| |
|
  |
Frökedja 2-2010, Nu startar den! |
|
|
|
|
16-10-2010, 11:51
|

Medlem
Antal inlägg: 1 153
Medlem nr: 22 570

|
Inte grönsaker. Okej. Jag har en liten tanke om att kanske lägga frön från vild kummin som växer frodigt på min tomt. Den är varken prydnadsväxt eller grönsak... möjligen kryddört. Blommorna är i o för sig ganska fina, som hundkex ungefär... Jag får se hur jag gör i andra varvet. En bonuspåse sånt kanske inte skadar.
--------------------
/// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika. Och mitt kostval är vegg.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 12:04
|

Medlem
Antal inlägg: 2 958
Medlem nr: 2 746

|
Kryddväxter har alltid varit OK i den här kedjan, däremot inte grönsaker. Kanske chili är mer en krydda än en grönsak? Hur som helst, tyckte jag att grönsaksfrökedjan var kul. Jag vet att Knytt, som höll i den förra året, hade en hel del bekymmer med den. Jag misstänker att hon drar sig för att starta den i år igen. Jag har PM:t henne för att höra, men hon är inte inne här så ofta. Skulle det vara så att hon backar ur, kan jag tänka mig att starta en grönsaksfrökedja framåt jul/nyår. Så ni som har grönsaksfröer över, spara dem!
--------------------
Margith, zon 6
Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst. Citat: min mor =)
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2010, 07:45
|
Medlem
Antal inlägg: 85
Medlem nr: 26 581

|
Hallå, var är frökuvertet? Jag skickade det förra torsdan - har det inte dykt upp hos nästa? Veram
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2010, 11:13
|

Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714

|
Inte en skymt av något frökuvert än......fast det finns ju en mottagare mellan mig och veram.
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)    "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
|
|
|
|
|
|
|
|
20-10-2010, 16:00
|

Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714

|
Jo, det hark kommit Tyvärr för sent för att få iväg det idag. Det går från Sundsvall mot Skåne i morgon. /Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)    "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
|
|
|
|
|
|
|
|
22-10-2010, 18:19
|
Medlem
Antal inlägg: 359
Medlem nr: 242

|
Helt oväntat kom frökuvertet till mig idag,  trodde inte det skulle komma förrän måndag. Men här i södern har ju fröerna varit färdiga länge och legat och väntat. Nu hart jag bytt fröpåsar så Vilmer du kan nu börja förbereda dig på vandringen till din brevlåda. Om jag skall ut och köra imorgon eller söndag så postar jag det då, annars får det bli på måndag för Posten har behagat att ändra tömningstiden på "min postlåda" så den tömmes endast vardagar numera.  Det hör ju liksom till att jag gnäller lite varje år, så det får jag väl göra i år också. Dubletter av 5 sorter, "triletter" av tre sorter. Om det är någon sorts bonusfrö, är det väl ändå lite roligare att lägga i lite olika sorter, tycker gnällspiken. Men det brukar fördela sig till andra varvet, som jag redan börjat se fram mot.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-10-2010, 08:38
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

|
Jag lade nog i någon dublett, råkade väl ha mycket av just de fröna och min tanke var att då kan ju någon med gott samvete plocka åt sej en påse extra utan att lägga i någon ersättning för den..
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
|
|
|
25-10-2010, 20:09
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
CITAT (Kajsa i Arvika @ 25-10-2010, 09:38)  Jag lade nog i någon dublett, råkade väl ha mycket av just de fröna och min tanke var att då kan ju någon med gott samvete plocka åt sej en påse extra utan att lägga i någon ersättning för den..  Kajsa, jamen nu tänkte jag fel!! Eller skrev fel eller vad jag ska säga.. Jag lägger OCKSÅ i dubletter och har alltid gjort!! Tänkte nog mer så här, vi har 20 SORTER från början, till slut har vi 20 påsar av samma sort, det hade inte varit så kul.. Men jag slänger med flera av samma om det finns gott om dem, fröerna var fina osv. men tar jag tre sorter lägger jag i tre nya fast kanske extra påsar (och fler sorter om jag kan/det får plats). Phu! Men ligger det redan flera av dem i kuvertet hoppar jag över att lägga dit fler. Typ. Men nu till varför jag kikade in i tråden  har varit här med ett kuvert!! Jag har googlat, nu ska jag bara peta i fröer och hoppas att jag kommer ihåg att ta med kuvertet i morgon plus posta det så ska det vara på väg till näste man Jag hittade lite kul, hade hela kuvertet varit begärligt till tusen hade jag gråtit för så många fröer har jag inte att lägga i själv
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2010, 11:01
|

Medlem
Antal inlägg: 2 958
Medlem nr: 2 746

|
Ja, jag vill nog säga att det gick snabbt. Kuvertet låg i brevlådan idag. Så vinnare av den högst inofficiella tävlingen om att skicka runt kuvertet snabbast, har definitivt frökedja 2 vunnit i år Jag säger också  för första varvet. I kuvertet låg 54 fröpåsar Varv 2 börjar när alla 3 frökedjorna kommit tillbaka till mig. Medan vi väntar på de andra frökedjorna, stämmer det verkligen att ALLA i frökedja 2 vill vara med på ett varv till?? Ingen har strukit över sitt namn i adresslistan Vill du inte vara med på varv 2, PM:a mig! Annars kommer du automatiskt med på varv 2. Nu ska jag googla och försöka att bestämma mig för vad jag vill behålla
--------------------
Margith, zon 6
Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst. Citat: min mor =)
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 14:22
|

Medlem

|
 JIPPII!! Vi vann!! Även om vi aldrig ens försökte..... ......... Lägger till: Förra året var jag inte med på andra varvet, men nu vill jag.
Redigerat av RitRat: 30-10-2010, 14:25
--------------------
/// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika. Och mitt kostval är vegg.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-11-2010, 00:13
|

Medlem

|
Maggan... namnen på alla kedjor kommer att blandas till nästa varv, så Kedja 2 kommer inte att bestå. Men ändå; Det är nog bäst med en mix av både perenner och ettåringar tycker jag.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|