| |
|
  |
SD i Riksdagen, Diskussionstråd |
|
|
|
|
14-10-2010, 21:23
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
Hörde på radion idag att svartskalledemokraterna har bildats. De ska ställa upp i nästa val och vänder sig till alla invandrare. Undrar om icke-invandrare får vara med där? Hörde en intervju med en man idag som sa att han själv var svarthårig, han talade med utländsk brytning.
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 08:54
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Ett sådant parti är nog ingen hit. Om det skulle bli för stort så går väl alla andra partier samman och stoppar all invandring.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 09:07
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Solstorm @ 15-10-2010, 09:54)  Ett sådant parti är nog ingen hit. Om det skulle bli för stort så går väl alla andra partier samman och stoppar all invandring. Men det beror ju p vad de driver för frågor.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 09:39
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Tror att riksdagspartierna är mer måna om makten än att de hyllar andra partiers bra idéer.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 09:59
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Igår var det fullmäktigemöte i Göteborg. Eftersom SD finns representerade var det givetvis demonstrationer utanför. Jag passerade och såg alla poliser och avspärrningar. Fattar inte demonstranterna att det är de som ställer till med problem, inte SD. Man måste respektera väljarnas val även om man inte gillar det. Det kommer inte ut något gott av att vifta med plakat och ställa till med bråk. GP
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 10:51
|
Medlem
Antal inlägg: 4 078
Medlem nr: 14 624

|
CITAT (Gossen Ruda @ 15-10-2010, 10:59)  Igår var det fullmäktigemöte i Göteborg. Eftersom SD finns representerade var det givetvis demonstrationer utanför. Jag passerade och såg alla poliser och avspärrningar. Fattar inte demonstranterna att det är de som ställer till med problem, inte SD. Man måste respektera väljarnas val även om man inte gillar det. Det kommer inte ut något gott av att vifta med plakat och ställa till med bråk. GPMobben är i gång och att dom som medverkar inte kan värna om våra demokratiska spelregler tycker jag är bedrövligt.Främst mobbare i drevet är vänstern vilket hat mot människor dom visar.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 12:37
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Vippan "vet", att obehagliga människor är vänstersympatisörer, eller vet du inte, du kanske bara gissar? För dig verkar vänstermänniskor = halva Sveriges befolkning vara obehagliga. En gång i världen, så var det bara vänstersympatisörer som protesterade mot en viss Adolf i Tyskland. Deras protester slogs ned med våld. Sedan vet vi ju hur det gick. Du skall vara tacksam för att det finns folk som är vakna, och inser faran, innan det blivit bokbål och kristallnätter även här. Skäms, att uttrycka dig så om människor som gjort sitt val - fast det inte stämmer överens med ditt eget! Har "andra" meningar inget berättigande? Och du kallar dig förmodligen "demokrat"! Lögn i halsen!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 13:04
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Fast nog är det vänstersympatisörerna som protesterar mot resultatet av ett demokratiskt val. Detta gynnar bara i längden SD men det är kanske det demonstranterna vill? Folk tröttnar ganska snabbt på avspärrningar och stora polisinsatser som kostar skattebetalarna stora pengar. Det går ju inte att låta demonstranterna störa fullmäktigemötet eller skall gatumobben styra stan?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 17:41
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Frihet att demonstrera har väl alla , även SD och deras bundsförvanter Nynazisterna , en demokratisk rättighet.
Varför ska vi förbjuda just demonstrationer mot rasister ?
Var det dummaste jag hört på mycket länge.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 19:37
|
Medlem

|
Du borde byta nick Gossen Ruda, och kalla dig Gubben Ruda, för du resonerar som en sådan, en riktig sur sådan. Citat "-fast nog är det väl vänstern...". Egna iakkttagelser, som du låter bli till allmänna åsikter. Skattepengar? Demokrati kostar, oavsett vem som demonstrerar. Sluta upp med dina fjantiga hypoteser om vänstern, och titta på hur mycket kapitalet har kostat samhället med bankgarantier osv. Hörde vi att du protesterade då? Nää, inte ett knyst. Om jag skulle ge en beskrivning på dig så vore det "enögd, vinklad, enfaldig, rabiat högermänniska"
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 20:06
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Bengalow @ 15-10-2010, 20:37)  Du borde byta nick Gossen Ruda, och kalla dig Gubben Ruda, för du resonerar som en sådan, en riktig sur sådan. Citat "-fast nog är det väl vänstern...". Egna iakkttagelser, som du låter bli till allmänna åsikter. Skattepengar? Demokrati kostar, oavsett vem som demonstrerar. Sluta upp med dina fjantiga hypoteser om vänstern, och titta på hur mycket kapitalet har kostat samhället med bankgarantier osv. Hörde vi att du protesterade då? Nää, inte ett knyst. Om jag skulle ge en beskrivning på dig så vore det "enögd, vinklad, enfaldig, rabiat högermänniska" Och tyvärr måste jag nog säga att skulle jag beskriva dig skulle det bli "enögd, vinklad, enfaldig, rabiat vänstermänniska". Det finns ju inga som helst nyanser......
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
15-10-2010, 21:42
|
Medlem

|
Ja du Anki, så fel du kan ha...öppna åtminstone det ena ögat!
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 13:02
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Bengalow @ 15-10-2010, 22:42)  Ja du Anki, så fel du kan ha...öppna åtminstone det ena ögat! Hon har rätt, det är den bild man får av dig. Är det inte den bild du vill förmedla, så bör du tänka på det när du skriver dina inlägg.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 15:12
|
Medlem

|
Nu är livet så enkelt, att i en borgelig regeringstid, så demonstrerar vänstern tydligast, och vid en vänsterregeing så är det de kritstrecksrandiga "pappas pojkar" som är ute och slänger tårtor på Sveriges finansminister. Vad beträffar min politiska hemvist, så har jag klargjort det, likafullt som jag har klarat, att placera er i högerfacket, den yttersta, rabiata delen. Jag umgås med "blåa" människor dagligdags, och har aldrig haft problem med det. Jag har suttit i kommunfullmäktige, och är stolt över mitt ursprung, och de idéer som har burit fram Sverige till vad det är idag. Jag tror inte för ett ögonblick, att ens du kan förneka, att Sverige har gynnats av den politik som Socialdemokratin har fört så framgångsrikt under så många år. Vårt land har i mångas blivit ögon blivit en förebild tack vare detta. När nu SD kommer in i riksdagen, så besudlas vi av fläckar, som är outplånliga. Märk väl, SD är inget vänsterparti - de har rötterna inte långt från yttersta högern! Vad är så konstigt då, att vänstern reagerar? Det är bara sunt, och jag skulle vilja se fler från allianspartierna, som tar avstånd från dessa extremister. ..men icke...Ruda t.o.m. hyllar dom som demokratiska! När Ruda kommer med sina pekpinnar om vänstern, så blir jag bara förbannad. De förenklningar han kommer med är förklenande för honom själv, och syftet är naturligtvis att få fram, att han, och andra med samma syn på livets innebörd, är högre stående. Andra människor kan inte tänka - de måste tillrättavisas, och hålla sin plats i de bakre leden. Det får mig att tänka på den ryska adelns synsätt på människovärdet. Nu får du dra dina egna slutsatser av detta, Huggorm. Och tänk tillbaka på din egen bakgrund. Utan att vi andra bidragit solidariskt, så hade du inte ens fått gå i skolan gratis...eller utbildat dig till elektriker. "Vi" betalade det för dig.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 15:53
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Att ta avsånd från rasism har ju i grunden inget med vilken politiskt hemvist man tillhör. Man kan agera o uttrycka sig på olika sätt. Att demontrera är ju ett sätt,bara det inte sker i oparti o minut. har sedan demonstrationerna en tendens att urarta så ju inget vunnet. Då blir demontrationer något med negativ klang. Och man behöver ju inte demonstrera för varje liten orättvisa i samhället. Vi har ju trots allt allmänna val vart fjärde år då väljarna bestämmer färdriktningen. Och i dagens samhälle är det inte självklart att det vänstersidan står för, vinner gehör hos den nya generationen väljare. Samhället förändras i snabb takt.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 16:17
|
Medlem
Antal inlägg: 588
Medlem nr: 17 454

|
CITAT (ängsvädd @ 14-10-2010, 22:23)  Hörde på radion idag att svartskalledemokraterna har bildats. De ska ställa upp i nästa val och vänder sig till alla invandrare. Undrar om icke-invandrare får vara med där? Hörde en intervju med en man idag som sa att han själv var svarthårig, han talade med utländsk brytning. Jag hörde en gång en intervju med en Sverigedemokrat. Han talade med skånsk brytning.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 16:58
|
Medlem

|
Möjligen talade han med skånsk dialekt, Anders Kbg. Brytning sker, när man har ett annat språk som modersmål. Jag förstår din aspekt - här i Skåne är man väldigt SD-vänliga, liksom man var nazitrogna på 40-talet. Kanske ett arv från den tiden?
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 18:01
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
CITAT (gnon49 @ 16-10-2010, 16:53)  Att ta avsånd från rasism har ju i grunden inget med vilken politiskt hemvist man tillhör. Man kan agera o uttrycka sig på olika sätt. Att demontrera är ju ett sätt,bara det inte sker i oparti o minut. har sedan demonstrationerna en tendens att urarta så ju inget vunnet. Då blir demontrationer något med negativ klang. Och man behöver ju inte demonstrera för varje liten orättvisa i samhället. Vi har ju trots allt allmänna val vart fjärde år då väljarna bestämmer färdriktningen. Och i dagens samhälle är det inte självklart att det vänstersidan står för, vinner gehör hos den nya generationen väljare. Samhället förändras i snabb takt. Men folk har väl rätt att demonstrera mot vad de vill ? Ska vi ha någon som bestämmer vad mna får resp inte får demonstrera mot? Olika saker ligger folk olika varmt om hjärtat , låt dem demonstrera!!! Hur många demonstrationer urartar ?
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 19:15
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (mamamaggan @ 16-10-2010, 19:01)  Men folk har väl rätt att demonstrera mot vad de vill ? Ska vi ha någon som bestämmer vad mna får resp inte får demonstrera mot?
Olika saker ligger folk olika varmt om hjärtat , låt dem demonstrera!!!
Hur många demonstrationer urartar ? Självklart skall alla få demonstrera, men det skall göras snyggt och med tillstånd. Inga olagliga motdemonstrationer, våld och krossade skyltfönster.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-10-2010, 20:23
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (mamamaggan @ 16-10-2010, 19:01)  Men folk har väl rätt att demonstrera mot vad de vill ? Ska vi ha någon som bestämmer vad mna får resp inte får demonstrera mot?
Olika saker ligger folk olika varmt om hjärtat , låt dem demonstrera!!!
Hur många demonstrationer urartar ? Nej tack o lov så ser oftast polis till att det inte urartar. Men att allt som oftast behöva ha polis som skydd mot just demonstranter är väl inte riktigt vad demonstrationsfrihet innebär. Att motdemonstrera är oftast ett sätt att störa mötesfriheten. Och mötesfriheten skall vi vara rädda om.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|