sjukast och därmed vem som är mest berättigad till försäkringsersättning. Då skulle vi alla stå oss slätt. Inte ligger väl någon av oss medvetslös i respirator med total organsvikt...osv osv....om det skulle sätta ribban menar jag. Var människa bär sitt ok och oken ser väldigt olika ut. Kan vi inte unna varann och vara glada för den personens skull om man nu råkar kunna gräva en stund i sin trädgård.

Dessutom kommer återigen det här in i bilden med att inte döma innan man har hela bilden framför sej.
          Mitt grävande: istället för att behöva gå hos sjukgymnast (och kosta samhället pengar)för att bibehålla min rörlighetsförmåga (även med hänsyn till nervminnet som kan jämföras med muskelminne om ni nu vet vad det är för något). Jag tränar alltså själv med något som känns motiverat och gör det dessutom med glädje även om vanlig klassisk sjukgymnastik skulle "ta emot" när kroppen bråkar för mycket. Jag har det t.o.m inskrivet i min journal som något positivt och man uppmuntrar mej att fortsätta med det eftersom jag kommer att ha igen på det i förlängningen. Det gör att jag inte förtvinar i förtid och kan förhoppningsvis fortsätta galoppera i korridorerna ännu längre i framtiden.
          (Nu börjar jag förresten nå gränsen för hur lång jag vill gå med att behöva lämna ut mej för att folk ska fatta...)

Det är väl katten att man måste försvara sej t.o.m inför sina olycksbröder och systrar!. Det är väl alldeles tillräckligt att behöva göra det inför alla som inte har varit med om något allvarligare än en bruten arm någon gång tillbaka i tiden. Vi själva borde väl ändå veta bättre än så!! Poängterar igen. Döm inte utan att ha hela bilden klar för er!! Så snälla, sluta....skärpning!!

Jag hoppas att du inte uppfattat det som att jag tävlat om vem som är sjukast, det var verkligen inte min mening.
          Väl skrivet som vanligt cacki.

Citera
          Cacki
          Inlägg 04-09-2010, 10:16
          Länk hit: #219

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Anma @ 04-09-2010, 10:58) *
          Jag hoppas att du inte uppfattat det som att jag tävlat om vem som är sjukast, det var verkligen inte min mening.
          Väl skrivet som vanligt cacki.

Nej egentligen inte, men erkänner att vid första anblicken så fick jag nästan den känslan. Är bara rädd för att "försåtsejpåarna" gör samma feltolkning och därmed får vatten på sin kvarn och kanske t.o.m försöker vända det emot oss.
          (Förresten skulle jag ev kunna tänka mej att byta för en dag med dej också, men det är nog bäst att vi tar det på pm så att ingen stör sej på det....men enbart för den nyttiga erfarenhetens skull... flirting.gif whist.gif )

Redigerat av Cacki: 04-09-2010, 11:09

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          fuchsian
          Inlägg 04-09-2010, 10:36
          Länk hit: #220

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Cacki @ 04-09-2010, 11:16) *
          Nej egentligen inte, men erkänner att vid första anblicken så fick jag nästan den känslan. Är bara rädd för att "försåtsejpåarna" gör samma feltolkning och därmed får vatten på sin kvarn.
          (Förresten skulle jag ev kunna tänka mej att byta för en dag med dej också, men det är nog bäst att vi tar det på pm så att ingen stör sej på det.... flirting.gif )

Man ser ju inte el. känner människan bakom dataskärmen, så det är mer humant att låta den sjuka medlemmen bestämma själv hur mycket/lite el. noll, den vill säga om sitt privata liv.

Jag är/har varit ett dåligt exempel när det gäller den biten och har trampat många på tårna, särskit när det skulle behöva visa bevis om vad jag har skrivit, hur det nu skulle ha hjälp mig?????
          Det får inte gå så långt, trots att man har medsystrar/bröder som gärna har åsikter med hela bredden, från det elaka --- till en empatisk person.
          Jag vet inte, men har märkt att de som inte må så hundra bra kan omedvetet/medvetet ge sig på alla konstiga saker, men det behöver man inte ta emot. Återligen känner jag mig skylldig, men det var nog den lärdommen jag skulle ha och jag låter det stanna vid detta. ... tummenupp.gif .. fuchian ...

Citera

12 sidor V  « < 9 10 11 12 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 21:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon