Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inredning, tips, ideer och bilder., Väggtexter, chabloner, gardiner, tapeter m.m.
          sqrulan
          Inlägg 14-09-2010, 18:45
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

CITAT (Klint @ 14-09-2010, 13:00) *
          http://www.hemnet.se/beskrivning/853416?r=3 kanske fel tråd?

hoppas detta funkar som sagt inget är klart men tankarna går ju i cirklar ändå

tummenupp.gif Det såg jättemysigt ut både huset och omgivningen, berätta hur det går!

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 14-09-2010, 21:19
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (Krolliljan @ 14-09-2010, 13:02) *
          Jag är ute efter ett pärldrapperi eller bambudraperi in till fågrlrummet.
          Vi har underlaterna där och det blir så innestängt när jag måste stänga dörren för de är nästan alltid ute och flyger.
          Ngn som vet var de säljer?

Det fanns för längesedan på hornbach. Jag har inte varit där på flera år så jag vet inte om det finns kvar.

Citera
          Anma
          Inlägg 14-09-2010, 23:34
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

oj, glömt att fota idag, havf tålamod med mig...

Citera
          Klint
          Inlägg 15-09-2010, 09:32
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Vad kul att du tycker det sqrulan!
          Då är det väl ok att fortsätta i denna tråd även om det tar ett tag tills man ev.kommer till själva inredningen.Säj bara till om ni tycker jag ska starta en ny tråd.Igår kväll kollade jag in lite länkar efter att jag tittat på köksinredningar Det finns väldigt mycket snyggt nåt i skrivstil skulle jag vilja ha välkommen tex.
          Men vårt ev.blivande kök och badrum +värmesystem kommer först.Köket kommer att bli samma storlek som förut ser ingen annan lösning än att ha skåpen där de är tänker flytta spisen till mitten och ev.bygga in kyl efter diskbänken bakom finns ett skafferi och vi tänker slå ut väggen till badrum och göra komb.badrum o grovkök Jätteglad för ideer förslag och bilder ska bli kul att se hur du har det Anma!
          Status vi har budet men de ska ha ytterligare en visning om c:a14dgr.Men men inget att göra
          Håll Tummarna! rolleyes.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Klint
          Inlägg 15-09-2010, 10:14
          Länk hit: #45

Medlem

Ok Vanjalarsa då svarar jag här.Vi har målat på strukturtapeter med mycket bra resultat man får jämna till spikhål tapeten brukar resa sej lite runt hålen det kan man ta med lite sandpapper eller bara trycka till med fingret vi la vanligt lim i några sprickor det är ju så att det som är lite ojämt syns ju mer när man målat.Jag har en kompis som målat över en mönstrad tapet men det synns igenom han hade köpt billigaste färgen och inte gjort nåt underarbete så det kan nog bli bra om man gör på rätt sätt. Köper man färg hos fackhandeln så kan de berätta vad som krävs Men det är kul att göra om så kör på tummenupp.gif och det vore jättekul med före/efterbilder!!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Alba
          Inlägg 15-09-2010, 11:07
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag vill tipsa om en bra gratis katalog för pyssel.
          Den är ca 20x30 cm och över 400 sidor - så det finns en hel dela att titta på - bla schabloner.

Creative Company

Citera
          Bettis
          Inlägg 15-09-2010, 15:33
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Lite roliga bilder på fågelhålkar, min vänninas dotter är väldigt påhittig så hon fixade till några hålkar i trädgården och det bodde fåglar i dom i våras.
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Bifogad bild

--------------------

Citera
          Alba
          Inlägg 15-09-2010, 16:07
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Bettis @ 15-09-2010, 16:33) *
          Lite roliga bilder på fågelhålkar, min vänninas dotter är väldigt påhittig så hon fixade till några hålkar i trädgården och det bodde fåglar i dom i våras.

Sååå fina - jag önskar nästan att jag vore fågel.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 15-09-2010, 16:56
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Alba @ 15-09-2010, 12:07) *
          Jag vill tipsa om en bra gratis katalog för pyssel.
          Den är ca 20x30 cm och över 400 sidor - så det finns en hel dela att titta på - bla schabloner.

Creative Company

tummenupp.gif Tack Alba nu har jag beställt efter den!

Klint: Visst får du skriva här och berätta så mycket du vill det blir ju kul om huset blir ert och vi får följa renoveringen lite.

Målade hon holkarna eller hur gjorde hon, det blev ju så fint och en rolig idé.

Redigerat av sqrulan: 15-09-2010, 17:01

--------------------

Citera
          Bettis
          Inlägg 15-09-2010, 17:15
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Ja hon har målat och byggt till osv hon har bra med fantasi, visst blev dom roliga har en till ska se om jag får in den...
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 15-09-2010, 17:54
          Länk hit: #51

Medlem

Ja hon verkar ha bra med fantasi, min son gjorde en mac donaldsholk då han gick i skolan och han fick faktiskt hyresgäster i den.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 15-09-2010, 19:19
          Länk hit: #52

Medlem

Här är bilderna på vårt kök.

Kyl och frys längst bort.

Diskmaskin mellan ho och ugnsskåpet.

Alltihopa från IKEA, förutom diskho och blandare (bauhaus) knappt 40.000:- med vitvaror.

Det jag är nöjd med:
          Valet av luckor, enkla och vita.
          Valet av handtag och deras placering.
          Alla uttdragslådor i underskåpen. Har lådor innanför luckorna istället för hyllor.
          Jag gillar renheten med att ha en lucka istället för uttdragslådor med synliga fronter och enkelheten med att ändå ha låda som man kan dra ut.
          Att kyl/frys och diskmaskin är helintegrerade.
          Att ugnen inte är under hällen.
          Induktionshäll! Älskar den!
          Kaklet (egentligen golvklinker) få fogar och läcker svart färg som skiftar i silver och koppar, syns dåligt på bilden, och att den inte går ända upp till skåpet.
          De gamla strömbrytarna (orginal). Syns en på översta bilden.
          Färgvalen. Tråkigt i vissas ögon, neutralt i mina.
          Golvet, syns inte så mycket på bilden, men det är ett mörbrunt/svart laminatgolv som ser gammalt ut.

Det jag inte är så nöjd med:
          Diskhon är lite för liten. Jag ville ha en större, hade sett ut en på bauhaus men den var slut när vi skulle köpa den och jag är inte känd för tålamod. Den som fanns där istället i samma stora storlek var över 1500:- dyrare och det tyckte jag inte var värt, så det blev en mindre. Den är bra förutom när man ska diska ugnsplåtar.

Svart diskbänk. Allt syns. Ville ha en spräcklig men hittade ingen som var lagom spräcklig som var tillräckligt mörk.

Att allt inte är klart. Saknar silikonsträng, golvlister och täckskivor mot taket. Sockeln är inte riktigt klar heller, ska bli galler under kyl och ugn. nu saknas där en bit så ventilationen funkar ändå men det är inte fint. Har deadline till jul, så gubben sågar väl lister 23 december kan jag tro... flirting.gif

Citera
          Klint
          Inlägg 15-09-2010, 19:48
          Länk hit: #53

Medlem

Ja det var snyggt! Det synns att ni har tänkt och det är stilrent ser väldigt proffsigt ut!
          Svart diskbänk har jag faktiskt aldrig sett. Jag får bara plats men 140cm men din är väl större?Diskmaskin och kyl med fronter är verkligen snyggt det vill jag ha. Skåp utanför lådor det var också nytt Kul att få se1Skulle vilja ha exakt samma planlösning som du, men vet inte hur jag ska få till det måste nog avstå högskåpet men har inte tänkt klart än.Jag har alltid haft 1ho+1vask men det är ok med 1? Jo oxå fundera jag på fläkten är det kolfläkt isåfall behövs det inget "rör" tillden tänker på att spara plats. tummenupp.gif Jättekul att se ert fina kök!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Anma
          Inlägg 15-09-2010, 20:11
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Klint @ 15-09-2010, 20:48) *
          Ja det var snyggt! Det synns att ni har tänkt och det är stilrent ser väldigt proffsigt ut!
          Svart diskbänk har jag faktiskt aldrig sett. Jag får bara plats men 140cm men din är väl större?Diskmaskin och kyl med fronter är verkligen snyggt det vill jag ha. Skåp utanför lådor det var också nytt Kul att få se1Skulle vilja ha exakt samma planlösning som du, men vet inte hur jag ska få till det måste nog avstå högskåpet men har inte tänkt klart än.Jag har alltid haft 1ho+1vask men det är ok med 1? Jo oxå fundera jag på fläkten är det kolfläkt isåfall behövs det inget "rör" tillden tänker på att spara plats. tummenupp.gif Jättekul att se ert fina kök!

Fläkten kan man ha med kolfilter också. Kom på att våran inte är från ikea, det är en miele som syrran gav oss. Hon skulle ha en med kåpa.

Själva "lådan" ovanför är inne i köksskåpet ovanför, lika så röret. Så det skåpet finns inget annat i än själva fläkten.

Sen är lådan under hällen fejk, det är bara en front. Men jag ville ha handtag på den ändå för syns skull, för att behålla enhetligheten. Det kändes väldigt lite med bara två lådor, men det fugerar bra. En sidan är bestick och sånt och andra sidan redskap och knivar. De är ju 60*60 så det är gott om plats.

Diskbänken finns på IKEA. Ja, eller det är ju en bänkskiva i laminat egentligen ju.
          Fotot blir lite missvisande med skåpstorlekarna. Det är 4 st 60 skåp på var sida med högskåpen inräknade, alltså är båda sidorna 2,40 långa. Bänkskivorna är 1,80cm. Ja,eller lite till, de går ju lite längre än skåpen.

Det fungerar jättebra med en ho för oss, vi diskar ju bara stekpannor och grytor för hand, allt annat i maskin. Jag har aldrig diskmedelsvatten i hon. Fuktar en svamp och klickar i diskmedel, skrubbar grytorna och sköljer sen under rinnande vatten. jag har också bara haft två hoar innan och var tveksam till denna lösning. Men det blev denna för att jag ville ha tre 60 skåp under istället för en 80 och en 40. Och då hade man fått såga i skåpen och inte kunnat ha lådor i den. Men nu när jag är van så är jag supernöjd med en ho.

Ett tips är att ladda hem ikeas köksprogram. Vi satt i veckor vid den och planerade hur vi ville ha det. Sen blev det ju bra också! smile.gif

Jag kanske ska lägga in förebilder också?

Redigerat av Anma: 15-09-2010, 20:12

Citera
          Anma
          Inlägg 15-09-2010, 20:24
          Länk hit: #55

Medlem

Förebilder på köket.

Snyggt golv, va? eller inte! Nu har vi mörkt laminat i hela lägenheten till vita väggar överallt.

Redigerat av Anma: 15-09-2010, 20:24

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 15-09-2010, 21:09
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Villket lyft Anma!!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          sqrulan
          Inlägg 16-09-2010, 09:46
          Länk hit: #57

Medlem

tummenupp.gif Åhhh va snyggt det var, så skulle jag med vilja ha det! Hos mej skulle det nog se konstigt ut eftersom resten av huset inte är modernt.
          Men du "svart diskbänk" är det en bänkskiva som ni har sågat ut och satt ner en diskho i eller? Jag har ju två hoar men skulle lätt klara mej med en. Nu fick jag nåt att fundera över! g.gif Jag diskar allt utom stekpannor i diskmaskinen.

Verkligen fint Anma! bravo.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 16-09-2010, 10:06
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (sqrulan @ 16-09-2010, 10:46) *
          tummenupp.gif Åhhh va snyggt det var, så skulle jag med vilja ha det! Hos mej skulle det nog se konstigt ut eftersom resten av huset inte är modernt.
          Men du "svart diskbänk" är det en bänkskiva som ni har sågat ut och satt ner en diskho i eller? Jag har ju två hoar men skulle lätt klara mej med en. Nu fick jag nåt att fundera över! g.gif Jag diskar allt utom stekpannor i diskmaskinen.

Verkligen fint Anma! bravo.gif

Jo, man får tänka lite på hur man bor för övrigt så att det passar in, tycker jag. Detta kök skulle se konstigt ut i ett hus från början av 1900 talet men passar bra i funkisstilen. Men med andra luckor, handtag och bänkskiva skulle det bli finfint i ett gammalt hus.

Japp, det är bänkskiva med infällnadsho. Bauhaus har flera varianter på sådana med både en och två hoar i bra kvalitet för rimliga priser. Ikea har också, men deras är jättetunna och liksom lite "sladdriga" tycker jag.

Ikeas köksplanerarprogram är jättebra att bygga sitt drömkök med. Man kan rita in precis som rummet ser ut och bygga köket och sedan se allt i 3D. Verkligen kul att leka med!

Redigerat av Anma: 16-09-2010, 10:09

Citera
          sqrulan
          Inlägg 16-09-2010, 10:25
          Länk hit: #59

Medlem

Men vilken tur att jag startade denna tråd, tanken är att jag ska byta bänkskivor till nåt ljusare och då kan jag ta bort den gamla diskbänken i plåt och ha en skiva hela vägen från spisen och endast ha en ho...ho,ho...; )
          Tack Anma som gjorde så att jag fick den idéen in i min omordena hjärna! giggle.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 16-09-2010, 10:34
          Länk hit: #60

Medlem

Ja, visst är det fantastiskt med inspiration! Jag bodde på bygga hus forum avdelning kök innan vi började med vårt.

Citera

11 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 05:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon