Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

22 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Marsvinstråden, En tråd med oink
          Wilmer
          Inlägg 06-11-2010, 23:25
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Då håller jag tummarna för att hon inte är för sur.. Poitron är söt. Fler bilder på allihopa smiley_small_hug.gif

Just nu springer tjejerna på golvet, Korvis är helt hopplös att stänga inne, hon rasslar i och ut ur korgen som är ett av hindren jag satt upp för att de inte ska springa in i en del av vardagsrummet där jag inte säkrat kablarna än. Hon skuttar som en kanin, som tur är kommer hon när jag kallar på henne, så jag kan bära tillbaka henne när hon rymt. Vilket går med blixtens hastighet, rassel så är hon i korgen och ur igen giggle.gif Jag fattar inte hur vissa kan ha marsvin i bara burbottnarna eller låga hemmagjorda burar, jag har alltid haft höghoppare som inte går att stänga in så lätt. Nu funderar hon på ännu ett hopp men jag har lagt kartonger i korgen så hon avstod. Kul att ha marsvin som aktiverar sig lite själva. bravo.gif

Redigerat av Wilmer: 08-11-2010, 21:07

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Myosotis
          Inlägg 07-11-2010, 09:53
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Finns marsvinshoppning som idrott? g.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 08-11-2010, 21:10
          Länk hit: #83

Medlem

Kanstarta en hoppförening för hoppglada marsvin? Hon hoppar inte bara högt utan även långt. Språnget hon tar från hustaket, genom/över/mellan hängmattan och ibland även ett Ruffs någonstans på vägen, för att med en duns landa framför burgallret och tigga på typ en gurkmillisekund då hon hört gurkkniven skära, ja, det vore något att filma. Som en liten korvig panter giggle.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-11-2010, 20:17
          Länk hit: #84

Gäster

Lär upp dem till mässan i Stockholm vid trettondagen WIlmer, så kan vi ställa upp med dem i kanin-agility! Ett par lösöron bara så är det klart! smile.gif

Citera
          Blomfrun
          Inlägg 16-11-2010, 16:23
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 120
          Medlem nr: 30 650

Så otroligt roligt med en oink tråd. Glad att höra att det inte bara är jag som kallar dem oinkar. Bifogar lite bilder på mina små grisar. Är nybörjare på att få med mina bilder så ha tålamod.

Överst Klara ca 1 1/2 år Teddy
          Sedan Moa ca 1 1/2 år Virvel
          Lillfixa född april 2010 Virvel förhoppningsvis dräktig med Wille
          Wilmer och Wille 1 1/2 år båda, Teddy och Virvel

Redigerat av Blomfrun: 16-11-2010, 16:26
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  SANY0306_liten.jpg ( 414.1k ) Antal nedladdningar: 30
          Bifogad fil  SANY0317_liten.jpg ( 763.18k ) Antal nedladdningar: 29
          Bifogad fil  SANY0309_liten.jpg ( 610.92k ) Antal nedladdningar: 36
          Bifogad fil  SANY0254liten.jpg ( 295.84k ) Antal nedladdningar: 45

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-11-2010, 19:59
          Länk hit: #86

Gäster

Vilka söta marsvin Blomfrun, är de dina allihop? wub.gif wub.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-11-2010, 20:05
          Länk hit: #87

Gäster

Wilmer tycker säkert det är en ära att ha ett marsvin som heter samma som henne själv. smile.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 16-11-2010, 20:48
          Länk hit: #88

Medlem

Blomfrun, oink på dej smiley_small_hug.gif så kul med fler fantaster! Självklart är jag hedrad av att det finns i allafall ett marsvin med namnet Wilmer wub.gif Det här är en utmärkt tråd för dej att träna bilder i, många marsvinsbilder, gärna! Då kan vi kanske få se lite bebbebilder också? Har du haft marsvinsbebisar tidigare? Wille är långhårig med virvlar väl, han ser lite ruffsig ut w00t.gif

Vid invägningen i söndags närmade sig Henke 900 gram, den magiska gränsen sprängs nog kommande söndag.

Korvis skulle vinna över ninisarna, lätt Meriona. Men vi vill inte utklassa dem så vi stannar nog hemma rolleyes.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-11-2010, 21:30
          Länk hit: #89

Gäster

Ok men nu har jag ju vunnit nån gratis övernattning WIlmer, så nu kanske det ändå kan vara värt en hopp-resa? wink.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-11-2010, 21:35
          Länk hit: #90

Gäster

Märkligt sammanträffande, just nu ser jag Slottsliv från Marsvinsholms slott. smile.gif Fast det är ju andra typer av marsvin det handlar om förstås.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 16-11-2010, 21:41
          Länk hit: #91

Medlem

Korvis undrar om det ingår värmda fluffiga goshanddukar och unlimited gurka på rummet, isåfall kommer hon med w00t.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-11-2010, 21:43
          Länk hit: #92

Gäster

Ojdå, sånt måste ju kollas förstås... rotfl.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 16-11-2010, 21:51
          Länk hit: #93

Medlem

yes.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Blomfrun
          Inlägg 17-11-2010, 14:01
          Länk hit: #94

Medlem

Hej på er själv oinkfantaster. Tjejerna är mina men killarna är dotterns dock bor Wilmer hos mig då han är polare och sambo med min hermelinkanin. Wille är långhårig virvel som dock måste klippas med jämna mellanrum för ett inte må illa och bli för kittlig. Han är en synnerligen tuff kille med mycket attidtyd, gillar helst att sitta på axeln och leka kakadua. Lillfixa måste också klippas för att kunna hålla ordning på pälsen. Jag har inte haft oinkbebbar förut men Lillfixa är född hos min dotter så jag har varit med från första dagen där.
          Klara och Moa köpte vi från någon som tydligen inte hade haft något större intresse för dem på länge och de bodde i en ebarmlig utehage som vilka djur som helst kunde ta sig in i. Det tog tid innan Moa inte var rädd längre men nu är hon den charmigaste och tillgivnaste av dem alla.
          Alla är de väldigt roliga och sociala djur som kör visselserenad varje gång de "vädrar" något möjligt ätbart.
          Rogivande att bara lyssna på dem när de småpratar sins emellan burarna.
          Bebbebilder kommer förhoppningsvis så småningom.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 23-11-2010, 22:09
          Länk hit: #95

Medlem

Som en kakadua, fniss, sådan var min Anton också, alltid på axeln! Så skönt för tjejerna att de fick komma till någon som bryr sig om dem kompiskram.gif Hur går det med bebistillverkkningen?

Nu bor marsvinen i sovrummet för det renoveras på nedervåningen, lite mysigt att höra dem knastra med maten när det är läggdags, som sagt, rogivande. Henrik måste få en större bur för han skitar ner den han har på nolltid, det får bli hans julklapp från mate och husse. Han dricker som bara den, det kommer ju ut också rolleyes.gif Annars så är de lite störda av att inte bo i sin vanliga miljö, speciellt Isa som är mer försiktig. Nu har hon efter 2,5 veckor här uppe slappnat av och börjat tigga vid gallret.

Vid helgens vägning vägde Mininöffe, Henke, sprängt 900 grams gränsen! Tjejerna ligger kvar på sina matchvikter.

Har tagit massa söta bilder på Korvis, och film på när hon rymmer, men hur kan man visa dem på internet? Måste man skaffa utubekonto?

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 26-11-2010, 21:28
          Länk hit: #96

Gäster

900 gram för en bebis? Ärligt, det är ju lite obscent nästan? wink.gif

Citera
          Blomfrun
          Inlägg 27-11-2010, 19:02
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (Wilmer @ 23-11-2010, 22:09) *
          Som en kakadua, fniss, sådan var min Anton också, alltid på axeln! Så skönt för tjejerna att de fick komma till någon som bryr sig om dem kompiskram.gif Hur går det med bebistillverkkningen?

Lillfixa ökar stadigt i vikt men om och när det kommer bebbar i så fall är den stora frågan. Vi väntar spänt.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 27-11-2010, 20:40
          Länk hit: #98

Medlem

Henke=brolier marsvin

Ok Blomfrun, då är det bara att vänta och se om det blir minioink.

Just nu slappar husets hungrigaste marsvin under tröjan, det är lite kallt här nere, 16 grader, så det var skönt att gömma sig lite tyckte korven.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 30-11-2010, 14:12
          Länk hit: #99

Gäster

16 grader! Huvvaligen, elda människa! giggle.gif Får du plats med alla tre under tröjan, Wilmer?

Citera
          Blomfrun
          Inlägg 01-12-2010, 00:00
          Länk hit: #100

Medlem

Lite lustigt här att just som jag öppnade marsvinstråden så satte Wilmer i gång att oinka för fullt. Han ville förmodligen hälsa till alla små "nassar" och speciellt då tjejerna. Sitter i famnen och kollar så att jag verkligen gör det. Det verkar mer och mer som om Lillfixa har småoinkar i magen för hon har fått små "knölar" som flyttar runt. Hoppas att det är så. Apropå kylan så hade jag 11,3° i sovrummet i går eftermiddag när jag kom hem från gymmet. Lite väl kallt men så har vi neråt -20° här på nätterna och vår värmepanna börjar bli lite gammal och trög. Tur vi har kamin men veden måste ransoneras då det inte finns någon här till salu till rimliga priser d.v.s. under 400 kr/m3 långved.

Citera

22 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 09:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon