Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

30 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > SD i Riksdagen, Diskussionstråd
          zaaritha
          Inlägg 25-09-2010, 00:28
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

mamamaggan; ja du--de beter sej totalt åt helsicke!
          De har ingen empati--de är totalt hjärntvättade!

Citera
          Anma
          Inlägg 25-09-2010, 00:33
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Ärligt talat, jag har varit tyst, eller ganska tyst några dagar. Men det är slut på det nu. Jag är så jävla helvetes förbannad rent ut sagt. Skicka hotmail till en blond liten brud som uttrycker sina åsikter, andra av mina vänner som är stora biffiga karlar på 100 kg lämnar man ifred. Fast de säger precis samma saker. Idioti.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 25-09-2010, 00:37
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

anma: vad? Hänger inte med här!

Citera
          Anma
          Inlägg 25-09-2010, 00:40
          Länk hit: #184

Medlem

CITAT (zaaritha @ 25-09-2010, 01:37) *
          anma: vad? Hänger inte med här!

Nä, det är jag som är ursinnig för att jag fått en massa skit på facebook för att jag uttryckt vad jag tycker. Har egentligen inget med Odla att göra, men blev nu irriterad mot dumheterna att sossarna skulle vara kommunister och då bubblade de senaste dagarnas händelser upp och ja, då blev det som det blev. Inget med dig att göra och inget att bry sig i.

Citera
          Motti
          Inlägg 25-09-2010, 00:49
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Men Annma !sossarna gick ju ihop med komunisterna i koalition inte konstigt att det blev som det blev ?Svenska folket vill inte veta av komunismen den är nerlagd och förlegad ej heller vill de att sossarna ska liera sig med dom för att få regeringsmakten.Därav fick vi en borgelig regering !

Citera
          Anma
          Inlägg 25-09-2010, 01:05
          Länk hit: #186

Medlem

CITAT (Motti @ 25-09-2010, 01:49) *
          Men Annma !sossarna gick ju ihop med komunisterna i koalition inte konstigt att det blev som det blev ?Svenska folket vill inte veta av komunismen den är nerlagd och förlegad ej heller vill de att sossarna ska liera sig med dom för att få regeringsmakten.Därav fick vi en borgelig regering !

"Svenska folket vill inte veta av komunismen den är nerlagd och förlegad"
          Jisses.

Just där ligger problemet. det är ren DUMHET att kalla V för kommunister.

I så fall kan jag kalla moderater för nazister. Samma lika. Finns en hel drös med SDare som förr var aktiva moderater, visste du det? Med andra ord är moderater nazister. Det är ju helt logiskt. Eller hur?

Redigerat av Anma: 25-09-2010, 01:05

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 25-09-2010, 01:21
          Länk hit: #187

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Först och främst så tror jag att den som tutat i dig att vi har kommunister i Sverige i dag använt det som ett skällsord genom att sätta likhetstecken mellan det som skedde i de gamla öststaterna och kommunism. Det som fanns där var INTE kommunism utan en form av diktatur.

Kan du ingen annan ramsa ? Vem har sagt åt dig att det finns kommunister i dagens Sverige ? Vem har gjort analysen av varför svenskarna inte vill ha med sossarna att göra ?

SD är ett högerparti dit en del av dina gelikar gått från Aliansen , främst från Moderaterna . Men det kanske ingen har talat om för dig ?

Du kanske är släkt med en av mina före detta arbetskamrater ? De hade ett litet rött leksaksfår i gummi som pep när man klämde på det . När deras små barn var olydiga så hämtade de fåret och skrämde dem med det och sa " Om du inte är snäll så kommer Palme och tar dig " .

Redigerat av mamamaggan: 25-09-2010, 01:24

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 25-09-2010, 01:32
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (zaaritha @ 25-09-2010, 01:28) *
          mamamaggan; ja du--de beter sej totalt åt helsicke!
          De har ingen empati--de är totalt hjärntvättade!

Visst är de och också totalt egotrippade ! Om de bara gör som man sagt åt dem så kommer de att få det så bra så bra !

Ibland undrar jag också om inte en del även utanför deras led är hjärntvättade till stora egon. Roffa åt sig såmycket man kan själv och skita i alla andra.

Man önskar ju inte att folk ska råka illa ut men ibland så undrar man hur de skulle må om de råkade ut för något och inte få någon hjälp.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 25-09-2010, 01:36
          Länk hit: #189

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Anma @ 25-09-2010, 00:53) *
          Det är ingen idé. Mot dumhet hjälper inte fakta.

tummenupp.gif

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          herkules
          Inlägg 25-09-2010, 07:56
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

motti, det där kan du väl inte ens tro på själv?
          inte är väl borgeligheten rädd för före detta kommunister, de gör ju till och med miljonaffärer med dem (tänk kina).
          vi fick inte alls en borgelig regering för att folk är i sverige är rädda för kommunister, vi fick en borgelig regering för att folk är egoister, de skiter i de som är svaga i samhället och skor sig istället gärna på dem som inget har. mycket vill ha mer och allt det där du vet ...

typ jag jobbar minsann och sliter och ingen jävel ska ta de pengarna jag tjänar, kan de inte jobba ihop till sitt hus med sjötomt så får de fan skylla sig själva wink.gif

flera sd-politiker är ju gamla moderater men det vet du väl förmodar jag.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-09-2010, 08:11
          Länk hit: #191

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (herkules @ 25-09-2010, 08:56) *
          motti, det där kan du väl inte ens tro på själv?
          inte är väl borgeligheten rädd för före detta kommunister, de gör ju till och med miljonaffärer med dem (tänk kina).
          vi fick inte alls en borgelig regering för att folk är i sverige är rädda för kommunister, vi fick en borgelig regering för att folk är egoister, de skiter i de som är svaga i samhället och skor sig istället gärna på dem som inget har. mycket vill ha mer och allt det där du vet ...

typ jag jobbar minsann och sliter och ingen jävel ska ta de pengarna jag tjänar, kan de inte jobba ihop till sitt hus med sjötomt så får de fan skylla sig själva wink.gif

Du glömmer att vi har bland världens fem högsta skattetryck trots moderater. Kan inte övriga i samhället leva gott för att arbetarna tycker 50% skatt räcker, så är det inte skattebetalarna det är fel på, det är något i systemet som inte fungerar.
          CITAT (herkules @ 25-09-2010, 08:56) *
          flera sd-politiker är ju gamla moderater men det vet du väl förmodar jag.
          Och många är även gamla sossar, det finns folk från alla block som gått över till SD. Med tanke på hur många väljare som flytt S de sista åren, skulle det vara förvånande om inte dom är överrepresenterade hos SD till och med.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 25-09-2010, 09:40
          Länk hit: #192

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Hörde igår (tror jag det var) på nyheterna om en kille som ställt upp för SD i sin kommun och som fått en plats. Han hade sedan avsagt sig platsen. Orsak, han hade läst partiprogrammet - då ville han inte längre..... borde man inte läst det innan man ställde upp...... eller var det kanske så att när det väl kom till kritan vågade han inte stå upp för åsikterna framför sina nära och kära....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          andersen
          Inlägg 25-09-2010, 09:48
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Huggorm @ 25-09-2010, 09:11) *
          Du glömmer att vi har bland världens fem högsta skattetryck trots moderater. Kan inte övriga i samhället leva gott för att arbetarna tycker 50% skatt räcker, så är det inte skattebetalarna det är fel på, det är något i systemet som inte fungerar.
          Och många är även gamla sossar, det finns folk från alla block som gått över till SD. Med tanke på hur många väljare som flytt S de sista åren, skulle det vara förvånande om inte dom är överrepresenterade hos SD till och med.

Jag kan tänka mej att betala mer i skatt, bara pengarna går till bra saker, som tex omsorg av barn och gammla.

Tror inte det är många sossar som helt plötsligt har blivit rasister, det stämmer inte med socialdemokratiska värderingar.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 25-09-2010, 09:49
          Länk hit: #194

Gäster

Det kommer nog att bli en hel del avhopp, precis som vid förra valet. Häromdagen framträdde en man på nyheterna som kandiderat för SD och kom in fullmäktige. Nu hoppade han av; skälet enligt honom var det som visades utåt och det hat mot invandrare som diskuterades helt öppet bakom stängda dörrar.

Tyvärr utgår ändå partistödet till alla tomma stolar så vi får alla betala...

Citera
          Alphaville
          Inlägg 25-09-2010, 10:01
          Länk hit: #195

Medlem
          Antal inlägg: 726
          Medlem nr: 12 241

CITAT (Anki på Öland @ 25-09-2010, 10:40) *
          Hörde igår (tror jag det var) på nyheterna om en kille som ställt upp för SD i sin kommun och som fått en plats. Han hade sedan avsagt sig platsen. Orsak, han hade läst partiprogrammet - då ville han inte längre..... borde man inte läst det innan man ställde upp...... eller var det kanske så att när det väl kom till kritan vågade han inte stå upp för åsikterna framför sina nära och kära....

Jag brukar hålla mig ifrån politiska åsikter. Men jag håller med i din tankegång, Anki. Hur tänkte han? dunno.gif

Bifogade bild(er)
          Bifogad bild

Citera
          herkules
          Inlägg 25-09-2010, 10:17
          Länk hit: #196

Medlem

CITAT (Huggorm @ 25-09-2010, 09:11) *

jajaja, det finns ingen som har dött av att betala skatt.
          visst har folk från andra partier gått till sd, men de flesta kommer från moderaterna.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 25-09-2010, 10:28
          Länk hit: #197

Medlem

Blev lite grinig i går efter allt som varit och det gick ut över fel person. Förlåt Motti, du är inte dum. Bara lite opåläst, kanske. Men det är inget jag borde bete mig illa för. Förlåt.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-09-2010, 11:25
          Länk hit: #198

Moderator

CITAT (andersen @ 25-09-2010, 10:48) *
          Tror inte det är många sossar som helt plötsligt har blivit rasister, det stämmer inte med socialdemokratiska värderingar.

Om du tror att socialdemokrater är mindre rasistiska än folk i genomsnitt så är du ganska naiv...

CITAT (herkules @ 25-09-2010, 11:17) *
          jajaja, det finns ingen som har dött av att betala skatt.
          visst har folk från andra partier gått till sd, men de flesta kommer från moderaterna.

Jag såg ett inlägg på nyheterna efter valet där dom hade undersökt var sverigedemokraterna kom ifrån. Det visade sig vara ganska jämnt fördelat mellan alla politiska partier.

Citera
          herkules
          Inlägg 25-09-2010, 11:31
          Länk hit: #199

Medlem

CITAT (Huggorm @ 25-09-2010, 12:25) *
          Om du tror att socialdemokrater är mindre rasistiska än folk i genomsnitt så är du ganska naiv...
          Jag såg ett inlägg på nyheterna efter valet där dom hade undersökt var sverigedemokraterna kom ifrån. Det visade sig vara ganska jämnt fördelat mellan alla politiska partier.

jag ska ju inte säga tvärsäkert att varenda sverigedemokrat är gammal moderat (även om jag gärna vill tro det wink.gif ) men det jag läst mig till så kommer de flesta från moderaterna. men osvuret är nog bäst, det finns dårar i alla partier.

Redigerat av herkules: 25-09-2010, 11:32

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-09-2010, 11:48
          Länk hit: #200

Moderator

CITAT (herkules @ 25-09-2010, 12:31) *
          jag ska ju inte säga tvärsäkert att varenda sverigedemokrat är gammal moderat (även om jag gärna vill tro det wink.gif ) men det jag läst mig till så kommer de flesta från moderaterna. men osvuret är nog bäst, det finns dårar i alla partier.
          Nu är det ju så att sossarna har förlorat en massa medlemmar de sista åren medan moderaterna har växt kraftigt, så det pekar ju på att du har fel flirting.gif

Citera

30 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 16:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon