I våras köpte jag fem olika sorters luktärtsfröer i montern hos Rara Växter på Kista-mässan. Jag delade upp påsarna och gav merparten av innehållen till min mamma. Vi sådde sedan dessa fröer och det "lustiga" är att det var endast två av dessa som grodde för oss och då var det samma sorter. De andra tre sorterna hände det absolut inget alls med. Detta för mig betyder att något var fel på fröerna eftersom vi fick precis samma resultat och vi sådde båda enligt instruktionerna som medföljde.
Så för ett par veckor sedan så klagade jag hos företaget per e-mail men har trots två påstötningar inte fått något svar. Detta tycker jag ät jättetrist och totalt under all kritik av ett etablerat företag.
Jag undrar nu om det är någon mer som har haft problem med deras fröer och om ni har tagit kontakt med företaget och hur responsen då har varit. Jag har inte ringt dem, tycker att tre e-mail borde vara tillräckligt...
Kan ju jämföra med Impecta som jag beställde ifrån i våras och där en av påsarna var trasig - inte fröerna i, endast papperspåsen förerna låg i. Jag mailade dem för att berätta det så att de kanske skulle fundera på en annan förpacknig till dessa stora fröer. Någon dag senare kom ett brev med ursäkt och ny fröpåse - fröer och allt!
Som läget är nu så kommer ju jag inte att köpa mer från Rara växter medan Impecta har en trogen kund!
Vad har ni för erfarenheter?
Redigerat av Peztis: 23-09-2010, 21:48
--------------------
* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
|