| |
|
  |
Inredning, tips, ideer och bilder., Väggtexter, chabloner, gardiner, tapeter m.m. |
|
|
|
|
14-10-2010, 23:32
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Motti @ 15-10-2010, 00:13)  Var inne där och kollade i går där finns bara text till så att säga vuxna rum,all väggdeckor är till barnrum tyvär Nalle phu osv.fattar inte att inte någon satstat på det här med väggdeckor till "vuxna" ?måste väl vara en stror marknad om det fanns . Här finns mer än bara text. http://www.vinyldekor.se/Jag gillar fotavtrycket till hallen.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 00:20
|

Medlem
Antal inlägg: 3 549
Medlem nr: 32 435

|
*viskar* grattis ! såg ditt drömhus på hemnet .. lyckost ! *viskar*
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 06:28
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
Mitt vardagsrums fönster, där är en spets duk för det stora fönstret skitsnyggt utifrån ^^ En sak jag länge velat göra är att hänga upp stora grenar i taket  Sen skivor som blev misslyckade kan man oxå hänga upp
Redigerat av skånepåg: 15-10-2010, 06:37
Bifogade miniatyrbild(er)
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 08:44
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
 Grattis Klint! Skånepåg: Nu fick jag lite 70-tals känslor! Själv håller jag på med mina djäkla fönster, är riktigt less på detta nu. Dom nya fönstrena var ca: 10 cm smalare så jag har först fyllt igen alla stora glipor med finbetong och sedan det dyrare husfix. Har nu hållit på att spackla och slipa och ska nu idag förhoppningsvis slipa en sista gång och sedan måla. Det blir nog fint då det är färdigt men oj så jobbigt med allt slipdamm överallt, all ledig tid den senaste veckan har gått åt till detta. Men jag får väl vara glad åt att jag gjort det själv för det hadde nog blivit dyrt att ta nån firma till hjälp. suuuuckkk!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 08:57
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (Klint @ 15-10-2010, 01:17)  svar ja, här kommer en hemlis vi har fått lov att köpa vårt drömställe,men inga papper påskrivna än,därför är det bara ni som får veta fast jag helst vill skrika ut det! Ni som läst denna tråd har ju sett det så då måste ni ju få veta Ja det blev dyrare än vi tänkt och ja det är mycket jobb Men jag är så lycklig!! Varför inga papper skrivits?Ska göras så fort säljaren hinner Det är älgjakt  Grattis. Så spännande att se fram emot flytten till eget hus. Jag förstår om du har huvudet fullt av planer.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 13:55
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Klint @ 15-10-2010, 01:17)  svar ja, här kommer en hemlis vi har fått lov att köpa vårt drömställe,men inga papper påskrivna än,därför är det bara ni som får veta fast jag helst vill skrika ut det! Ni som läst denna tråd har ju sett det så då måste ni ju få veta Ja det blev dyrare än vi tänkt och ja det är mycket jobb Men jag är så lycklig!! Varför inga papper skrivits?Ska göras så fort säljaren hinner Det är älgjakt  Grattis till drömhuset! ...och Lycka Till!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 14:25
|

Medlem

|
Nu har jag köpt hissgardin till ett litet köksfönster. Så kom då problemet - hur hänger man upp den ? I paketet följer det med 2 käppar, gardinen och 3 små krokar.
Längst upp är en kanal som är ihopsydd i ena sidan och i den andra trär man in en pinne - lika bred som gardinen. En likadan pinne trär man in längst ned på gardinen och rullar upp den och knytar fast allt med band
Man kan alltså inte ha någon typ av gardinstång. Ett alternativ är ju att sy små öglor på gardinens baksida och sen skruva in krokar ovanför fönstret och så hänga upp den så.
Kanske det finns bättre alternativ ?
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 16:10
|

Medlem
Antal inlägg: 4 467
Medlem nr: 18 069

|
 till alla som lyckönskat!! Mitt förra inlägg såg litekonstigt ut:svar ja var till Katies fråga vill du ha tips på billig inredning,blev så ivrig så jag skrev direkt såg inte att det var många fler som skrivit  Sqrulan Vad duktig du är kan du tänka att jag faktiskt är avundsjuk på ditt slit? Men du, ta en kopp java eller ett glas vin slut ögonen och tänk va bra det blir när du är klar med nya gardiner och allting! Alba jag hade sådana där i mitt förra hus och jag plockade ner gardinstången och fästena med har jag för mej ,sen skruvar man öglorna i träribban och sätter krokar i väggen då ser men inte upphängningen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 16:29
|

Medlem

|
CITAT (Klint @ 16-10-2010, 17:10)   till alla som lyckönskat!! Mitt förra inlägg såg litekonstigt ut:svar ja var till Katies fråga vill du ha tips på billig inredning,blev så ivrig så jag skrev direkt såg inte att det var många fler som skrivit  Sqrulan Vad duktig du är kan du tänka att jag faktiskt är avundsjuk på ditt slit? Men du, ta en kopp java eller ett glas vin slut ögonen och tänk va bra det blir när du är klar med nya gardiner och allting! Alba jag hade sådana där i mitt förra hus och jag plockade ner gardinstången och fästena med har jag för mej ,sen skruvar man öglorna i träribban och sätter krokar i väggen då ser men inte upphängningen. Man skruvar alltså genom tyget på baksidan ?
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 17:16
|

Medlem

|
Det värsta är att jag inte har gardinerna kvar,jag hade skickat efter dem på Jotex men jag har ju för mej att det redan var hål i tyget,ska kolla i katalogen kanske finns beskrivning därhttp://www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php?t=163495 fanns ingen bra beskrivning,hittade denna disskution men det finns nog nån här som kan förklara bättre,hoppas bara de går in å kollar!
Redigerat av Klint: 16-10-2010, 18:21
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 20:08
|

Medlem

|
När jag googlar så får jag jättemycket träffar med frågor om samma problem. På en del gardiner är det band bak för att sätta i och en del gör hål i gardinen så det finns tydligen många olika varianter. Nu får det bli krokar strax ovanför fönsterfodret och sen syr jag öglor på baksidan av gardinen. Om det blir bra - ja det återstår att se. Inte nog med det - gardinen är också för bred. Den har ett broderat månster mitt på och det vill jag ju ha mitt på fönstret. Jag måste alltså sy om den - ta bort lite på båda sidor. Usch det är både kanaler och veck. Kanske jag är klar innan jag ska ta ner julgardinerna i januari.
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2010, 08:55
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
 Men vad invecklat Alba, var köpte du den gardinen? Den jag ska sy den kan jag dra på en gardinstång och längst ner ska det vara en rundstav som jag rullar upp gardinen på, jag ska fota och visa er då jag börjar. Tack Klint. Jag målade det första varvet i går eftermiddag så jag börjar att se slutet, sedan så har jag flera rum som ska tapetseras om men först ska jag vila upp mej  Min mamma bodde i den gamla delen av huset så det är där jag försöker att renovera lite.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2010, 17:40
|

Medlem

|
jag har en fundering,ska ha en sektion i köket med över o undeskåp i mitten en spis det blir 2.20met. det ska vara pärlspont på väggen hela eller bröstpanel ej bestämt än.men nu grunnar jag på att ha pärlspont mellan skåpen och kakel el.nåt annat stänkskydd bara bakom spisen.Tror ni det blir plottrigt opraktiskt eller jättesnyggt?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2010, 17:47
|
Medlem

|
CITAT (Klint @ 17-10-2010, 18:40)  jag har en fundering,ska ha en sektion i köket med över o undeskåp i mitten en spis det blir 2.20met. det ska vara pärlspont på väggen hela eller bröstpanel ej bestämt än.men nu grunnar jag på att ha pärlspont mellan skåpen och kakel el.nåt annat stänkskydd bara bakom spisen.Tror ni det blir plottrigt opraktiskt eller jättesnyggt? Det ka nbli plottrigt och det kan bli bra. Beror på vad du väljer för kakel. Du vet väl att det finns mdf skiva som ser ut som pärlspont? Den krymper inte mellan "plankorna" då det är ett helt stycke. Om man målar den med båtlack eller liknande så blir det ett lika bra skydd som kakel.
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2010, 17:54
|

Medlem

|
Jamen det var nytt! båtlack alltså tack för tipset,Den där skivan har vi funderat på men gubben har fått för sej att det är mer gediget med vanlig pärlspont.Men tackochlov är han av sorten som kan ändra sej ska presentera iden helt klart,Tror du/ni det skulle bli snyggt att skippa kakel helt och köra skiva+båtlack överallt även vid diskbänk? Ps Anma det var värst vad du byter avatarer!!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2010, 18:19
|
Medlem

|
CITAT (Klint @ 17-10-2010, 18:54)  Jamen det var nytt! båtlack alltså tack för tipset,Den där skivan har vi funderat på men gubben har fått för sej att det är mer gediget med vanlig pärlspont.Men tackochlov är han av sorten som kan ändra sej ska presentera iden helt klart,Tror du/ni det skulle bli snyggt att skippa kakel helt och köra skiva+båtlack överallt även vid diskbänk? Ps Anma det var värst vad du byter avatarer!! Ja, det är för att försöka få en viss herre nöjd...  I tråden ""stulen" bild på tradera" framgår vem.  Det blir finfint med en sån skiva istället för kakel. Problemet med vanlig pärlspont är ju att den kan röra sig och då blir det springor mellan. Inte så bra på ett ställe som bör stå ut med viss väta. Skiva+båtlack har grannen på stugan haft i flera år nu i hela köket, väggar och över diskbänk, allt går ihop, mycket snyggt och mycket tåligt. Lätt att hålla rent också tydligen.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|