CITAT (gnon49 @ 16-10-2010, 16:53)

Att ta avsånd från rasism har ju i grunden inget med vilken politiskt hemvist man tillhör. Man kan agera o uttrycka sig på olika sätt. Att demontrera är ju ett sätt,bara det inte sker i oparti o minut. har sedan demonstrationerna en tendens att urarta så ju inget vunnet. Då blir demontrationer något med negativ klang.
Och man behöver ju inte demonstrera för varje liten orättvisa i samhället. Vi har ju trots allt allmänna val vart fjärde år då väljarna bestämmer färdriktningen. Och i dagens samhälle är det inte självklart att det vänstersidan står för, vinner gehör hos den nya generationen väljare. Samhället förändras i snabb takt.
jag tycker att man ska demonstrera i parti och minut, mot allt man inte tycker och för allt man tycker men man ska göra det på ett bra sätt, alla ska få framföra sina åsikter utan att bli störda, misshandlade eller hotade.
sd är inröstat av ganska många svenska människor, det får vi lov att respektera, jag
tror att många röstat på dem som ett rent missnöjesparti.
om det sen är bra eller inte återstår ju att se, jag för min del
tror att högern kommer få stor nytta av dem.
den höger som på 4 år lyckats montera ner den svenska välfärden och bomba sönder den svenska modellen, de tre hörnpelare som varit så utmärkande för sverige (generella sjukförsäkringssystemet.välfärdstjänster utföra av sjukhus och och landsting och partsrealtionerna på arbetsmarknaden) haltar numera. värre kommer det bli, de har 4 år till på sig att slå resten till marken.
det som vi och våra äldre byggt upp raserar för 1000 kr mer i plånboken.
äckligt.
Redigerat av herkules: 17-10-2010, 07:28