Jo, det är verkligen en skillnad i priset om du tänker nu på dessa ljung som säljes här, så har du där kanske 10ggr fler färger att välja på. Vi brukar åka fr. Lubeck, den lilla vägen mot Hamburg och där finns 2 stora Gargen Center där vi stannar vid, Och alla cyklamen ...oj! endast mellan 0.99 - 2 euro, man blir hur ha-galen som helst. Brukar också köpa andra både perenna och säsongs - bladväxter till mina grupper som jag hänger i växthuset, så att de synns in under vintern. Har fula, stora, bruna plast hängkrukor som man kan göra lite extra isolering i båtten och dem hänger vi upp.
Sedan finns det hur mycket och i olika stora höstastrar som jag lägger på låga hyllor i växthuset. har även köppt små buxbom och andra fleråriga buskar med mig.
Det är bara så synd att just nu har inte vår kombi-merca kommit, så lastutrymmet blir begränsade. Gubben ska ju ha med sig öl och vin, det mesta går till kompissarna, men ändå. Vi gör denna resa vår och höst och bor i Lybeck Hilton, där han är medlem.
Sedan finns det dessa lättmaterialkrukor som tål kyla, och till hösten är de nedsatta och jag är efter deras långa och smala lågor med vattenreservoar och på den en filteringsmatta, som har funkat kanonbra under denna sommar i växthuset med alla mina pelsrgoner, har inte behövt vattna jämt och de håller ett tag, men mina nuvarande är fr, Willab Garden i skåne och jag tycker att det är lite för lite plats för vatten, Men jag får se vad jag hittar. Enorma orchideer, vinterblommande, har nog följt med, men har inte lyckats med dom. En del liljelökar har kommit med och den vita liljan som jag har haft som fråga, en spindellilja, 1.5m i fullhöjd med blommor. Det blir roligt, men om du också åker ditåt så får du adresser till dessa ställen. .... ..fuchian...
Så det finns bra saker och sen beror på vad som får plats i bilen.
|