Nu är ju nästan säsongen över i köksträdgården och man sitter där med facit i handen:
Jisses, varför har jag inte sått det här tidigare??!? Det var ju så enkelt och är ju så gott?
Och varför i hela friden sådde jag det där igen, det tar sig ju aldrig och det som kommer upp äter jag i alla fall inte...

I avdelningen
MÅSTE SÅ NÄSTA ÅR IGEN så finns palsternacka! Första året jag gjorde det och de är hur fina som helst! Och sedan bönor som t o m min man tycker är gott. Perfekt att stoppa i frysen.
Självklart kommer där även att finnas persilja, sallat av olika sorter, morötter mm.
Och i avdelningen
INTE NÄSTA ÅR IGEN så står faktiskt rädisor på listan. Jag sår dem och de kommer snabbt upp, jag äter en och sedan står de bara där och tar upp plats. Tycker det är gott men glömmer bort dem och jag hänger inte med.
Tror inte jag kommer att så majrova heller, ätbart men inte någon höjdare i min värld.
I avdelningen
ETT FÖRSÖK TILL står majs. Av de ca 20 korn jag stoppade ned grodde 5 och och där är det smååå kolvar på dem. Jag som hade tänkt mig ett vajande minifält...

Så med facit i hand: hur gick det för er denna säsong?