Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

30 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > SD i Riksdagen, Diskussionstråd
          Motti
          Inlägg 21-09-2010, 21:27
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja där ser man varför det inte går att diskutera invandrar politik i sverige !precis vad jag skrev man får fan inte tycka något om invandringen !bara att gapa och svälja och va tyst för annars är man stämplad som rasist !och varför tror ni min man och jag umgås med invandrare ?för vi hatar dom så mycket eller för vi tycker hemskt mycket om dom ?Tror ni att SD hade suttit i riksdagen om de andra partierna tagit diskutionen och satt dom på plats ?Och nej man kan inte lägga locket på när folk är missnöjda det går inte att tiga ihjäl missnöje,då händer det som hände i vår regering nu !Man får in SD

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-09-2010, 21:28
          Länk hit: #42

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Meriona @ 21-09-2010, 22:16) *
          Jag bara gråter när jag hör dina argument, vet du överhuvudtaget hur flyktingmottagningen fungerar idag? confused.gif
          Och det kan jag säga, att de värsta rasisterna finns bland invandrarna själva, så det förvånar mig inte ett dugg att dina bekanta kläckt ur sig som det gjort, men det finns ingen som helst sanning i det.

Nog finns det spänningar mellan olika invandrargrupper. Dessutom finns det ju en del invandrare som gör sitt bästa för att passa in men blir misstänkliggjorda på grund av sådant som andra invandrare gör. En kille jag känner som ursprungligen är från Libanon men nu bor i Trollhättan faktiskt, berättade om när han var på en bensinstation en gång och skulle handla något. En av dom som arbetade där följde två steg efter honom genom hela butiken för att vakta så han inte skulle stjäla något. Han blev inte direkt glad över den behandlingen. En annan kille jag känner är från Marocko, och han jobbade tidigare som serviceelektriker. Folk blev ju livrädda när det var en afrikan som dök upp, men då brukade hävda att han var fransman, och då var det inga problem slap.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 21-09-2010, 21:28
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Hur är fördelningen bland dem som röstar på SD? Hur många är arbetslösa och anser att de , som " svenskar " ska ha företräde till jobben ? Hur många är det som tycker att invandrare får alldeles för mycket hjälp , såväl ekonomisk som annan ?

Då är det bra att ha några att skylla på !!!! Vi vet vi vilka man skyllde på i ett annat land på 30-talet .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-09-2010, 21:34
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 22:28) *
          Nog finns det spänningar mellan olika invandrargrupper. Dessutom finns det ju en del invandrare som gör sitt bästa för att passa in men blir misstänkliggjorda på grund av sådant som andra invandrare gör. En kille jag känner som ursprungligen är från Libanon men nu bor i Trollhättan faktiskt, berättade om när han var på en bensinstation en gång och skulle handla något. En av dom som arbetade där följde två steg efter honom genom hela butiken för att vakta så han inte skulle stjäla något. Han blev inte direkt glad över den behandlingen. En annan kille jag känner är från Marocko, och han jobbade tidigare som serviceelektriker. Folk blev ju livrädda när det var en afrikan som dök upp, men då brukade hävda att han var fransman, och då var det inga problem slap.gif

Ja visst är det hemskt? Jag är verkligen för namnlös ansökning på arbetsförmedlingen, alltför många sorterar bort för antingen sitt förnamn eller efternamn. sad.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 21-09-2010, 21:36
          Länk hit: #45

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Meriona @ 21-09-2010, 22:34) *
          Ja visst är det hemskt? Jag är verkligen för namnlös ansökning på arbetsförmedlingen, alltför många sorterar bort för antingen sitt förnamn eller efternamn. sad.gif

Men det hjälper nog inte, då blir dom bortvalda efter anställningsintervjuven i stället

Citera
          gnon49
          Inlägg 21-09-2010, 21:39
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (mamamaggan @ 21-09-2010, 22:28) *
          Hur är fördelningen bland dem som röstar på SD? Hur många är arbetslösa och anser att de , som " svenskar " ska ha företräde till jobben ? Hur många är det som tycker att invandrare får alldeles för mycket hjälp , såväl ekonomisk som annan ?

Då är det bra att ha några att skylla på !!!! Vi vet vi vilka man skyllde på i ett annat land på 30-talet .

Ja t.om idag finns politiker som använder ordet jude som skällsord. Svenska vänsterpolitker inte att förglömma.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-09-2010, 21:40
          Länk hit: #47

Gäster

CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 22:36) *
          Men det hjälper nog inte, då blir dom bortvalda efter anställningsintervjuven i stället

Kanske, men då har de iallafall haft en chans. En chans som alla har rätt till tycker jag. smile.gif

CITAT (gnon49 @ 21-09-2010, 22:39) *
          Ja t.om idag finns politiker som använder ordet jude som skällsord. Svenska vänsterpolitker inte att förglömma.

Namnge gärna, för det har jag INTE hört! wink.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 21-09-2010, 21:42
          Länk hit: #48

Medlem

det finns så fruktansvärt många schysta invandrare här i sverige som sliter häcken av sig för att få en framtid här och jobbar dag och natt som vill bygga upp en ny framtid här och stanna här,dom har slitit häcken av sig från första stund de kom,startat företag eller högt utbildade läkare som kör taxi osv men dom jobbar hårt för sin tillvaro här,sen finns det dom som är så kallat Ekonomiska flyktingar som kommer hit för de tror de kan tälja guld med kniv utan att behöva annstränga sig ett dugg.är det rätt mot dom som vill skapa sig ett liv här av hela sitt hjärta ?Sen undrar jag ödmjukt ?hur många flyktingar kan vi ta in,måste vi inte se till så de får ett liv här också eller ska de sitta här i lägenheter utan jobb och inte få veta hur de ska få det? och leva på bidrag hela tiden?

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-09-2010, 21:44
          Länk hit: #49

Gäster

CITAT (Motti @ 21-09-2010, 22:42) *
          det finns så fruktansvärt många schysta invandrare här i sverige som sliter häcken av sig för att få en framtid här och jobbar dag och natt som vill bygga upp en ny framtid här och stanna här,dom har slitit häcken av sig från första stund de kom,startat företag eller högt utbildade läkare som kör taxi osv men dom jobbar hårt för sin tillvaro här,sen finns det dom som är så kallat Ekonomiska flyktingar som kommer hit för de tror de kan tälja guld med kniv utan att behöva annstränga sig ett dugg.är det rätt mot dom som vill skapa sig ett liv här av hela sitt hjärta ?Sen undrar jag ödmjukt ?hur många flyktingar kan vi ta in,måste vi inte se till så de får ett liv här också eller ska de sitta här i lägenheter utan jobb och inte få veta hur de ska få det? och leva på bidrag hela tiden?

Men Motti, varifrån har du fått de där skrönorna om ekonomiska flyktingar ifrån? Partiet? Gubben? confused.gif Hur vore det att uppdatera sig lite på egen hand?

Citera
          Motti
          Inlägg 21-09-2010, 21:48
          Länk hit: #50

Medlem

`Jag har kontakter inom soc ,hur många invandrare tror du lever på bidrag i dag ?mer än du tror.Bättre att se till att få dom i jobb om det finns jobb istället för att bara förvara dom inte rätt alls?för vår ungdomsarbetslöshet är ju stor också eller hur,vem ska ha jobben ?

Citera
          Cacki
          Inlägg 21-09-2010, 21:52
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Motti @ 21-09-2010, 22:48) *
          `Jag har kontakter inom soc ,hur många invandrare tror du lever på bidrag i dag ?mer än du tror.Bättre att se till att få dom i jobb om det finns jobb istället för att bara förvara dom inte rätt alls?för vår ungdomsarbetslöshet är ju stor också eller hur,vem ska ha jobben ?

Pensionärerna och de sjuka om jag förstått det hela rätt...

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-09-2010, 21:54
          Länk hit: #52

Gäster

CITAT (Motti @ 21-09-2010, 22:48) *

Men det är väl självklart att de lever på soc, ingen vill ju ge dem några jobb?
          Jo det är ju bättre att ge våra egna ungar jobb, men när folk kommer hit för att de inte får behålla livet annanstans så kanske du kan försöka ha lite förståelse?

Empati? Nä inte jag! coolgleam.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 21-09-2010, 21:59
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Red Top @ 21-09-2010, 22:27) *
          Motti!

Om du och dina vänner och bekanta och era åsikter, påståenden och "kunskaper om hur allt ligger till", skildrar merparten av den svenska småborgerligheten, ber jag en en stilla bön för Sveriges framtid.

Det lönar sig inte ens att gå i polemik med dig. Det vore lika effektivt, som att hälla vatten på en gås. Du läser ju inte ens andras inlägg innan du sprutar ur dig ett nytt eget inlägg med i stort sett samma innehåll, som det förra.

tummenupp.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 21-09-2010, 22:03
          Länk hit: #54

Medlem

Men Meronia !när inte ungdomar får jobb hur ska då våra vänner invandrare få det ?vi måste lösa detta för allas bästa.Kan tala om nu här direkt att jag gillar inte alls att vi fått in SD det är rent ut sagt piss,men det beror på att alla lägger locket på när det gäller hurdan invandring vi ska ha,ingen vågar för alla är rädda för att bli kallade för rasister och nazzister.men jag vet att grytan kokar bland alla oavset partihörighet men som sagt ingen vill bli kallad rasist för att man tycker att det ska va koll på det.så fort man kritiserar innvandringen så skriker alla rasist,vi måste komma över det och ta diskustionen hur det ska bli och hur det ska vara.

Redigerat av Motti: 21-09-2010, 22:04

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-09-2010, 22:07
          Länk hit: #55

Gäster

CITAT (Motti @ 21-09-2010, 23:03) *
          Men Meronia !när inte ungdomar får jobb hur ska då våra vänner invandrare få det ?vi måste lösa detta för allas bästa.Kan tala om nu här direkt att jag gillar inte alls att vi fått in SD det är rent ut sagt piss,men det beror på att alla lägger locket på när det gäller hurdan invandring vi ska ha,ingen vågar för alla är rädda för att bli kallade för rasister och nazzister.men jag vet att grytan kokar bland alla oavset partihörighet men som sagt ingen vill bli kallad rasist för att man tycker att det ska va koll på det.så fort man kritiserar innvandringen så skriker alla rasist,vi måste komma över det och ta diskustionen hur det ska bli och hur det ska vara.

Jag fattar inte varför ungdomar ska ställas mot invandrare överhuvudtaget? De ska väl beredas jobb allihop, varför ska ett led ha förtur framför det andra? confused.gif
          NI får kalla er vad ni vill, men det är ett främlingsfientligt beteeende whatsoever. sad.gif Gör man skillnad på folk beroende på ursprung så är man rasist punkt slut.

Citera
          gnon49
          Inlägg 21-09-2010, 22:07
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (Meriona @ 21-09-2010, 22:40) *
          Kanske, men då har de iallafall haft en chans. En chans som alla har rätt till tycker jag. smile.gif
          Namnge gärna, för det har jag INTE hört! wink.gif

Malmös egen kung Repalu rapade ju grodor om judar för ett tag sedan. Han skämdes inte ens för sina rasistiska uttalanden. Han skapade spänningar i Malmö på grund av sina uttalanden. Visserligen kan han ha blivit missförstådd, men han leder dock malmö och får tänka på vad han säger o gör. Tror inte någon kommunalpolitiker skall sitta för länge, då finns alltid risken att man drabbas av högmod. Det gäller alla, oavsett ideologi.

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-09-2010, 22:15
          Länk hit: #57

Gäster

CITAT (gnon49 @ 21-09-2010, 23:07) *
          Malmös egen kung Repalu rapade ju grodor om judar för ett tag sedan. Han skämdes inte ens för sina rasistiska uttalanden. Han skapade spänningar i Malmö på grund av sina uttalanden. Visserligen kan han ha blivit missförstådd, men han leder dock malmö och får tänka på vad han säger o gör. Tror inte någon kommunalpolitiker skall sitta för länge, då finns alltid risken att man drabbas av högmod. Det gäller alla, oavsett ideologi.

Har aldrig hört om den rapparen?

Nu får ni frossa lite i SD för er själva, jag ska sussa. Om ni sover riktigt gott så kanske ni vaknar upp och inser att de borde förpassas till underjorden. smile.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 21-09-2010, 22:19
          Länk hit: #58

Medlem

Men snälla Meronia !det finns ju inte jobb till svenska ungdomar det kan man ju läsa överalllt.Vi måste bestämma vad som är viktigt för oss här i Sverige,vi är dock ett puttelitet land vi kan inte vara världspoliktiker åt ALLA OCH TA HAND OM HELA VÄRLDEN,hur ska det då gå med våra gammla ?dom som byggde upp det sverige vi har i dag,ska de sitta där på hemmet och äta djupfrystmat SOM LAGADES FÖR 3 månder sedan för att vi ska frälsa världen ? visst ska man ta hand om dom som har det svårt men världen är stor och vi är bara en fläck på kartan,låt oss dela över hela världen ?

Citera
          gnon49
          Inlägg 21-09-2010, 22:21
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (Meriona @ 21-09-2010, 23:15) *
          Har aldrig hört om den rapparen?

Nu får ni frossa lite i SD för er själva, jag ska sussa. Om ni sover riktigt gott så kanske ni vaknar upp och inser att de borde förpassas till underjorden. smile.gif

Håller med. Bara det sker i sann demokratisk anda. sleeping.gif

Redigerat av gnon49: 21-09-2010, 22:21

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 21-09-2010, 22:21
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Motti @ 21-09-2010, 23:19) *
          Men snälla Meronia !det finns ju inte jobb till svenska ungdomar det kan man ju läsa överalllt.Vi måste bestämma vad som är viktigt för oss här i Sverige,vi är dock ett puttelitet land vi kan inte vara världspoliktiker åt ALLA OCH TA HAND OM HELA VÄRLDEN,hur ska det då gå med våra gammla ?dom som byggde upp det sverige vi har i dag,ska de sitta där på hemmet och äta djupfrystmat SOM LAGADES FÖR 3 månder sedan för att vi ska frälsa världen ? visst ska man ta hand om dom som har det svårt men världen är stor och vi är bara en fläck på kartan,låt oss dela över hela världen ?

Du kan då inte mycket om vår historia eller nutid. Det märks tydligt.

Citera

30 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 09:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon