Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om mig
          abbbe
          Inlägg 10-09-2010, 21:46
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Tack alla som har skrivit så fina svar! Tackar alla en och en!

Om ni undrar hur jag har det nu, kan jag säga att jag har det bättre redan! Fick börja jobba igen. Trodde inte det skulle fungera för jag kom helt förkrossad till jobbet. Men redan första dagen räddade mitt liv, nya projekt och nya arbetskamrater, då var jag tvungen att se hyfsad och motiverad ut, och det ledde till slut att jag blev glad på riktigt. Det hela har nu bedövat min stora sorg och det är jag så glad över. Såklart, blir jag fortfarande mycket ledsen när jag tänker efter det, speciellt vid ensamtider, men har upptäckte att kriser är väldigt beroende av omgivningen. För dagen då jag skrev detta var jag helt ensam. Det var mörkt och jag var i katastrofal chocktillstånd. Obeskrivlig känsla. Trodde inte människans känslor kunde vara så där djupa och intensiva.

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 10-09-2010, 21:49
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Det låter väldigt hoppfullt abbe biggrin.gif Härligt att höra biggrin.gif Styrkekramar smiley_small_hug.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-09-2010, 21:52
          Länk hit: #43

Gäster

Men nu blev jag glad abbbe, du är på väg upp! smile.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 10-09-2010, 21:56
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Människans känslor kan var utöver det man kan tänka sig confused.gif kul att höra att du vaknat till och ser livet igen smile.gif
          Kram Motti

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 10-09-2010, 23:57
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Så skönt att höra att du har någon sorts motvikt , i jobbet , mot det som hänt. Det gör kanske att du förstår att delar av ditt liv trots allt kan funka.

Jättebra är det som händer i/på jobbet men göm inte undan din smärta , den finns där även om du kan koncentrera dig på annat , låt den få värka ut nu . För mig , och andra jag haft kontakt med som upplevt något som gjort fruktansvärt ont in i själen , var det viktigt att inte kapsla in smärtan för att senare ha en stor varböld att tas med. Det gör mycket värre ont och tar längre tid att bli av med.

Det kommer att gå upp och ner , du kan komma att känna att du iband inte kan styra över smärtan , den gör som den vill med dig men de tillfällena glesar ut vartefter.

smiley_small_hug.gif

Redigerat av mamamaggan: 10-09-2010, 23:57

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 11-09-2010, 00:08
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Sorg, som du känner nu har inget alls med psykisk ohälsa att göra , tvärtom.Sorg är en del av livet- svarta dagar och ljusa försommarkvällar.Jag vet att både jag och du kommer vidare.men sorg tar tid ..mycket tid

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-09-2010, 06:11
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (kerstin z5-6 @ 11-09-2010, 01:08) *
          Sorg, som du känner nu har inget alls med psykisk ohälsa att göra , tvärtom.Sorg är en del av livet- svarta dagar och ljusa försommarkvällar.Jag vet att både jag och du kommer vidare.men sorg tar tid ..mycket tid

Fast den här tytpen av kriser kan faktiskt utlösa psykisk ohälsa, så man får ändå vara lite uppmärksam..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          fuchsian
          Inlägg 11-09-2010, 10:26
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Visst kan det krisa till, mer eller mindre, men du har redan tagit ett steg i rätt riktning. De ensamma stunderna kan kännas mörka, men tänk då på att du är för övrigt frisk men lite extra utsatt för vanliga förskylningar pga. att ditt immunförsvar har fullt upp ännu med dig själv.
          den kan du stärka med de positiva sakerna och om du kan komma ut i en park/skog, så har den helande effect på dig och du stärker ditt immunförsvar.
          Men du, tjejen, verkar vara den typen som ändå hittar redan mot ett ljusare tillvaro.

Att jag nämnde detta om immunförsvaret, ville jag bara göra dig uppmärksam, inget annat. Känner många i din situation och vissa har inte orkat att ta sig upp igen och då har jag träffat dom i en medicinsk dimma och i mycket dåligt skick.
          Lyssna in vad din kropp vill säga dig när du sitter ensam. smiley_small_hug.gif ...fuchian...

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-10-2026, 13:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon