Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

22 sidor V  « < 16 17 18 19 20 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Marsvinstråden, En tråd med oink
          Wilmer
          Inlägg 10-02-2012, 21:33
          Länk hit: #341

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

ja, det är så skönt... Hon är mitt lilla stora stöd i livet wub.gif en långgos med Korvis är som balsam för själen. Det måste vara något med rasen, Molly var lika underbar kiss.gif I dag middagsvilade vi extralänge, tror hon är lite extratrött och snuvig, husse har nog smittat lite. Honom måste hon ju slaska (pussa) på så fort hon kommer åt, så det är inte konstigt om hon blir lite snuvig..

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-02-2012, 21:37
          Länk hit: #342

Gäster

Jag blir alldeles salig av så fina bilder. wub.gif
          Men det är faktiskt oförskämt att inte Rufset får vara med på bild!

Citera
          Wilmer
          Inlägg 10-02-2012, 21:43
          Länk hit: #343

Medlem

Ja, det är det... Men matte skäms för hon sitter i lilla buren. sweatingbullets.gif Rufset trivs dock, för hon står nu på armslängds avstånd från husse som är lätt att smöra för giggle.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-02-2012, 21:47
          Länk hit: #344

Gäster

Åhhh. wub.gif Bortskämda marsvin!

Citera
          omk
          Inlägg 10-02-2012, 22:18
          Länk hit: #345

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Ohh !! Nya bilder !! bravo.gif
          De är SÅ söta, alltså !!
          Lilla tiggarnosen ... kiss.gif

Och sovbilden; helt underbar !! wub.gif
          Fäller hon ner även öronen, när hon sover ? Det ser ut så ...

Redigerat av omk: 10-02-2012, 22:20

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-02-2012, 22:40
          Länk hit: #346

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Söta bilder!

CITAT (Wilmer @ 10-02-2012, 20:28) *
          Vet att någon undrade om marsvin blundar när de sover.

unsure.gif Varför skulle de inte blunda?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-02-2012, 20:40
          Länk hit: #347

Medlem

CITAT (omk @ 10-02-2012, 22:18) *
          Ohh !! Nya bilder !! bravo.gif
          De är SÅ söta, alltså !!
          Lilla tiggarnosen ... kiss.gif

Och sovbilden; helt underbar !! wub.gif
          Fäller hon ner även öronen, när hon sover ? Det ser ut så ...

Nej OMK, öronen är ett skräckexempel på sjuk avel... Naturligt har de "flygöron" dvs. små skrynkliga öron som ligger slickade bakåt på kroppen. Men du vet, utställnings djur - då ska allt se ut så långt från naturen som möjligt även på marsvin. Helt groteskt och sinnessjukt.. I dag hittar du inte så många marsvin med naturliga öron, alla är sönderavlade tyvärr. Vilket givetvis visar sig på sjukdommar, tandfel, inte många marsvin som blir gamla i dag, på -70talet levde de tills mamma o pappa hade lust att klubba ihjäl dem som de sa på den tiden..

Myo, det var någon som frågade om de sov med slutna ögon. Vissa djur ser man sällan med slutna ögon om man tänker på det! Det är mest Korivs och ibland mini jag ser sova med slutna ögon, Isa är mer på sin vakt. Korvis kan stensova så hon inte märker att man kommer nära ens om man pratar med henne, så skvätter hon upp livrädd när hon väl vaknar stackarn!

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 12-02-2012, 18:42
          Länk hit: #348

Gäster

Det var spännande att höra! Sova med öppna ögon, huvva! Mina gerbiler sover med väääääldigt stängda ögon, men deras hörsel är istället extremt god, så de vaknar ändå när de misstänker fara.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 12-02-2012, 21:23
          Länk hit: #349

Medlem

Tror inte Isa sover med öppna ögon, men hon väljer nog sina sovtillfällen noga.. Henke och Indra har lättare för att slappna av. Gerbiler ser sååå söta ut när de sover smiley_small_hug.gif Jag sover med lite öppna ögon ibland, de är väldigt torra när jag vaknar. (Andra har sett mina ögon öppna jag märker inte av det..)

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Flemming
          Inlägg 13-02-2012, 22:41
          Länk hit: #350

Medlem
          Antal inlägg: 775
          Medlem nr: 38 520

Fina bilder Wilmer och dom har tur som får bo hos någon,som verkligen bryr sig om djuren ! bravo.gif

--------------------
          Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
          Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
          Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13

Citera
          Wilmer
          Inlägg 14-02-2012, 16:53
          Länk hit: #351

Medlem

Tack Flemming blush.gif de är lite bortskämda kanske....

I går tog husse ner stora buren åt Isa, så nu bor de i varsin stor bur tillsvidare. Då jag är helt säker på att Indra mår bra och gräset börjat spira ute får de bo i sär- Sedan ska jag se om de kan komma överrens igen. Annars får de ha galler emellan sig fast bo i samma bur. Isa var nöjd med stor-bur och hus, slank in genom fönstret och ut genom dörren i ett naffs.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          omk
          Inlägg 14-02-2012, 22:57
          Länk hit: #352

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

CITAT (Wilmer @ 11-02-2012, 20:40) *
          Nej OMK, öronen är ett skräckexempel på sjuk avel... Naturligt har de "flygöron" dvs. små skrynkliga öron som ligger slickade bakåt på kroppen.

Vissa djur ser man sällan med slutna ögon om man tänker på det!

Aha ! "Flygöron", ja, det skulle jag ju naturligtvis ha förstått ... slap.gif biggrin.gif

Du har inte haft katt, förstår jag. Jag ser dem oftare med slutna ögon än med öppna !! giggle.gif

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Flemming
          Inlägg 15-02-2012, 19:23
          Länk hit: #353

Medlem
          Antal inlägg: 775
          Medlem nr: 38 520

CITAT (Wilmer @ 14-02-2012, 16:53) *
          Tack Flemming blush.gif de är lite bortskämda kanske....

I går tog husse ner stora buren åt Isa, så nu bor de i varsin stor bur tillsvidare. Då jag är helt säker på att Indra mår bra och gräset börjat spira ute får de bo i sär- Sedan ska jag se om de kan komma överrens igen. Annars får de ha galler emellan sig fast bo i samma bur. Isa var nöjd med stor-bur och hus, slank in genom fönstret och ut genom dörren i ett naffs.

Klar som dom skall bli bortskämda,alla djur förtjänar ett bra liv och gärna i överflöd...

Ring till Irene på Eragons hon kan "allt" om marsvin.
          Hon kan säker ge dig några råd om bråkande marsvin.
          http://www.eragons.se/

--------------------
          Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
          Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
          Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13

Citera
          Wilmer
          Inlägg 18-02-2012, 00:45
          Länk hit: #354

Medlem

Isa och Indra har bott ihop hela sitt liv, men de har aldrig gillat varandra. De accepterar varandra. Om de inte måste trängas, typ i knäet eller i en liten bur, då blir det bråk. Så, det är inte så mycket mer att göra där. Isa har troligvis cystor på äggstockarna, i allafall har hon varit mer bossig än vanligt under hela sommaren kurrat och gått på höga ben. Nu när Indra blev sjuk och svag och inte han rusa undan som innan kändes det inte sjysst att utsätta henne för Bossen Isa. Så de bor nu glada och lyckliga i varsin bur och har aldrig sett mer nöjda ut. Där får man för man försöker vara snäll unsure.gif Isa har också blommat upp när hon slipper Indra, när hon har golvtid busar hon som sjutton istället för att sitta och glo.. Knepigt.

Nåväl, vi har haft dramatiska dagar men det orkar jag knappt tänka på nu. Korvis blev akut dålig igen så det blev blåljus till blå stjärnan. Hon blev inlagd och under natten fick de söva henne och tömma på vätska för att rädda hennes liv. Hon överlevde ingreppet vår lilla fighter och efter ytterligare ett dygn fick hon i dag komma hem. Som vanligt är det kritiskt att komma igång med maten igen (HÖ; VATTEN). Lilla loppan var så glad att se oss och sedan att få komma hem, nosen gick i vädret så fort vi kom innanför hemma-dörren. Hon kastade sig ur min famn så hon slog i väggen i buren så bråttom hade hon hem till tryggheten. Sedan direkt till hö-högen och knapra. Det ser lovande ut så här långt, nu ska jag sova ett par timmar innan det blir natt-check. Har stödmatat en gång, men hon äter själv i buren så jag har inte gjort det något mer. Dricker gör hon också, viktigt för hennes kassa urin-system.

Håll gärna en tumme, tass eller tå för lille kraken.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-02-2012, 11:48
          Länk hit: #355

Gäster

Jag har hållit tummarna hela natten! Vaknade med lite kramp faktiskt. wink.gif
          Hoppas att hon mår bra idag också! wub.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 18-02-2012, 12:05
          Länk hit: #356

Medlem

Så fint Meriona smiley_small_hug.gif då är det nog därför hon mår fint. Jag checkade en gång i natt, då var allt ok så sedan sov jag lugnt. Husse tog morgonpasset, sedan kom han med Korvis för morgongos i sängen. Morgongos med kontrollerad kiss efteråt, så vet jag att hon kissar också. Äter hö och dricker vatten. Det slank visst ner en persiljakvist också, nu äter hon ju grovfodret så bra.. Får gurkavatten emellanåt då det duger som tröst för förlorad gurkaätning. När hon väl är ok igen är det ORDINERAD gurka igen, så hon har ett mål att nå biggrin.gif

Hon har skuttat upp på huset och flyger fram över matskålarna (fyllda med alfalfa och critical care) som en pingpongboll igen, så hon KAN inte ha ont! Så bra kan inte ens Korvis simulera. Hon är däremot slankare än någonsin.. Veterinären undrade om hon inte blivit lite smal.. (fortfarande inom OK men för att vara henne). 1000gram istället för 1150, vintervikt.

Lite jobbigt att ge de andra grönsaker och ignorera Indra, men jag förhärdar mig. Nu dricker Isa och jag kaffe hon kände sig lite bortglömd.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-02-2012, 12:09
          Länk hit: #357

Gäster

thanks.gif till marsvinsguden!
          bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 18-02-2012, 12:35
          Länk hit: #358

Medlem

bravo.gif fortsätter magen vara bra får hon pc på tisdag. Ny veterinär som inte tyckte vi skulle nonchalera det röda kisset. Lite salter i urinen. Hon har ju sitt som det verkar kroniska problem med kisseriet.

CITAT (omk @ 14-02-2012, 22:57) *
          Aha ! "Flygöron", ja, det skulle jag ju naturligtvis ha förstått ... slap.gif biggrin.gif

Du har inte haft katt, förstår jag. Jag ser dem oftare med slutna ögon än med öppna !! giggle.gif

Katt tillhör väl kattttegorin storslappande djur med maximal avslappningsförmåga rotfl.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          ninnisky
          Inlägg 18-02-2012, 12:55
          Länk hit: #359

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Håller också alla tummarna för att det ska gå bra med de små "sjuklingarna" som verkar vara på bättringsvägen wub.gif
          Som f d marsvinsägare så tycker jag det är så roligt att läsa om dom smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Biggan_
          Inlägg 18-02-2012, 13:07
          Länk hit: #360

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Dags att hålla tummar och tår igen! Skönt att Korvis verkar krya på sej! tummenupp.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera

22 sidor V  « < 16 17 18 19 20 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 01:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon