| |
|
  |
Marsvinstråden, En tråd med oink |
|
|
|
Meriona
|
15-10-2011, 18:08
|
Gäster

|
Himmel så söta de är,  man blir alldeles förtrollad! Nu vill jag komma på marsvinsfika!
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2011, 21:20
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
Dom är jättegulliga alla tre!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
17-10-2011, 22:36
|

Medlem
Antal inlägg: 3 549
Medlem nr: 32 435

|
SÅÅ söta !! Men tänk så olika de är ändå, utseendemässigt ! (Ja, personligheterna är ju lika skiftande, om jag förstår Wilmer rätt !!) Henke har väldigt lång päls, Korvis väldigt kort (och med en otroligt söt mun !) och Rufset, ja, hon stoltserar med "mellanlång"  OCH sköldpadda ! Jag lär mig något nytt om dessa små krabater, varje gång Wilmer lägger in ny info / bilder !!
Redigerat av omk: 17-10-2011, 22:37
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|
|
|
|
|
|
|
|
18-10-2011, 20:45
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
Maria, marsvinsfika, du är så välkommen, men vi äter väl inte på marsvinen då OMK, önskar jag kunde visa lite film också  Nu är Henke ute och busar på golvet, de har fått en liten lekmadrass. I går var tjejerna ute och spänstade - mest Korven. Skutteliskutt över hela vardagsrummet, gudars så söt liten tiggerska. Hon är modig hon! Och nyfiken i en strut..
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
18-10-2011, 21:06
|
Gäster

|
Nä knäppis, man äter inte marsvin, möjligen marsvinspluttar. Men gärna med lite glasyr isåfall?
|
|
|
|
|
|
|
|
19-10-2011, 19:26
|

Medlem

|
 Så bra Meriona, att det inte är dem vi ska fika på... Oj Myo, kan man skicka sådär. Jag får visst lära mig något nytt! E-H jag har funderat på you tube, men har inte tagit steget! Verkar lite krångligt, men det är det säkert inte..? Nu spänstar tjejerna på sin nya busmadrass, ja, Korvis spänstar över hela rummet som vanligt. Henke tycker det är kul med lite besök utanför buren.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
31-12-2011, 19:22
|
Gäster

|
Gott nytt marsvinsår till Isa, Indra och Henrik också! Från Ulla och Qnut, Ebbe och Elvis, Enar och Gösta, Ferdinand och Qåre.
|
|
|
|
|
|
|
|
31-12-2011, 23:49
|

Medlem

|
CITAT (Wilmer @ 31-12-2011, 00:08)  Gott nytt marsvins-2012 önskar jag er alla  Tack detsamma!  CITAT (Meriona @ 31-12-2011, 19:22)  Gott nytt marsvinsår till Isa, Indra och Henrik också! Från Ulla och Qnut, Ebbe och Elvis, Enar och Gösta, Ferdinand och Qåre.  ....och från mej!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
01-01-2012, 16:12
|

Medlem

|
Tänk, året började bra med en gos... Indra har fått gräs 1 januari, det är rekord!! Hoppas på ett bra marsvinsår. Ska samla ihop alla räkningarna från blå stjärnan och skicka till f-bolaget och hoppas på lite pengar tillbaka. Huvudsaken är att vår lilla Korv finns hos oss fortfarande  hon verkar ta sig ett steg i taget. Nu skulle det nog gå bra även utan gräs för hon knaprar höet också. Hon är piggelin och sitt vanliga jag men, slukar inte hö som förr. Isa's päls växer tillbaka på rumpan, har hon cystor på äggstockarna (eller var de nu sitter) så verkar de inte vara så allvarliga. Hon är precis som vanligt, men fäller mer. Henrik är som vanligt ett skuttigt glatt litet marsvin, väntar på att matte ska boa under matsalsbordet igen så han kan få göra lite racing. Kram på er alla, stora som små!
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
04-01-2012, 20:14
|
Gäster

|
God fortsättning marsvinen!
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 20:28
|

Medlem

|
Inga andra marsvin i år heller  så jag fyller på. minimys.jpg Inte vanlig syn, Henke ligger oftast ovanpå mysrullen eller i huset, men nu när det blivit lite vinter ute provade han att mysa en morgon. tiggelitigg.jpg Korivs fortsätter vara pigg, att hon tigger igen ser jag som ett väldigt gott tecken! När Indra inte tigger mår hon inte bra nytt hus.jpg Vi slängde ut allt trä från burarna ifall det var kvalster de hade i höstas. Tillslut hittade vi, nej, det gjorde vi inte, djuraffären letade fram, nya hus. De är lite väl höga för min smak i ena änden, men Korvis kastar sig upp och ner som ingenting. Henrik däremot har inte varit uppe på sitt än och han är ungdomen! zzzzz.jpg Vet att någon undrade om marsvin blundar när de sover. Svar, ja! Här myser Korvis med matte i nya favoritfilten vi fick av Meriona i julklapp. Hon älskar den, stensomnar i en lite boll med en gång när vi myser.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
10-02-2012, 21:16
|

Medlem

|
 Vilken underbart söt bild! Skönt att Korvis har piggnat på sej! Tack för fina bilder Wilmer! Jättesöt bild på Henke också!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|