CITAT (netha @ 22-09-2010, 23:34)

Personliga integriteten!!! Jamen det är ju ingen som kollar banden så länge inte något olagligt hänt ... som t.ex personrån, bankrån, misshandel osv och också´då måste bevakningsföretaget vara med och köra bandet.
Först då om något hänt ... tittar man på inspelat ... likadant är det i köpcentrum ... där finns masssor av kameror som bevakar både kund och personal.
Jaså du.
Då kan jag upplysa dig om att banden kollas väldigt ofta.
Ta exempelvis om du köper en hamburgare. Då filmas du. Sen har vi ett kriminellt klientel som sitter i förhör för något. De uppger att de har köpt hamburgare vid den o den tiden. Då kollas banden. Stämmer inte tiden de uppger så kollas banden i längre sekvenser och förr eller senare finns du med.
Du har inte med saken att göra, du köper en hamburgare, likafullt sitter det poliser och kollar in dig när du gör det. Detta är inte ovanligt.
Att de säger att det bara görs när det händer något stämmer i sak eftersom det händer saker så gott som hela tiden. Tänk dig själv hur många ggr du har blivit kollad på bandet i ett vanligt köpcenter.
Men visst, jag kan ge mig. Skit i att uppfostra ungarna och filma alla istället. Sweet!
Ni är inne på fel spår tycker jag. Det är bättre att lösa orsaken till problemet istället för att kontrollera folk till lydnad.