Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Har ni era utekatter kastrerade ?
          Motti
          Inlägg 24-09-2010, 23:40
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Kryddan !det är väl så att vi som kattägare bestämer vad som är rätt eller fel bra eller dåligt för katten !alltså godtyckligt!har du pratat med en katt om vad den tycker är ett bra liv ?ja han skulle inte välja en lägenhet i alla fall !han skulle vara lyckligast i naturen att få jaga möss klättra i träd .sitta i timmar och lura på sork osv få kissa i en jordhög osv,det är kattens naturliga liv det ! aTT HA INSTÄNGDA KATTER !fel fel

Citera
          zaaritha
          Inlägg 24-09-2010, 23:51
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

bengalov: Du kan väl inte på allvar mena att katter ska va´instängda?

Citera
          andersen
          Inlägg 25-09-2010, 00:02
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Jag tycker att om man inte bor på landet, så skall katten vara en innekatt, och om man bor på landet sa skall katten vara en bjäller katt, pga att dom tar stora mängder fåglar. Alla katter som inte används till avel skall kastreras, dels för sin egen skull och för ägarens skull.

Jag har haft katt själv och innan katten blev kastrerad, så var det ett helvete med att han skulle revir pinka på frugans kläder och skor, det försvann efter kastreringen.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 25-09-2010, 00:11
          Länk hit: #24

Medlem

Vi har flera katter---o det de drar in är sorkar, näbbmöss o vanliga möss!
          Skyll inte på katterna angående småfåglar!
          Vad gör vesslor, illrar o mårdar?
          Tror ni att de är vegetarianer?
          Ja--katter tar fåglar.
          Men; bara i undantagsfall!
          men--katthatare går väl inte att resonera med----tyvärr.

Citera
          andersen
          Inlägg 25-09-2010, 00:15
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (zaaritha @ 25-09-2010, 01:11) *
          Vi har flera katter---o det de drar in är sorkar, näbbmöss o vanliga möss!
          Skyll inte på katterna angående småfåglar!
          Vad gör vesslor, illrar o mårdar?
          Tror ni att de är vegetarianer?
          Ja--katter tar fåglar.
          Men; bara i undantagsfall!
          men--katthatare går väl inte att resonera med----tyvärr.

Jag hoppas att det inte var mej du menar med katthatare? det är väl bra om katten har bjällra så att fåglarna har större möjlighet att undkomma.

Redigerat av andersen: 25-09-2010, 00:16

--------------------

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 25-09-2010, 00:20
          Länk hit: #26

Medlem

Nej--jag tror inte att du är katthatare!
          Ursäkta--om jag uttryckte mej tokigt!

Citera
          andersen
          Inlägg 25-09-2010, 00:25
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (zaaritha @ 25-09-2010, 01:20) *
          Nej--jag tror inte att du är katthatare!
          Ursäkta--om jag uttryckte mej tokigt!

Ja det är bra, jag går och läger mej nu, godnatt alla.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 25-09-2010, 00:44
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Katter ska deffenitift inte ha bjällra !de hör tio gånger bättre än oss det sterssar dom fördärvade att ha bjällra !idiotiskt faktiskt,få katter ta fåglar,de flesta fåglar äts upp av Italienare. bara så ni vet !man ska välja katt som man väljer hund !man skaffar inte en Grand Danoare om man bor i en etta !eller en terrier,don efter person ,alla kattraser är olika med olika behov.

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 25-09-2010, 01:33
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Motti @ 25-09-2010, 00:40) *
          Kryddan !det är väl så att vi som kattägare bestämer vad som är rätt eller fel bra eller dåligt för katten !alltså godtyckligt!har du pratat med en katt om vad den tycker är ett bra liv ?ja han skulle inte välja en lägenhet i alla fall !han skulle vara lyckligast i naturen att få jaga möss klättra i träd .sitta i timmar och lura på sork osv få kissa i en jordhög osv,det är kattens naturliga liv det ! aTT HA INSTÄNGDA KATTER !fel fel

thumbdown.gif

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 25-09-2010, 06:59
          Länk hit: #30

Gäster

CITAT (Motti @ 24-09-2010, 23:17) *
          Katter ska deffenitivt inte vara instägda i lägenhetter !de ska vara ute.Man ska inte ha katt om de inte får gå lösa.Då mska man ha Marsvin i stället. Katter är rovdjur och mår inte bra av att vara instängda !

smiley_small_hug.gif

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 25-09-2010, 08:47
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Motti @ 25-09-2010, 00:40) *
          Kryddan !det är väl så att vi som kattägare bestämer vad som är rätt eller fel bra eller dåligt för katten !alltså godtyckligt!.......................

Just precis!! Det är kattägaren som avgör, inte du!!! Du får väl ha din åsikt, men som i alla sammanhang, sluta pracka på andra din åsikt som någon jäkla sanning!! Tittade du överhuvud taget på länken?? Den hade mycket att tala om! Och kom inte dragandes med att du är 57 år igen och kan och vet allt, man lär så länge man lever - gäller också dig, åldern är ingen merit i sig!

CITAT (Motti @ 25-09-2010, 01:44) *
          ...................man skaffar inte en Grand Danoare om man bor i en etta !eller en terrier..........

Och varför det?? En hund är en hund, den motionerar och aktiverar man utomhus..... om den sover på soffan i ett rum eller har 15 rum att välja på tror jag inte den bryr sig om.

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          caprifol
          Inlägg 25-09-2010, 08:57
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (sqrulan @ 24-09-2010, 07:53) *
          Mina två katter är kastrerade, en 5 år och en kring 15 år.

Till Bengalow: Det är mycket ovanligt om en katt inte skulle gräva ner sin skit så vad du halkat i måste ha varit nåt annat!

(ändrat till kastrering) 000.gif

Så säger alla kattägare, men så är det inte riktigt i verkligheten. Jag skottar regelbundet kattsk-t från ett par ställen i grönsakslandet och flera grannar i vårt småhusområde har samma problem. Jag sitter ganska ofta hemma och jobbar och hinner se när ett par olika katter gör sina behov. Och jag lovar - det är katter och inga andra djur!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 25-09-2010, 10:38
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Mina katter gräver alltid ner sitt bajs. Lilla kattungen som jag hämtade hem var väldigt slarvig i början, grävde bajsade och gick därifrån men då kom gammel katten och grävde över det, han tyckte nog att hon var en riktig slarvmaja. giggle.gif
          Katter mår ju självklart bäst om dom få vara ute i naturen, bjällror och halsband gillar jag inte. Men det är vad jag tycker, andra får tycka vad dom vill. tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Katie
          Inlägg 25-09-2010, 11:32
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 33 258

Min åsikt är att katter helst ska vara ute istället för att vara innekatter MEN...

Jag har flera vänner som har innekatter och de har det helt ok. Har katten aldrig varit ute så vet de inte vad de missar.
          Jag fick hit en lägenhetskatt för några år sedan. Den kom på våren och då börjar jag ha dörren öppen från morgon till kväll. Detta för att hundarna och katterna ska kunna gå ut och in som de vill. Han gick aldrig ut. Han var här i två år (han fick canser så jag lät honom somna) och aldrig att han gick ut. När han gick fram till dörren och tittade ut fick han sketslaget och sprang in och gömde sig under soffan.

Angående att katten gräver ner sin skit. Ja, i regel gör de det men när det i ett område finns flera katter inom ett revir (som inte bor tillsammans) så pinkar de inte alltid bara utan skiter också för att riktigt markera. Tyvärr är det sällan de gör det på 'sin egen tomt' utan andra drabbas av det istället.

--------------------
          Borderlitesbloggen

Är det inte en Border collie så är det bara en hund.

Citera
          Christa
          Inlägg 25-09-2010, 11:39
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (sqrulan @ 24-09-2010, 07:53) *
          Mina två katter är kastrerade, en 5 år och en kring 15 år.

Till Bengalow: Det är mycket ovanligt om en katt inte skulle gräva ner sin skit så vad du halkat i måste ha varit nåt annat!

(ändrat till kastrering) 000.gif

I våras låg det ofta kattskit på gräsmattan och andra ställen och en gång där jag bodde innan så hade en katt skitit mitt upp i min fina timjan.

Trots att jag i våras blev rätt frustrerad eftersom det låg nya högar nästan varje dag så tycker jag ändå att katter måste få vara ute. Tänkte leta upp en utskrift jag har om hur man kan preparera för att hålla katterna borta men plötsligt upphörde problemet.

Grannen är så orolig för att hennes katt skall ställa till problem men jag skulle aldrig lasta henne för det.

Lite jobbigt var det dock när en annan katt kom hit för att jaga fjärilar i mina fina zinnior. För att rädda blommorna tog jag fram vattenslangen och gav katten en dusch och sedan har den inte gjort så mer.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2010, 13:54
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 24-09-2010, 23:17) *
          Katter ska deffenitivt inte vara instägda i lägenhetter !de ska vara ute.Man ska inte ha katt om de inte får gå lösa.Då mska man ha Marsvin i stället. Katter är rovdjur och mår inte bra av att vara instängda !

Förbaskat vad du generaliserar och kommer med löjliga påståenden. Det finns massor med innekatter som mår alldeles utmärkt trots att dom aldrig får gå ut. Rovdjursdriften går att tillgodose på annat sätt än att katterna måste vara ute. Ha gärna egna åsikter men bestäm inte hur andra ska göra med sina katter. Jag har själv haft både ute- och innekatter och kan inte på något sätt påstå att jag såg någon skillnad i deras välmående.

Tänk på att alla s.k. hemlösa katter faktiskt inte är hemlösa utan kanske bara är ute på vift. Folk tror att dom är hemlösa och tar in dom och ger dom mat vilket får till följd att dom inte går hem dit dom hör tyvärr. Har erfarenhet av katter som på detta sätt flyttat hemifrån och det är jättetråkigt för ägarna. Även kastrerade katter kan vara ute på vift emellanåt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2010, 14:07
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Motti @ 25-09-2010, 01:44) *
          Katter ska deffenitift inte ha bjällra !de hör tio gånger bättre än oss det sterssar dom fördärvade att ha bjällra !idiotiskt faktiskt,få katter ta fåglar,de flesta fåglar äts upp av Italienare. bara så ni vet !man ska välja katt som man väljer hund !man skaffar inte en Grand Danoare om man bor i en etta !eller en terrier,don efter person ,alla kattraser är olika med olika behov.

thumbdown.gif Såklart man kan ha en Grand Danios eller en terrier i en etta, varför skulle man inte kunna ha det? Var inte så jädrans kategorisk!

CITAT (caprifol @ 25-09-2010, 09:57) *
          Så säger alla kattägare, men så är det inte riktigt i verkligheten. Jag skottar regelbundet kattsk-t från ett par ställen i grönsakslandet och flera grannar i vårt småhusområde har samma problem. Jag sitter ganska ofta hemma och jobbar och hinner se när ett par olika katter gör sina behov. Och jag lovar - det är katter och inga andra djur!

Jag har aldrig sett en utekatt som inte gräver ner sitt bajs i öppen jord, rabatt eller grönsaksland är ju jättebra toaletter verkar dom tycka men aldrig mitt på en gräsmatta.

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 25-09-2010, 14:17
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (*Stintan* @ 25-09-2010, 15:07) *
          ......Jag har aldrig sett en utekatt som inte gräver ner sitt bajs i öppen jord, rabatt eller grönsaksland är ju jättebra toaletter verkar dom tycka men aldrig mitt på en gräsmatta.

Det har jag! Två olika grannars katter använde del av min tomt som genomgång - bådå märkte genom att lägga en korv på gräset och sedan på frosten helt öppet på varsin sida av gräsmattan - när våren kom låg femtioelva korvar på två små områden där dom lämnat sin markering.

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2010, 14:22
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 25-09-2010, 15:17) *
          Det har jag! Två olika grannars katter använde del av min tomt som genomgång - bådå märkte genom att lägga en korv på gräset och sedan på frosten helt öppet på varsin sida av gräsmattan - när våren kom låg femtioelva korvar på två små områden där dom lämnat sin markering.

Ja kanske det är vanligare att främmande katter på besök gör så fast några sådana kom aldrig när jag hade katter eftersom dom blev ivägjagade innan dom kom in i "reviret". Dom egna katterna gjorde det aldrig.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 25-09-2010, 21:31
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag vägrar att delta i denna diskussion eftersom det är en bråktråd

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 11:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon