| |
|
  |
Odlas forumansvariga, Lite allmänna frågor |
|
|
|
|
30-09-2010, 15:30
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 16:01)  Här knattrade fingrarna som små trummpinnar innan jag besinnade mig och började faktiskt asgarva!! Inte åt dig herkules utan åt mig själv...att du höll på att få mig att gå i svaromål på ett vääääldigt barnsligt sätt! Nåväl, nu är jag med på ett annat sätt. Respekt .....om någon behandlar mig som skit (har aldrig hänt på forumet utan det är enbart ett exempel) och ständigt trycker ner mig och gör mig illa kan jag omöjligt visa den personen respekt! Däremot om någon visar mig respekt ger jag det tillbaka. Sån är jag men jag har förstått att du är annorlunda och det är ju mångfalden i vårt samhälle som berikar! (ej ironi) Vad gäller Annicas tråd hoppas jag du läst hennes kommentarer kring detta och insett att det inte var så bara för henne. Fel kommentar/yttrande/ord kan göra enorm skada vid fel tillfälle och vad är det för fel att tänka sig lite för? Som sagt vad är det som säger att bara för att jag fått skit kastat på mig är jag i min fulla rätt att kasta på någon annan och därtill oskyldig?? det är inte ett dugg fel att tänka sig för lite innan man skriver, jag skulle tippa på att de flesta här inne gör det för det mesta. men inte när det gäller fuchian.jag läste det fuchian skrev i annicas tråd och som jag skrev tidigare så läste jag det som en reaktion på vad fuchian tidigare har fått höra här inne - vi vill inte lyssna på dig och ditt gnäll, snälla gå och dra något gammalt över dig. men men, det är som det är och det är ett jävla gullande här ibland medan andra kan dra så långt åt helvete vägen räcker. det är inte schysst.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 15:33
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
jag tror ingen inbillar sig att de kan få HJÄLP på ett forum, mer ett sätt kanske att skriva vad man känner och nån kanske läser/lyssnar och kanske få lite återkoppling från andra. Alla har inte ett enormt socialt nätverk.
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 15:38
|

Medlem
Antal inlägg: 159
Medlem nr: 13 211

|
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 15:51)  jag vet inte om det är så det fungerar med fuchian, att h*n kastar skit och sen begär sympatier, jag läser inte allt på det här forumet. jag kan tycka att det fuchian skrev faktiskt bara är sund reaktion på hur h*n själv blivit bemött i många trådar, sen att det hamnade i annicas tråd, ja, det är trist men faktiskt inte mer än det. du skriver ju själv att om ngn kastar ngt på dig så ger det INTE dig rätt att kasta tillbaka - det är precis vad som händer här, fuchian öppnar käften och vips så hugger ett helt gäng. vad det gäller respekt så ska alla människor respekteras, det där är bara trams om att det ska förtjänas hit och dit. jag anklagar ingen, jag skriver enbart vad jag tänker och tycker om det fuchian skrev hade kunnat slutat illa så är det inte hjälp och stöttning på ett internetforum du behöver, det låter förmodligen väldigt hårt att skriva så men det ÄR så. allt gott till dig annica men du kan inte haka upp ditt välbefinnande på ett forum. Hej Herkules. jag sökte mig hit då jag VISSTE att jag kanske kunde få mig ett par vänliga/stöttande ord när jag mådde riktigt dåligt, hade ABSOLUT ingen annan att vända mig till. Och som de flesta här på forumet vet har jag ej varit här på mycket länge pga olika skäl. Vad beträffar mitt välbefinnande hakar jag inte upp det här-jag GÅR hos en psykolog OCH Kurator om/med mina problem, jag försöker ändra mig och lösa dessa problem för mig. JAG var i en mycket låg position och vände mig hit jag kanske kunde få några ord som fick mig att tänka på annat och se en ljusglimt-DÄRFÖR skrev jag här. jag har träffat en massa trevliga (ärligt talat bara trevliga) människor här och har saknat er en massa. Kram Annica CITAT (skogstroll @ 30-09-2010, 16:33)  jag tror ingen inbillar sig att de kan få HJÄLP på ett forum, mer ett sätt kanske att skriva vad man känner och nån kanske läser/lyssnar och kanske få lite återkoppling från andra. Alla har inte ett enormt socialt nätverk. TACK Skogstroll, det du skrev är helt rätt....JAG ÄR HELT ENSAM, så hur pratar man med någon då eller kanske kan få lite stöd...Det är var/skönt att höra att -JAG är faktiskt inte dum i huvudet som reagerar/tänker så, men jag är bara en person och ofta rasar mitt korthus och jag har ingen där som kan hjälpa eller stötta mig-bara trampa/klampa/rasera mera. Kram
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 15:41
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 15:51)  ................... jag läser inte allt på det här forumet. jag kan tycka att det fuchian skrev faktiskt bara är sund reaktion på hur h*n själv blivit bemött i många trådar.............. Det märks att du inte läser allt om du tror att det är något sunt med f:s reaktion i Annikas tråd!! Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 15:47
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
CITAT (Annica J @ 30-09-2010, 16:38)  TACK Skogstroll, det du skrev är helt rätt....JAG ÄR HELT ENSAM, så hur pratar man med någon då eller kanske kan få lite stöd...Det är var/skönt att höra att -JAG är faktiskt inte dum i huvudet som reagerar/tänker så, men jag är bara en person och ofta rasar mitt korthus och jag har ingen där som kan hjälpa eller stötta mig-bara trampa/klampa/rasera mera.
Kram Inte är du dum i huvet inte, jag har själv haft väldigt mörka stunder vad det nu berott på, och då känns det rätt skönt att kunna "prata" eller ventilera med andra som inte är släkt eller vänner som har fullt upp med annat eller inte förstår. Kram på dig. Du får gärna skriva mer för min del!
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 15:48
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Katie @ 30-09-2010, 15:32)  Eftersom jag är relativt ny här på forumet så har jag bara snappat upp 'små brottsstycken' lite här och var. Förutom Fuchians första plumpa kommentar på Annica's tråd, vad är det hon har uttryckt och gjort som har blivit en sån fajt och upprörda känslor? Vad jag förstår så kallas hon både det ena och det fjärde och får vassa kommentarer där hon gör inlägg. Jag har läst några inlägg från henne nu och ja. Hon skriver väldigt plumpt och obegripligt ibland och jag kan erkänna att jag inte alltid hänger med på vad innebörden är. Upprepningar från henne nämns och jag kan förstå att det blir jobbigt att läsa dem i var och varannan tråd. Ser jag nåt som jag redan läst hoppar jag över det. Varför inte fråga vad sjutton hon menar med sina inlägg? Att kutta henne jäms med fotknölarna verkar ju bara bjuda in för fler upprörda inlägg från hennes sida och stämmningen eskalerar helt vansinnigt igen. Lite råd till Fuchian. Jag har läst en del av dina svar och inlägg. De kan ibland vara obegripliga och jo, man får en känsla av undanflykter titt som tätt. Visst kan man komma med undanflykter ibland men inte näst intill hela tiden. Tex, influensan. Det är ingen undanflykt till att skriva vassa och onödiga kommentarer. Är det något du vill ha sagt där du inte delar åsikt med någon annan. Gör det kort och konsist. Får du ett vasst svar. Ignorera eller svara kort även där. Om du skriver ett inlägg där du tror att du kan bli missuppfattad, använd Smilies för att förstärka din mening. Är det ett ironiskt inlägg som kanske ser hemskt ut så lägg till tex,  så lättas det upp och man förstår att det inte var allvarligt menat. Du måste inte heller gå till fullt försvar eller full attack direkt du får en kommentar riktad mot dig som du inte gillar. Ibland är det bättre att inorera och inte bry sig. Ibland lämnar du kommentarer som att 'du inte bryr dig´eller 'tänker ignorera'. Du går ändå in med högsta beredskap och skjuter iväg salvor. a det lugnt så kommer det förhoppningsvis att lätta. Alla har rätt till olika åsikter och självklart kan det hetta till ibland. Forum är till för att utbyta tips, råd, erfarenheter, åsikter mm mm. Det ska diskuteras på ett forum men man behöver inte bete sig som galningar för det. Att be någon tex, 'hoppa och hänga' sig är förbaskat onödigt. Suz. Det är ibland bra med en tråd som kan rensa luften lite.  Om du vill veta lite mer om hur f hållit på så kan du gå in i hennes profil och kolla i !alla inlägg" om allt hon skrivit i forumet sedan hon blev medlem. Från början hette hon "Tottes matte" men blev avstängd väldigt snabbt beroende på sina oförskämdheter och påhopp på folk som bara ville hjälpa henne då hon sa att hon inte hade någon forumerfarenhet. Nu har hon varit medlem i 4 månader men verkar inte fått ett dyft mer erfarenhet eller lyssnat på goda råd. Det blir väldigt konstigt med uttalanden om man bara har sett en liten del. Fuchian är inget litet värnlöst lamm.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:16
|

Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095

|
CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 16:48)  Om du vill veta lite mer om hur f hållit på så kan du gå in i hennes profil och kolla i !alla inlägg" om allt hon skrivit i forumet sedan hon blev medlem. Från början hette hon "Tottes matte" men blev avstängd väldigt snabbt beroende på sina oförskämdheter och påhopp på folk som bara ville hjälpa henne då hon sa att hon inte hade någon forumerfarenhet. Nu har hon varit medlem i 4 månader men verkar inte fått ett dyft mer erfarenhet eller lyssnat på goda råd.
Det blir väldigt konstigt med uttalanden om man bara har sett en liten del. Fuchian är inget litet värnlöst lamm. Du har rätt i sakfrågan Stintan  (nu är jag hopplös jag vet men kunde inte låta bli...sorry) Allvarligt nu... Du har jätterätt i att det blir fel om man inte har hela bilden! Vilket är viktigt om man ska vara med i en diskussion både för att försvara och förkasta/skälla/kritisera...välj det ord som passar. Inte till någons försvar men F och Tottes tycker jag är stor skillnad även om det är/var samma person. Tottes var ju helt bedrövlig!!! Absolut inga hämningar alls! F kanske är liiiite aningens aning mer "lugn" (fel ord men hittar inget annat just nu) Och nej...det är inget lamm direkt så sant, och jag tror hon instämmer!
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:23
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 17:16)  Du har rätt i sakfrågan Stintan  (nu är jag hopplös jag vet men kunde inte låta bli...sorry) Allvarligt nu... Du har jätterätt i att det blir fel om man inte har hela bilden! Vilket är viktigt om man ska vara med i en diskussion både för att försvara och förkasta/skälla/kritisera...välj det ord som passar. Inte till någons försvar men F och Tottes tycker jag är stor skillnad även om det är/var samma person. Tottes var ju helt bedrövlig!!! Absolut inga hämningar alls! F kanske är liiiite aningens aning mer "lugn" (fel ord men hittar inget annat just nu) Och nej...det är inget lamm direkt så sant, och jag tror hon instämmer! Jag har gett mig den på att sitta på händerna men nu måste jag fråga - har du verkligen läst allt. Det måste innebär att vi - ja jag säger vi för jag vet att vi är många - missförstår allt som hon skriver. Det finns de som lämnat forumet för allt detta. Du måste ha missat något. I övrigt tycker jag du har sunda värderingar och ofta uttrycker dig bra. Den här tråden tex behövs för att vi kanske förhoppningsvis nu ska slippa allt tjafs i alla trådar.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:26
|

Medlem

|
Att det är så stor skillnad tycker jag inte alls. I mina ögon är hon en stor bluff!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:33
|

Medlem
Antal inlägg: 857
Medlem nr: 33 258

|
CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 16:48)  Om du vill veta lite mer om hur f hållit på så kan du gå in i hennes profil och kolla i !alla inlägg" om allt hon skrivit i forumet sedan hon blev medlem. Från början hette hon "Tottes matte" men blev avstängd väldigt snabbt beroende på sina oförskämdheter och påhopp på folk som bara ville hjälpa henne då hon sa att hon inte hade någon forumerfarenhet. Nu har hon varit medlem i 4 månader men verkar inte fått ett dyft mer erfarenhet eller lyssnat på goda råd.
Det blir väldigt konstigt med uttalanden om man bara har sett en liten del. Fuchian är inget litet värnlöst lamm. Självklart blir det konstigt. Det var därför jag bad er berätta. Betér man sig inte hövligt kan man heller inte förvänta sig hövlighet tillbaka. Om detta, som ni skriver, har hållt på ända sedan hon blev medlem så förstår jag att ni tröttnat. Det hade jag också gjort men mot mig har hon hållt en trevlig och lättsam ton. Som jag skrev innan så kan hon skriva 'en aning' plumpt men även elakt och burdust. Iaf det jag snappat upp hitintills. Visst är det helt galet med ett sånt beteende och hade jag fått ett sånt sätt riktat mot mig så hade jag precis som ni blivit fly förbannad. Hade förmodligen fått bita mig rejält i tungan OCH fingrarna för att inte komma med ett dräpande svar. Den där spärren som de flesta har som talar om att 'nu räcker det', 'gå inte längre' kanske borde justeras ibland så den fungerar igen. Jag har absolut ingen lust att ta henne i försvar. Det hon skrivit får hon ta allt ansvar för. Körs det med en sån stil så får man bara gilla läget att få rejäla mothugg tillbaka. Sen är väl vissa svar ganska onödiga. Tycker man att hon är en sån låg person så behöver man knappast sänka sig själv till den nivån. Kontakta istället Admin och be dem ta tag i problemet. Har hon en gång tidigare blivit avstängd för just det beteendet så är det god tid för Admin att ta tag i det. Om de nu är slöa och inte kollar så får man väl uppmärksamma dem på det.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:35
|

Medlem

|
CITAT (Alba @ 30-09-2010, 17:23)  Jag har gett mig den på att sitta på händerna men nu måste jag fråga - har du verkligen läst allt.
Det måste innebär att vi - ja jag säger vi för jag vet att vi är många - missförstår allt som hon skriver. Det finns de som lämnat forumet för allt detta.
Du måste ha missat något.
I övrigt tycker jag du har sunda värderingar och ofta uttrycker dig bra.
Den här tråden tex behövs för att vi kanske förhoppningsvis nu ska slippa allt tjafs i alla trådar. Det är möjligt att jag inte har läst precis allt...kanske missat något det erkänner jag. Jag är nog en sån person som kan ha överseende med ganska mycket tror jag....ibland läser jag men bryr mig inte om det är rena falsarier eller så. Personangrepp eller rena elakheter fastnar. Tottes hade ett bedrövligt språk och gav sig på en den ena en den andra helt utan urskillning, vare sig det var på småprat eller i trädgårdsavdelningen och utan att någon ens hade skrivit till henne. Som sagt jag har (uppenbarligen missat en del) för jag har/haft uppfattningen att F bara biter tillbaka hårt när man kliver på en öm tå och det börjar bli känsligt för henne (en slags försvarställning kanske/antagligen)Men nu har jag även sett att oskyldiga drabbats och då reagerade jag. (måhända att det hänt förr??) När hon gett sig på de som "tål det" bryr jag mig inte...eller det är fel att säga....klart jag bryr mig men det är oftast starka personer det handlat om som själva kan ryta ifrån! Ber om ursäkt för mitt uttalande då jag måste ha missat en del och inte har helt torrt på fötterna! Kan/vill du uppdatera mig?
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:44
|

Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 30-09-2010, 16:41)  Det märks att du inte läser allt om du tror att det är något sunt med f:s reaktion i Annikas tråd!! Anki så pass mycket har jag läst så att jag tycker att reaktionen var fullständigt berättigad. CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 16:48)  /.../Fuchian är inget litet värnlöst lamm. jaha, så för att fuchian beter sig som en dåre så är det fritt fram för 10 andra att kasta sig över henne/honom? fint, det bådar ju gott för mänskligheten.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:46
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Det är svårt att uppdatera. En del inlägg är inte kvar. Risken är att inlägget inte blir opartiskt - du ska bilda dig en egen uppfattning.
Om du verkligen vill läsa allt så är det enkelt att hitta. Man kan inte se linjen om man inte tar del av allt som trappats upp under en tid.
Jag har varit medlem här i 4 år. Under tiden har det blåst många vindar och det har stormat många gånger. De flesta tar åt sig av kritik vilket gör att man kan ha överseende med mycket men när personer inte tar till sig något alls utan går i försvar hela tiden och bara trappar upp - ja då piskas stämningen upp. Det finns saker som hänt här tidigare som ligger i bakhuvudet för många - visst man ska inte älta gammalt groll men vissa saker gör att spökena dyker upp igen.
Redigerat av Alba: 30-09-2010, 16:54
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:47
|

Medlem

|
CITAT (Katie @ 30-09-2010, 17:33)  Självklart blir det konstigt. Det var därför jag bad er berätta. /.../ varför ska andra berätta hur någon är? jag kan tycka att det får man väl upptäcka själv och fatta sina egna beslut utefter.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:47
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 17:44)  så pass mycket har jag läst så att jag tycker att reaktionen var fullständigt berättigad. Jaså, möjligen på nivån: "varför är ni inte lika dumma mot henne som ni är mot mig"..... Men det är knappast ett vuxet sätt att reagera på...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:48
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 30-09-2010, 17:47)  Jaså, möjligen på nivån: "varför är ni inte lika dumma mot henne som ni är mot mig"..... Men det är knappast ett vuxet sätt att reagera på... inte alls på den nivån tycker jag
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:53
|

Medlem
Antal inlägg: 857
Medlem nr: 33 258

|
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 17:47)  varför ska andra berätta hur någon är? jag kan tycka att det får man väl upptäcka själv och fatta sina egna beslut utefter. Innebörden med min fråga blev nog lite av en miss. Frågan i frågan försvann. (mitt fel) Det jag egentligen undrade över och bad er berätta om är hur hon är och Varför ni/de är så arga att kommentarena och svaren sänks till en sån låg nivå? Varför inte ge ett kort svar och sen totalt ignorera istället eller anmäla till Admin?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:54
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 17:48)  inte alls på den nivån tycker jag Då tycker vi olika, uppenbarligen..
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 16:59
|

Medlem

|
CITAT (Katie @ 30-09-2010, 17:53)  Innebörden med min fråga blev nog lite av en miss. Frågan i frågan försvann. (mitt fel)
Det jag egentligen undrade över och bad er berätta om är hur hon är och Varför ni/de är så arga att kommentarena och svaren sänks till en sån låg nivå? Varför inte ge ett kort svar och sen totalt ignorera istället eller anmäla till Admin? Som jag sa så kan du själv gå in i vederbörandes profil och hitta alla hennes inlägg sedan start frånsett sådana som blivit raderade av admin. Bättre att du läser själv än att andra ska sitta och leta inlägg åt dig. Anmält till Admin är det ett flertal gånger av flera personer men f ringer då upp Admin och gnäller på andra istället och jag vet inte vad hon har för hållhake på dom. Det går inte att ge ett kort svar.
Redigerat av *Stintan*: 30-09-2010, 17:00
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2010, 17:09
|

Medlem

|
Någon efterlyste att F skulle skapa en egen tråd som handlade om henne och ofrivilligt gjorde nog jag det....
Min huvudsakliga fråga var om admin och hur det sållas bland inläggen!
Men detta med F verkar beröra väldigt många och så länge alla är med är det okey att fortsätta. Oavsett vad jag tycker om nicket i fråga eller tydligen inte har allt helt klart för mig så känns det olustigt att diskutera en person som inte är här och kan/vill försvara sig. Eller gömmer hon sig i kulisserna? Hon kanske läser men har inget att tillföra?
Det är bra att skiten kommer till ytan (som mormor sa) och tycker alla det är okey så är det bra! Bara det inte blir en ny tjafstråd utan att vi alla kan hålla oss hyfsat neutrala och prata om saker och ting som de vuxna vi är....väl??
Frågan kvarstår dock....hur får vi ett forum som passar alla? Kommer vi aldrig att få kanske men vad bör vi alla tänka på? (eftersom det inte finns någon ansvarig som styr upp)
Ska vi utse "privatpoliser" som alla måste rätta sig efter? Nä det var dumt det erkänner jag men hur går man tillväga?
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|