Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > början till höst på uteplatsen, bilder
          flaxss
          Inlägg 02-10-2010, 13:11
          Länk hit: #21

Gäster

CITAT (Amaryllis @ 01-10-2010, 22:18) *
          "Aoow lugna ner dig, orka bli så upprörd" sa min son när jag hade sidan öppen. Håller med honom.

ja det är intressant hur du har ork att svara ens liksom bara töntigt att skriva det du skrev, skrattade ni gott tillsammans eller?. hade någon skrivet att du ockås stödjer trafficking bara för du laddar upp bilder på en sida så kanske du också hade blivit upprörd eller ?

för de som inte vet vad det är för nåt.
          http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskohandel

jag gjorde en tråd för att jag ville visa bilder, istället kommer en person och lägger märke till nått (som man lika gärna kunde skickat i ett pm och sagt). sedan svarade jag trevligt tillbaka. och sedan kom det tillbaka en ganska dålig/otrevlig ton. sedan kom du in och förlöjligade det hela. eller bestämmer du hur jag ska bli upprörd eller ta till mig ?

jag blir väldigt upprörd när folks säger att jag stöder trafficking. och jag blir upprörd när människor går fram med en ton för en reklambild jag inte ens visste fanns.

men tydligen har du redan bestämt att jag är löjlig/överdriven. 47år och på sådan nivå ja vad ska man säga.

CITAT (renate @ 01-10-2010, 21:18) *
          Gillar dina Passionsblommor,jag lyckas inte med dom.Även de andra växterna ser fin och välskött ut.Du är en sann växtälskare.Såg inte flickan på din site men tycker den är jobbigt,jag tittade i pixboxalbum,lättare att bläddra.Hur får du plats själv när alla växter är invintrat???

tusen tack kompiskram.gif

ja jag gillar navigeringen bättre på pixbox men tycker upplösningen blir sämre av bilderna.

jag får knappt plats, det är växter överallt inne på vintern, fullt i källaren fullt på borden och fullt på golven framför balkongdörren.

Redigerat av flaxss: 02-10-2010, 14:22

Citera
          kasam
          Inlägg 02-10-2010, 14:19
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 828
          Medlem nr: 17 995

Hej flaxss,

Jättelänge sedan jag var inne här, men kul att "ses" igen. Ja, vi har tidigare "pratat" rosmarin och tyvärr så dog min stora o fina i vintras. Ny är planterad. (Lagerblad o mkt annat klarade sig dock. Allt på friland :-)

Härliga bilder! Ja, och föll speciellt för Albizia julibrissin 'Summer Chocolate', måste jag kolla upp mer. Sol/skugga? Övervintra friland? (Jag - zon 0-1 söderläge i skydd.)

Hej så länge!

--------------------
          www.engronsida.blogspot.se

Citera
          malcolm
          Inlägg 02-10-2010, 14:20
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag har i princip inte haft någon sommar ens på min uteplats, pressenningen över trädgårdsmöblerna låg kvar till mitten av juli och jag har inte suttit och ätit där en enda gång i sommar. Köpte ett billigt balkonbord och en fällstol på ÖoB och det har jag använt när jag velat sitta ute i solen och fika. Nu är det höst och dags att täcka över möblerna igen, ångrar att jag inte lät dem vara täckta hela sommaren men jag skulle ju bygga nytt plank och ett litet skärmtak men i brist på ork och pengar blev det aldrig av.

Citera
          flaxss
          Inlägg 02-10-2010, 14:46
          Länk hit: #24

Gäster

CITAT (kasam @ 02-10-2010, 15:19) *
          Hej flaxss,

Jättelänge sedan jag var inne här, men kul att "ses" igen. Ja, vi har tidigare "pratat" rosmarin och tyvärr så dog min stora o fina i vintras. Ny är planterad. (Lagerblad o mkt annat klarade sig dock. Allt på friland :-)

Härliga bilder! Ja, och föll speciellt för Albizia julibrissin 'Summer Chocolate', måste jag kolla upp mer. Sol/skugga? Övervintra friland? (Jag - zon 0-1 söderläge i skydd.)

Hej så länge!

även mina tvärdog i vintras. har inte planterat nya i trädgården, däremot har jag planterat nya här i zon 3-4 på lotten. men här får jag nog vinterskydda dom, det tänkte jag göra.

tack roligt att du gillade bilderna smiley_small_hug.gif ja den är vacker, tyvärr inget jag har testat sådär noga. men på lappen som kom med stod det zon 1, skyddat. även på andra sidor svenska har jag sett zon 1 och skyddat. enligt utländska sidor tål den neråt -15c -20c.

hittar du ett väldigt bra och skyddat läge så kan det kanske funka. den gröna ''vanliga'' eller sorten Albizia julibrissin 'Rosea' ska ju vara härdigare.

dom gillar sol och värme.

CITAT (malcolm @ 02-10-2010, 15:20) *
          Jag har i princip inte haft någon sommar ens på min uteplats, pressenningen över trädgårdsmöblerna låg kvar till mitten av juli och jag har inte suttit och ätit där en enda gång i sommar. Köpte ett billigt balkonbord och en fällstol på ÖoB och det har jag använt när jag velat sitta ute i solen och fika. Nu är det höst och dags att täcka över möblerna igen, ångrar att jag inte lät dem vara täckta hela sommaren men jag skulle ju bygga nytt plank och ett litet skärmtak men i brist på ork och pengar blev det aldrig av.

du får ta nya tag till nästa sommar smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Citera
          Ywonne
          Inlägg 06-10-2010, 09:12
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 158
          Medlem nr: 16 253

Åhhh vilka härliga och ovanliga plantor...

rose.gif

//Ywonne

--------------------

Citera
          flaxss
          Inlägg 06-10-2010, 09:56
          Länk hit: #26

Gäster

CITAT (Ywonne @ 06-10-2010, 10:12) *
          Åhhh vilka härliga och ovanliga plantor...

rose.gif

//Ywonne

tack tack thanks.gif vad roligt att du gillade dom smiley_small_hug.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 10:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon