Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529
Ögat verkar må bra, hon åt aldrig PC utan fick bara ögondroppar. Men hon har varit lite förkyld, rosslig i övre luftvägarna, så därför har hon fått vänta längst. Jag ska fundera på om hon får bada i morgon, hon är lite skorvig också så hon behöver det med! Hon har vilat mer än vanligt tycker jag, så det kanske ska väntas lite med bad. Vägning i morgon, Mini och Korvis växlar med att väga mest.
Medlem
henke ett år.jpg
henke mumsar tårta.jpg
tjej på kalaset.jpg
Henke har haft kalas Tjejerna kom en liten stund var, den ena snäll som vanligt den andra snäll så länge hon åt Henrik fick en bäddsoffa, gnagstänger, en boll för gräs och torkad persilja. Han har ju tur att fylla år i juli, så tårtan blev smarriga växter från naturen! Grattis lill-killen, nu är du inte kulting längre utan galt
Medlem
Mini tackar och bockar, han hade klippt luggen för den stora dagen Korvis bangar mat, inte vanligt. Men de har försvunnit från buren, hallona, så någon åt dem till slut.
Medlem
korvis i hängmattan.jpg
storslapp.jpg
När vi var i Linnés hem i Uppsala nyss köpte jag hans akademsika avhandling om marsvin. Översatt från latin då.. Kul att läsa! Där stod beskrivet hur de lägger sig och sover, först trampar de runt (ofta sant) sedan lägger de sig hels med framtassarna i högre position, det gör i allafall mina! Annars var den kanske inte så där vidare spännande, men kul att ha. Så här sover i allafall korven gärna! Visst är det rogivande att kika på slappande djur.
Medlem
Ja, hon kan ta vara på det goda i livet hon! Men det är ju faktiskt Indra som springer mest då de är ute också. Lite gräsfrukost på sängen är inte dumt, hon har en hö-kaka liggande på hustaket bredvid också om magen börjar kurra.