| |
|
  |
Marsvinstråden, En tråd med oink |
|
|
|
Meriona
|
08-10-2010, 22:44
|
Gäster

|
Och världen blir mycket vackrare eller hur? Det är såna som du och jag som får ut 16åringar i svampskogen, för vi väcker säkert lite medlidande.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-10-2010, 21:51
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
Ingen mer som vill dela med sig av sina små sötnosar längre  Hoppas på uppslutning nu när växtsäsongen börjar ta slut. I dag var det söndagsvägning, Mininöffe, Henrik har nu nått över 800 gram, nämligen 801  Annars är grässäsongen över så det blir nog lite viktnedgång framöver på töserna. Funderar på att snart odla lite havregräs åt sötnosarna som lite extra vintergodis.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
25-10-2010, 17:42
|
Gäster

|
801 - WOW! Starkt jobbat Henke!
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2010, 09:36
|

Medlem
Antal inlägg: 3 545
Medlem nr: 9 230

|
CITAT (Wilmer @ 24-10-2010, 22:51)  Ingen mer som vill dela med sig av sina små sötnosar längre  Hoppas på uppslutning nu när växtsäsongen börjar ta slut. I dag var det söndagsvägning, Mininöffe, Henrik har nu nått över 800 gram, nämligen 801  Annars är grässäsongen över så det blir nog lite viktnedgång framöver på töserna. Funderar på att snart odla lite havregräs åt sötnosarna som lite extra vintergodis.  Vad är havregräs? Men jag glömde ju: Bra jobbat Henrik
Redigerat av Cathis: 26-10-2010, 09:37
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2010, 17:01
|
Medlem
Antal inlägg: 46
Medlem nr: 8 544

|
vilka sötnosar till marsvin ni har, speciellt Henke!!!!!! våra tjejer hade säkert blivit störtförälskade i honom! bifogar förresten bild på knasbollarna, Pompom och Pepsi. /Csilla
pompom_o_pepsi.jpg ( 81.92k )
Antal nedladdningar: 34
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2010, 21:17
|

Medlem

|
 Pompom, det var inte riktigt snällt namn eller. (I min värld är man lite pompom=dum). Vilka charmtroll, om tjejerna är hälften så sura som mina tjejer är mot Henke hade de blivit vänner för livet  Är de klippta eller klarar de sig utan att trassla in tassarna? Jag får frisera Henke, annars trasslar han in tassarna i pälsen och fastnar, drar loss tussar, det gillar han inte (förståerligt). Cathis, Myo's förklaring är den rätta, jag sår hel havre (kattgräs) så klipper jag av och skördar åt marsvinen. Vete är också smaskens, men havren får jag billigare. Blev lite gräs åt dem i dag, men det är verkligen på upphällningen, ledsna marsvin  det är ändå favoritmaten, till och med före gurka!!!!
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2010, 21:44
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (csilla75 @ 26-10-2010, 18:01) 
pompom_o_pepsi.jpg ( 81.92k )
Antal nedladdningar: 34Oj, så söta!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2010, 22:34
|
Medlem

|
CITAT (Wilmer @ 26-10-2010, 22:17)   Pompom, det var inte riktigt snällt namn eller. (I min värld är man lite pompom=dum). Vilka charmtroll, om tjejerna är hälften så sura som mina tjejer är mot Henke hade de blivit vänner för livet  Är de klippta eller klarar de sig utan att trassla in tassarna? Jag får frisera Henke, annars trasslar han in tassarna i pälsen och fastnar, drar loss tussar, det gillar han inte (förståerligt). nää, pompom som i pompom-tjejer, typ cheerleader.... Våra tjejer sura? nejdå, Pompom är dominant, Pepsi en knasboll utan like! Pompom hade velat para sig med honom, Pepsi ligga bredvid o myyyyyysa...... (och dra i hans päls, grooma honom) japp, de är klippta, mest för att de kissar ner pälsen annars, plus så blir den så lång så allting fastnar i den. vad är han för ras? peruanerna brukar klara sig rätt bra utan att trassla in sig i pälsen, men han är väl ingen peruan? Alpacka, lunkarya? /Csilla
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
28-10-2010, 17:00
|
Gäster

|
Vilka ljuvliga marsvin du har Csilla? Är de också lunkaryor? Svarar istället för Wilmer eftersom hon är upptagen med hästen, Henrik är en lunkarya.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2010, 11:03
|
Medlem

|
potiron_liten.JPG ( 135.69k )
Antal nedladdningar: 52CITAT (Meriona @ 28-10-2010, 18:00)  Vilka ljuvliga marsvin du har Csilla? Är de också lunkaryor? Svarar istället för Wilmer eftersom hon är upptagen med hästen, Henrik är en lunkarya.  Tack! :-) De är min dotters, jag är bara mormor till de ska du veta.  (jisses, 35 och mormor redan... :-) Nej, tjejerna är peruaner men min dotter funderar på att sätta ihop de /eller en av de med en lunkarya, vi tycker båda att den rasen är så fin, som små lamm ser de ut! Så bor Henke i närheten av Malmö kanske han har framtida flickvänner att se fram emot! Pompom (hon med brunt i) ska förresten träffa en fransos om 2 veckor, vi hoppas hon blir gravid, de kommer bara att bo ihop i 2 veckor ... Pepsi vill vi vänta med, tycker hon är för ung ännu. Bifogar fotot på den tilltänkte fästmannen (Potiron, också peruan).
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2010, 23:21
|

Medlem

|
CITAT (csilla75 @ 29-10-2010, 12:03) 
potiron_liten.JPG ( 135.69k )
Antal nedladdningar: 52Tack! :-) De är min dotters, jag är bara mormor till de ska du veta.  (jisses, 35 och mormor redan... :-) Nej, tjejerna är peruaner men min dotter funderar på att sätta ihop de /eller en av de med en lunkarya, vi tycker båda att den rasen är så fin, som små lamm ser de ut! Så bor Henke i närheten av Malmö kanske han har framtida flickvänner att se fram emot! Pompom (hon med brunt i) ska förresten träffa en fransos om 2 veckor, vi hoppas hon blir gravid, de kommer bara att bo ihop i 2 veckor ... Pepsi vill vi vänta med, tycker hon är för ung ännu. Bifogar fotot på den tilltänkte fästmannen (Potiron, också peruan). Det är inte illa att vara farmor till så söta varelser.Så pompom ska på rajtantajtan. Det var en söt herre hon ska träffa! Min Henrik bor i Vänersborg... Han har kulorna kva än i allafall de försvinner nog i vår kanske. Kort svar, sovadags för matte.zzzzz
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
01-11-2010, 22:16
|

Medlem

|
Nu är jag lite piggare  Vilken stilig herre hon ska få träffa Pompom! Nejnej, jag menade inte att dina damer var sura, det är MINA som är sura som ättika mot Henke (i allafall den ena). Så HAN är glad över allt som är över den lågvatten nivån liksom, haha, är dina jättesnälla så skulle han svimma av lycka. Som Meriona sa, han är Lunkarya. Pälsen sitter i tussar i baktassarna om jag inte friserar, så det gör jag. Nu väger Henke 831 gram  Tjejerna gick plus 2g samt minus 2g det kan nog ses som en skit mer eller mindre. Alldeles för lite gräs, nu har jag tagit in några krukor persilja, ska se om det går bra. En kruka kirskål och en med gräs har också slunkit med  Hoppas på lite godisar tills våren kommer med nytt grönt.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
02-11-2010, 12:29
|
Gäster

|
831 gram!  Duktig gosse!
|
|
|
|
|
|
|
|
02-11-2010, 15:26
|
Medlem

|
CITAT (Wilmer @ 01-11-2010, 22:16)  Nu är jag lite piggare  Vilken stilig herre hon ska få träffa Pompom! Nejnej, jag menade inte att dina damer var sura, det är MINA som är sura som ättika mot Henke (i allafall den ena). Så HAN är glad över allt som är över den lågvatten nivån liksom, haha, är dina jättesnälla så skulle han svimma av lycka. Som Meriona sa, han är Lunkarya. Pälsen sitter i tussar i baktassarna om jag inte friserar, så det gör jag. Visst är han söt, Potiron? Hoppas hon hinner bli gravid... Henke skulle nog gilla Pepsi, hon är jättesnäll och pussig, Pompom kan vara lite bitchig ibland, hon är ju chefen och MÅSTE visa det.  Tror fransmannen kommer att få på käften, bara så han vet vem det är som bestämmer!  *girlpower liksom*
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|