Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529
Suck!! Nu hade Isa en fästing mitt i virveln på rompan. Alla har nu haft varsin, men Korvis såg värst ut. Isas ovän var seg och bedrövlig så husse fick dra ordentligt för att få bort den. Hans fästingplockare är suverän, "snaran". Så, nu är det bara att hoppas att alla fästingarna varit friska!
Nu har Henke badat igen för att se om kletet i pälsen försvunnit efter parasiterna. Annars blir det väl att köra en omgång till.. Isas päls har redan växt ut för fullt, vilket känns otroligt härligt!
Just nu tröstar vi husse med gos i soffan, för han har det lite jobbigt på jobbet. Korven tröstar med att tigga mat.
Medlem
marsvinssläkten samlad.jpg Inga andra marsvinsbilder i sikte, så här kommer lite marsvinssläktingar. Kapybaror på Kolmården. alla slappar.jpg Jag blev mer betagen än jag var innan. De ser ut som jättemarsvin, precis som slappande marsvin här hemma kolla tassen.jpg Kolla jättetassen... En bigsize Isa/ Korvis ute och promenixar mara diar.jpg Så har vi en släkting till, Maran. rullande mara.jpg
Kanske inte helt oväntat skulle jag kunna tillbringa dygnet runt bara kikande på hur dessa underbara djur lever om. Eller, i Kapybarnornas fall, mest slappar haha! Fick vänta ihärdigt innan de kom ut ur halmen i huset där de sov sin skönhetssömn... Fick inte se dem bada, men får vi råd att åka på semester dit igen så blir det en tripp till
Medlem
Antal inlägg: 775
Medlem nr: 38 520
Fina bilder Wilmer.
Dom bruna har klara drag av marsvin medan dom gråa mer liknar känguru Är det två olika arter ?
--------------------
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden. Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige. Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13
Medlem
Ja, de bruna är Kapybaror, de som du tycker liknar kängurur är Maror. De är superaktiva jämfört med Kapybarorna, rusade runt som värsta kaninracet. Jag tycker de är väldigt lika kaniner eller harar. De hade lite marsvinslika ljud för sig, annars har de ingen större likhet, nej.
Medlem
Jaha,det var därför du skrev Mara under texterna...
Tänkte att dom hade döpt djuret till Mara.
Tror jag skall nöta lite på kudden
--------------------
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden. Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige. Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13
Medlem
CITAT (Wilmer @ 11-09-2011, 23:10)
Man kan aldrig vara tydlig nog. Jag var OTYDLIG helt enkelt
Natti
Knappast otydlig,snarare en trött Flemming och det är han idag också... Har tittat på bilderna och läst texten,så nu är jag med på noterna.
Trött,tack och godnatt !
--------------------
Medlem
Vi tjejer mår bra, men stackars Indra hade en fästing på rumpan igen jäkla kryp! Matte och husse börjar få svårt att hitta bra gräs, det är mycket tråkigt.. Lillkillen stinker och har sig som vanligt, men han ska tydligen bo kvar här så vi får vänja oss. Över ett år har ju gått... I helgen är det marsvinsutställning, vi ska inte vara med eftersom vi fick nossvamp sist av något stinkigt marsvin och den har inte gått bort än (finns tydligen inga medel vi mår bra av direkt att använda). Men matte ska dit och kika!
Ps. Gurkaskörden mattas av också, hösten är INTE rolig för små marsvin. Var låten bra?