Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

30 sidor V  « < 18 19 20 21 22 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > SD i Riksdagen, Diskussionstråd
          Aqvakul
          Inlägg 05-10-2010, 21:26
          Länk hit: #381

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2010, 22:04) *
          Alla tjatar om att man måste se till att få dem i arbete men skall de få gå före alla dessa hundratusentals som redan är arbetslösa? "Svenskar" och tidigare invandrare.

Det finns ingen speciell rättighet att få arbete och heller ingen kö som man kan ställa sig i. Den som bäst motsvarar arbetsgivarens önskemål får jobbet. Om invandrare får jobb före svenskar så innebär det att de är mer kompetenta (troligen mycket mer kompetenta) än konkurrerande svenskar, vilket (för att använda Reinfeldts favorituttryck) är bra för Sverige.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          smuleborg
          Inlägg 05-10-2010, 21:31
          Länk hit: #382

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

Bra skrivet Aqvakul.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          herkules
          Inlägg 05-10-2010, 21:56
          Länk hit: #383

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (mamamaggan @ 05-10-2010, 21:53) *
          Jag förstår inte det här med att SD skulle vara mobbade ? Man måste räkna med mothugg , det får alla andra partier göra , så varför inte SD ?
          Så bara för att hon inte delar SD:s politk och visar det så ska hon klandras ?

jag tycker hon gjorde fel som så öppet klandrade sd - hon körde dem ur kyrkan.
          den demonstration hon bevistade var mot sd, det sas öppet. hon får tycka precis vad hon vill om sd men då får hon göra det på annan plats och annan tid.
          kärleksbudskap hit och dit, nog visste hon vad hon sa och var det skulle ta.
          fult och det hör inte hemma under riksdagens högtidliga öppnande, man ska inte blanda ihop äpplen med päron även om man gillar olika..

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          smuleborg
          Inlägg 05-10-2010, 22:09
          Länk hit: #384

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

CITAT (herkules @ 05-10-2010, 22:56) *
          den demonstration hon bevistade var mot sd, det sas öppet. hon får tycka precis vad hon vill om sd men då får hon göra det på annan plats och annan tid.
          fult och det hör inte hemma under riksdagens högtidliga öppnande, man ska inte blanda ihop äpplen med päron även om man gillar olika..

Hon predikade kärleksbudskapet och evangeliet (hur stavas det?) i nutid. Det tycker jag är tummenupp.gif .

Hon körde dem inte ut ur kyrkan, de körde ut sig själva.

Äpplen och päron är olika, olika är bra.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 05-10-2010, 22:16
          Länk hit: #385

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

Jag tycker det är lite halvintressant hur skitnödiga alla fina politiker har blivit sen SD kom in i riksdagen.
          Det behövdes kanske för att få dem att vakna ur sin dvala.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 05-10-2010, 22:27
          Länk hit: #386

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Men , sa hon att hon inte gillade SD eller sa hon att alla människor är lika värda ? Det är en stor skillnad.

Om vi tänker efter så skulle det budskapet kunna vara riktat även mot alliansen som gör skillnad på sjuka, arbetslösa och de som kan jobba / har jobb.

CITAT (smuleborg @ 05-10-2010, 23:09) *
          Hon predikade kärleksbudskapet och evangeliet (hur stavas det?) i nutid. Det tycker jag är tummenupp.gif .

tummenupp.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Solstorm
          Inlägg 05-10-2010, 22:52
          Länk hit: #387

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (*Stintan* @ 05-10-2010, 22:23) *
          Kyrkan är idag skild från staten så varför i hela fridens dar ska en biskop stå och predika när våra folkvalda samlas inför höstens arbete?

Det kan verkligen undra. Tycker inte alls att kyrkan har med riksdagen att göra.
          Angående främlingsfientlighet så har vi ju lagar som förbjuder att någon behandlas illa pga ursprung. Något lagändring vad det anbelangar kommer ju ändå aldrig att gå igenom i riksdagen.

Citera
          xlxl67
          Inlägg 06-10-2010, 06:19
          Länk hit: #388

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (smuleborg @ 05-10-2010, 23:09) *

Håller med till fullo tummenupp.gif Att hon är med i en demonstration ser jag inte som ngt fel om den står för ngt viktigt. Främlingsfientlighet skall bekämpas vilka som än står bakom. Främlingsfientlighet löser inga problem - den förvärrar dem bara.

Oerhört svagt av dem att vika ned sig som drama queens och gå därifrån. De hade kunnat sitta kvar och i så fall ta diskussionen i efterhand som vuxna. Istället spelar de återigen på utanförskap.

CITAT (Solstorm @ 05-10-2010, 23:52) *
          Det kan verkligen undra. Tycker inte alls att kyrkan har med riksdagen att göra.
          Angående främlingsfientlighet så har vi ju lagar som förbjuder att någon behandlas illa pga ursprung. Något lagändring vad det anbelangar kommer ju ändå aldrig att gå igenom i riksdagen.

Jag tycker inte det är fel. Kyrkan kan stå för en värme som är svår att hitta i all annan regelstyrd verksamhet idag.

CITAT (AndersKbg @ 05-10-2010, 23:16) *
          Jag tycker det är lite halvintressant hur skitnödiga alla fina politiker har blivit sen SD kom in i riksdagen.
          Det behövdes kanske för att få dem att vakna ur sin dvala.

Jovisst kanske det är så men vi såg igår vilka som kan hålla tätt och inte när det trycker på.

Citera
          Gillan
          Inlägg 06-10-2010, 06:23
          Länk hit: #389

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Men gjorde hon verkligen det? Jag tycker det är facsinerande hur olika man tolkar saker och ting som sägs. Jag, personligen, tolkade det hon sa, som att alla är lika mycket värda oavsett religion eller åsikt dunno.gif . Själv tycker jag att SD bar sig oerhört barnsligt åt och det står jag för yes.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2010, 07:01
          Länk hit: #390

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (xlxl67 @ 06-10-2010, 07:19) *
          Jag tycker inte det är fel. Kyrkan kan stå för en värme som är svår att hitta i all annan regelstyrd verksamhet idag.

Då ska också skolor kunna ha skolavslutning i kyrkan om dom vill utan protester! Annars ger ju detta väldigt konstiga signaler.

För övrigt undrar jag om SD kommer att lämna plenisalen också om någon annan står i talarstolen och säger ungefär samma sak som biskopen?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-10-2010, 07:04
          Länk hit: #391

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Aqvakul @ 05-10-2010, 22:26) *
          Det finns ingen speciell rättighet att få arbete och heller ingen kö som man kan ställa sig i. Den som bäst motsvarar arbetsgivarens önskemål får jobbet. Om invandrare får jobb före svenskar så innebär det att de är mer kompetenta (troligen mycket mer kompetenta) än konkurrerande svenskar, vilket (för att använda Reinfeldts favorituttryck) är bra för Sverige.

Fast när man lyssnar på hur många vill lösa problemen med invandrare och utanförskap så upprepas det hela tiden att man skall slussa in dem i arbetslivet men det FINNS inte arbete åt alla, svenskar och invandrare. Då måste man minska invandringen till ett minimum tills arbetslöshetsproblemet är löst. Snacket om att invandringen är till fördel för Sverige får man ta med en nypa salt, det finns hela spannet bland invandrarna och flyktingarna. Från universitetsutbildade till analfabeter. Från laglydiga duktiga människor till grovt kriminella. Det gäller att filtrera på rätt sätt. Observera att inte ens SD vill helt stoppa invandringen, bara minska den.

Det är lite märkligt med angreppen på SD. Tydligen är det många som inbillar sig att bara man angriper SD så försvinner alla problem med invandring, främlingsfientlighet och liknande. Löjligt och kontraproduktivt. SD har bara lyft upp de redan befintliga problemen i ljuset och det reagerar folk på. Det finns inget sjukare än ett dåligt samvete. Alla försöker överträffa varandra i att visa hur duktiga de är i motståndet. Biskopen hade inte tagit upp det minsta om främlingsfientligheten och alla människors lika värde om inte SD tagit in sig i riksdagen, anförandet var direkt riktat till dem. Fö anser jag att sammankomsten i storkyrkan inte har något i en sekulariserad stat att göra. Jag hade inte gått dit OM jag suttit i riksdagen.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-10-2010, 07:09
          Länk hit: #392

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 06-10-2010, 08:04) *
          ---- Då måste man minska invandringen till ett minimum tills arbetslöshetsproblemet är löst. Snacket om att invandringen är till fördel för Sverige får man ta med en nypa salt, det finns hela spannet bland invandrarna och flyktingarna. Från universitetsutbildade till analfabeter. Från laglydiga duktiga människor till grovt kriminella. Det gäller att filtrera på rätt sätt. ----

-fear-.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-10-2010, 07:11
          Länk hit: #393

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 06-10-2010, 08:09) *
          -fear-.gif

Och?

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 06-10-2010, 07:18
          Länk hit: #394

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Om SD åtminstånde hade en lösning som man/jag kunde köpa, men det har de inte. De är tyvärr så främlingsfientliga att de blir motbjudande. Jag har ingenting emot att disskutera integration, men den diskussionen ska ske på "lika villkor".

CITAT (Aqvakul @ 06-10-2010, 08:09) *
          -fear-.gif

Kan bara hålla med -fear-.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-10-2010, 07:19
          Länk hit: #395

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 06-10-2010, 08:11) *
          Och?

.. hur ska den filtreringen ske utöver vad som sker idag enligt svensk lag, grundad på Genevekonventionen?

--------------------

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-10-2010, 07:40
          Länk hit: #396

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 06-10-2010, 08:19) *
          .. hur ska den filtreringen ske utöver vad som sker idag enligt svensk lag, grundad på Genevekonventionen?

Genom att göra en mera noggrann kontroll. Det finns inom landet grovt kriminella personer som har utvisningsbeslut på sig men som inte kan utvisas pga att de hotas av dödsstraff i hemlandet. Hur har de kommit hit? Anhörigsinvandringen kan också vara ett problem. Man skickar hit den mest laglydiga faniljemedlemmen först och sen kommer drägget efter. En del av de som kommer hit gör det för att komma undan rättvisa straff i hemlandet, de är inte lika dumma som en del i det här landet. Om bara invandringsmyndigheterna fick göra sitt arbete utan snyftreportage i media hade mycket varit vunnet.

--------------------

Citera
          Red Top
          Inlägg 06-10-2010, 07:41
          Länk hit: #397

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Till Herkules, Gossen Ruda med flera, som klandrar biskop Eva Brunnes predikotext.

Här kan ni läsa hela texten. Pressmeddelande från Svenska Kyrkan

Inte en gång klandrar hon SD. Om Jimmie Åkesson och övriga sverigedemokrater lyssnat på hela predikan, istället för att, som tjuriga tonåringar rusa ut ur rummet, hade de kanske förstått vad Eva Brunner ville säga.

SD hävdar att Eva Brunner hänvisade till demonstrationerna på Sergels torg där några upprörda demonstranter skrek ut sin avsky mot SD. Det gjorde hon inte.

Så här sa hon bl. a.:

"Igår kväll samlades många tusen människor i Stockholm och i olika delar av landet för att ge sin mening till känna. Ropa ut sin avsky mot det som gör skillnad på människor. Den rasism som säger att du är inte lika mycket värd som jag. Du ska inte ha samma rättigheter som jag. Du är inte värd ett liv i frihet. Och detta av en enda grund – att vi råkar vara födda i olika delar av vår värld. Det är inte värdigt en demokrati som vår att göra skillnad på människor. Det är inte möjligt för troende människor att göra skillnad på människor. Det är inte värdigt människor att göra skillnad på människor. Här räcker det inte att vi ger några hundra människor mandat att föra vår talan. Här har vi ett gemensamt uppdrag. Och om någon tystnar eller tystas i kampen för människovärde, måste vi se till att också stenarna ropar. Vi gör det med Guds hjälp."

Det finns ett gammalt uttryck, som nutidsmänniskan borde upprepa, som ett mantra: "Hör rätt och för rätt, så kommer inget skvaller till byn."

Dvs. För inte vidare förvrängda påståenden om vad någon sagt. För vidare sanningen.

Edit: Gjorde en fetmarkering i Eva B:s text.

Redigerat av Red Top: 06-10-2010, 07:50

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-10-2010, 07:48
          Länk hit: #398

Medlem

CITAT (Red Top @ 06-10-2010, 08:41) *
          Till Herkules, Gossen Ruda med flera, som klandrar biskop Eva Brunnes predikotext.

Här kan ni läsa hela texten. Pressmeddelande från Svenska Kyrkan

Inte en gång klandrar hon SD. Om Jimmie Åkesson och övriga sverigedemokrater lyssnat på hela predikan, istället för att, som tjuriga tonåringar rusa ut ur rummet, hade de kanske förstått vad Eva Brunner ville säga.

SD hävdar att Eva Brunner hänvisade till demonstrationerna på Sergels torg där några upprörda demonstranter skrek ut sin avsky mot SD. Det gjorde hon inte.

Så här sa hon bl. a.:

"Igår kväll samlades många tusen människor i Stockholm och i olika delar av landet för att ge sin mening till känna. Ropa ut sin avsky mot det som gör skillnad på människor. Den rasism som säger att du är inte lika mycket värd som jag. Du ska inte ha samma rättigheter som jag. Du är inte värd ett liv i frihet. Och detta av en enda grund – att vi råkar vara födda i olika delar av vår värld. Det är inte värdigt en demokrati som vår att göra skillnad på människor. Det är inte möjligt för troende människor att göra skillnad på människor. Det är inte värdigt människor att göra skillnad på människor. Här räcker det inte att vi ger några hundra människor mandat att föra vår talan. Här har vi ett gemensamt uppdrag. Och om någon tystnar eller tystas i kampen för människovärde, måste vi se till att också stenarna ropar. Vi gör det med Guds hjälp."

Det finns ett gammalt uttryck, som nutidsmänniskan borde upprepa, som ett mantra: "Hör rätt och för rätt, så kommer inget skvaller till byn."

Dvs. För inte vidare förvrängda påståenden om vad någon sagt. För vidare sanningen.

Nåja, man kan ha olika uppfattningar men jag är synnerligen övertygad om att texten är riktat direkt till SD även om hon inte nämner de vid namn. Som jag skrivit tidigare, hon hade inte tagit upp frågan om inte SD kommit in i riksdagen. Hon har bara dåligt samvete, kyrkan har i alla tider stått för fördomar och förtryck.

Tillägg: Med alla tider menar jag inte de sista åren där en omsvängning skett, kanske under galgen.

Redigerat av Gossen Ruda: 06-10-2010, 07:59

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 06-10-2010, 07:59
          Länk hit: #399

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (mamamaggan @ 05-10-2010, 23:27) *
          Men , sa hon att hon inte gillade SD eller sa hon att alla människor är lika värda ? Det är en stor skillnad.
          Om vi tänker efter så skulle det budskapet kunna vara riktat även mot alliansen som gör skillnad på sjuka, arbetslösa och de som kan jobba / har jobb.
          tummenupp.gif

hon pratade om den demonstration hon varit på, den var mot sd, alltså riktade hon sig mot dem.
          det får hon göra men inte under riksdagens högtidliga öppnande.
          folk är inte dumma i huvudet.

Redigerat av herkules: 06-10-2010, 08:01

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Red Top
          Inlägg 06-10-2010, 08:02
          Länk hit: #400

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Gossen Ruda @ 06-10-2010, 08:48) *
          Nåja, man kan ha olika uppfattningar men jag är synnerligen övertygad om att texten är riktat direkt till SD även om hon inte nämner de vid namn. Som jag skrivit tidigare, hon hade inte tagit upp frågan om inte SD kommit in i riksdagen. Hon har bara dåligt samvete, kyrkan har i alla tider stått för fördomar och förtryck.

Hon hade mycket väl kunnat ta upp frågan ändå. Vad Sverige upplever just nu, är ju en allt större främlingsfientlighet. SD:s framgångar är ju ett tydligt tecken på det.

SD säger ju själva att de inte är främlingsfientliga. Varför i allsin dar skulle de då ta åt sig av Eva Brunnes predikan??

CITAT (herkules @ 06-10-2010, 08:59) *
          hon pratade om den demonstration hon varit på, den var mot sd, alltså riktade hon sig mot dem.
          det får hon göra men inte under riksdagens högtidliga öppnande.
          folk är inte dumma i huvudet.

Och du har fortfarande inte läst vad hon egentligen sa.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera

30 sidor V  « < 18 19 20 21 22 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-12-2025, 06:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon