Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odlas forumansvariga, Lite allmänna frågor
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 18:27
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 19:01) *
          Herre gud, hur hon bär sig åt. Här är det ingen som skrattar åt något, så roligt är det inte, men låt henne hållas, det har hon gjort sen urminnes tider och jag bryr mig inte.

OK, till ditt inlägg;

Din synpunkt ang att tigga om respekt, vad ska man svara på det?. Men jag kan ju inte skriva här att jag vill ha respekt, det går inte hem. Det blir mer påhopp på mig.
          Förnedras, det gör man då man ligger på bara knän och ber och ber om respekt. Det passar mig inte. Orsaken till det är när jag var barn och hadde/inte hadde gjort nåt dumt och fick stryck för det av min mor, så det räckte inte. Hon tvingade mig på knä och korssa mina fingrar och be och be om förlåtelse vilket hon kanske gav mig nästa dag ---- till dess fick jag ligga på knäna och be.
          Förstår du hur jag reagerar? Hon förnedrade mig gång på gång, trots att jag höll mig till sanningen, sen på NÅDER fick jag förlåtelse och nån respekt än hennes räknades inte med.

Jag har i mitt vuxna liv fått be om ursäkt när jag har gjort fel, men att be om nåd av någon kan jag inte med.
          Jag fixar till mitt misstag och låter tiden visa vem jag är och då har jag aldig varit långsint av mig eller hämndlysten utan tagit emot allt med glädje och VIKTIGT inte dragit i igårdagens händelser, för det kan man inte ändra på, endast lära sig av det och försöka göra bättre ifrån sig.

Det har inte hänt på dom senare åren, för man har lärt sig att ge respekt och inte hamna i klistret.
          Du har strukit under -- förtjänar --- och för mig betyder det att inte be om det utan med tiden har det vuxit fram. Jag är lojal mot dem som finns i mitt liv, och samma skulle man kunna få av de i forum som vill lära känna mitt riktiga jag bättre.
          Kan man få det med i forum så kunde det lösa flera problem och jag skulle önska mig en som kan säga till om jag gör fel. Eller att ha någon att fråga om när det knyter till sig, men om inte så försöker jag själv, men i mindre skala.
          Låter detta vettigt, eller har du annat att komma med, Suz (jag svarar nu endast till dig) .. fuchian..
          Inte du, chamomille, jag svarar på Suz inlägg just nu. ..fuchian....

Tack för ditt svar!
          Själv ber jag om lite ajournering då jag måste jobba färdigt innan jag kan svara dig.
          Återkommer!

--------------------
          Zon II

Citera
          fuchsian
          Inlägg 30-09-2010, 18:45
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (bergvallmo @ 30-09-2010, 18:31) *
          Hmm, Fuchian kanske inte alls spelar apa, utan det h*n skriver är seriöst menat... å då är det ju inte snällt att säga att någon spelar apa whistling.gif

Hej,

Detta är på allvar och seriöst, men jag spelar inte apa, men tar inte illa vid mig om du skojar om det.
          vill få en fungerande ordning på det hela och övermorgon åker vi, så ni kan ha det lugnt utan mig.

Det var någon (man) som undrade hur kan jag sitta vid datorn med influenssa, men vi kvinnor kan. fuchian...

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 30-09-2010, 18:50
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 19:45) *
          Hej,

Detta är på allvar och seriöst, men jag spelar inte apa, men tar inte illa vid mig om du skojar om det.
          vill få en fungerande ordning på det hela och övermorgon åker vi, så ni kan ha det lugnt utan mig.

Det var någon (man) som undrade hur kan jag sitta vid datorn med influenssa, men vi kvinnor kan. fuchian...

Eh, jag skojar inte om det.

Jag skrev det till Herkules, som är väldigt rättrådig. Det var h*n som i sin text skrev att du spelar apa.

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          herkules
          Inlägg 30-09-2010, 18:56
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Alba @ 30-09-2010, 18:44) *
          Tur jag inte arbetar med dig - hört talas om samarbete ?

ja det har jag och jag är en jäkel på att samarbeta.
          trist va wink.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          fuchsian
          Inlägg 30-09-2010, 18:58
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (bergvallmo @ 30-09-2010, 19:50) *

Jag skrev det till Herkules, som är väldigt rättrådig. Det var h*n som i sin text skrev att du spelar apa.

Det tar vi med jämnmod, ingen skada skedd. Väntar på Suz, men nu är det Idol, så denna får stå på.
          ...fuchian...

Citera
          herkules
          Inlägg 30-09-2010, 18:59
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (Chamomille @ 30-09-2010, 18:46) *
          Så vem ska få rätten att svara på hennes inlägg då?

alla har väl rätt att svara?
          sen kan man ju svara på olika sätt - att säga åt fuchian att hon ska gräva ner sig (som du gjorde) och att andra gärna hjälper till att skotta igen är inte svar på något.

--------------------

Citera
          xlxl67
          Inlägg 30-09-2010, 19:02
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Fascinerande detta biggrin.gif

Allt om en person som vägrar ta till sig/förstå netetiqutte.

I grund o botten håller jag med Herkules som har sunda värderingar.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 30-09-2010, 19:04
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Visst hade det väl varit underbart om den bitvis mycket aggressiva och hätska stämningen i ffa vissa trådar kunde försvinna eller i varje fall tonas ner rejält. Då kanske man skulle kunna tänka sig att hänga här igen! whistling.gif

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          herkules
          Inlägg 30-09-2010, 19:11
          Länk hit: #149

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 19:05) *
          Jaja det är lätt att tycka att andra mobbar men du kan ju rätt bra själv som synes. Spydig som sjutton när du själv har lust.

Jag tror inte alls det är fråga om att göra om sig utan fuchians framfart på forumet tror jag beror på något helt annat.

Att du inte skulle göra om dig förstår jag men jag kan heller inte tro att du jämför ditt beterende här med fuchians.

Beträffande det där med tio så har ju fuchian själv velat veta vilka som ogillar hennes framfart, rent av frågade hon efter det igår senast tror jag det var och fick ju en hel del svar.

jag vet att jag kan vara för jäkla spydig ibland och jag kan ta spydigheter också. men det som sker gentemot fuchian kan man inte kalla spydigt, det är ren och skär jävla elakhet, ni grottar ihop er till någon slags snorgrön massa och går till attack, vuxna människor ...

CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 19:07) *
          HERKULES,

Ingen gör om mig, men jag lyssnar och tar in. Min egen personlighet kanske jag får putsa till i forum, men jag känner det inte som hot mot den jag är. Trots allt har livet en del överraskningar och överväganden, men den grunden jag står på är solid.
          Sedan är det en annan sak om jag är lite för öppen och spontan, så det får jag tona ner. . fuchian...

du gör precis som du vill.

CITAT (bergvallmo @ 30-09-2010, 19:50) *

jag är en hon.

CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 19:45) *
          Hej,

det var jag som skrev att du spelar apa i en del trådar. och för det ska du hängas. odlas nya forumpolicy. tack för kaffet.

--------------------

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 19:26
          Länk hit: #150

Medlem

CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 19:01) *
          Herre gud, hur hon bär sig åt. Här är det ingen som skrattar åt något, så roligt är det inte, men låt henne hållas, det har hon gjort sen urminnes tider och jag bryr mig inte.

OK, till ditt inlägg;

Din synpunkt ang att tigga om respekt, vad ska man svara på det?. Men jag kan ju inte skriva här att jag vill ha respekt, det går inte hem. Det blir mer påhopp på mig.
          Förnedras, det gör man då man ligger på bara knän och ber och ber om respekt. Det passar mig inte. Orsaken till det är när jag var barn och hadde/inte hadde gjort nåt dumt och fick stryck för det av min mor, så det räckte inte. Hon tvingade mig på knä och korssa mina fingrar och be och be om förlåtelse vilket hon kanske gav mig nästa dag ---- till dess fick jag ligga på knäna och be.
          Förstår du hur jag reagerar? Hon förnedrade mig gång på gång, trots att jag höll mig till sanningen, sen på NÅDER fick jag förlåtelse och nån respekt än hennes räknades inte med.

Jag har i mitt vuxna liv fått be om ursäkt när jag har gjort fel, men att be om nåd av någon kan jag inte med.
          Jag fixar till mitt misstag och låter tiden visa vem jag är och då har jag aldig varit långsint av mig eller hämndlysten utan tagit emot allt med glädje och VIKTIGT inte dragit i igårdagens händelser, för det kan man inte ändra på, endast lära sig av det och försöka göra bättre ifrån sig.

Det har inte hänt på dom senare åren, för man har lärt sig att ge respekt och inte hamna i klistret.
          Du har strukit under -- förtjänar --- och för mig betyder det att inte be om det utan med tiden har det vuxit fram. Jag är lojal mot dem som finns i mitt liv, och samma skulle man kunna få av de i forum som vill lära känna mitt riktiga jag bättre.
          Kan man få det med i forum så kunde det lösa flera problem och jag skulle önska mig en som kan säga till om jag gör fel. Eller att ha någon att fråga om när det knyter till sig, men om inte så försöker jag själv, men i mindre skala.
          Låter detta vettigt, eller har du annat att komma med, Suz (jag svarar nu endast till dig) .. fuchian..
          Inte du, chamomille, jag svarar på Suz inlägg just nu. ..fuchian....

Hej igen!
          Tror alla vill ha respekt men du måste läsa det jag skrev igen ang. respekt och förnedring (orkar inte ta allt igen…du svarade för övrigt inte om du förstod vad jag menade med respekt)

Vi har alla förstått att du haft det tufft under din uppväxt men jag tror inte du är ensam om det tyvärr, och att ständigt tala om det i olika trådar som inte handlar om just det är fel.
          Det skapar bara irritation!
          Öppna en tråd om du vill där det kan ventileras allas problem mm, men att ständigt prata om det i vilken tråd som helst är inte bra.

Stycke 2 i ditt inlägg var riktigt bra och jag hoppas att du verkligen lever efter den devisen så det inte bara är tomt prat!
          För, det ska man hålla i minnet, tar man själv upp gammalt groll får man räkna med att andra gör det också!!

Sista stycket…där tolkar jag det säkert fel igen men jag vill bara säga/påpeka eller vad man nu ska kalla det….att gå in med hull och hår och visa sitt stora självförtroende går inte hem utan det är mycket riktigt som du säger att man ska tona ner det!
          Ingen gillar en egotrippad person.
          Det handlar om att ge och ta! I stort som smått.

Du har själv berättat att du blir som en….minns inte vad du skrev men att du blir galen och vänder taggarna utåt (ungefär) när någon skäller på dig och det rimmar lite illa med det du skriver nu…att du önskar att någon säger när du gör fel….
          Tror ingen törs säga till dig på ett vettigt sätt eller ens tänker så utan hugger direkt…precis så som du gör.
          Allt kommer åter…så man gör mot andra blir man själv behandlad…mm. ja du vet!

Jag vet att några försökt påpeka lite fint när du kliver över gränsen men det har inte tagits emot i god jord hos dig.

Alla kan göra fel men att inte vara lyhörd och ta in det andra känner/säger och gång på gång upprepa sina misstag…ja det blir inte bra.
          På ett forum där man enbart förlitar sig till en text är det oerhört lätt att missförstås och därför är det extra viktigt att tänka på hur man uttrycker sig!!

Tror din resa ger en välbehövlig paus både för dig och andra på forumet där saker kan falla tillbaka och känslor kan svalna lite.
          Lite eftertanke är aldrig fel!

--------------------
          Zon II

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 30-09-2010, 19:28
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Suz bara inga forumspoliser, det räcker med dom som tror att dom kan leka forumspolis.
          Sen tror jag att du bara har läst en liten del av allt.

Herkules du kan trampa på folk här rätt så bra, så jag tycker att din räddningsmission här stämmer på något sätt inte riktig.
          Ibland har jag den känsla att du också söker bråk??????

Att börja om från början? Skall ni gå tillbaka till 99 eller när det nu var när Göran startade med odla?????
          Jag tror det är önsketänkande. Men om alla kan tagga ner lite så vore det bra.

Inte alltid måste man får rätt, behålla rätt osv , sista ordet är väl väldigt viktig för vissa.

Inte vara så aggresiv, visa resepkt och allt som tillhör att livet rullar på lite lättare. Ibland undrar jag hur vissa är o verkliga livet, på jobbet, mot grannarna, när man går ut på gården osv

Elisabeth

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 19:34
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-09-2010, 20:28) *
          Men om alla kan tagga ner lite så vore det bra.

Inte alltid måste man får rätt, behålla rätt osv , sista ordet är väl väldigt viktig för vissa.

Inte vara så aggresiv, visa resepkt och allt som tillhör att livet rullar på lite lättare. Ibland undrar jag hur vissa är o verkliga livet, på jobbet, mot grannarna, när man går ut på gården osv

Elisabeth

Bra sagt där!

(forum poliser var, om du läser det igen, inte riiiiktigt det jag var ute efter, utan mera en uppstyrning...lite koll så det inte blir för mycket personangrepp)

--------------------
          Zon II

Citera
          herkules
          Inlägg 30-09-2010, 19:39
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-09-2010, 20:28) *
          /.../Herkules du kan trampa på folk här rätt så bra, så jag tycker att din räddningsmission här stämmer på något sätt inte riktig.
          Ibland har jag den känsla att du också söker bråk??????
          /.../

nä, jag söker inte bråk, egentligen är jag en ganska fridens människa.
          dock drar jag mig aldrig för att tala om när jag tycker saker och ting blir orättvisa.

--------------------

Citera
          xlxl67
          Inlägg 30-09-2010, 19:41
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Suz @ 30-09-2010, 20:34) *
          Bra sagt där!

(forum poliser var, om du läser det igen, inte riiiiktigt det jag var ute efter, utan mera en uppstyrning...lite koll så det inte blir för mycket personangrepp)

Detta forumet funkar ändå väldigt bra jämfört med andra. Men så är här mga vuxna mskor också...

Citera
          Motti
          Inlägg 30-09-2010, 19:51
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Det är ju inte så att det handlar bara om EN forumist det är flera stycken som blivit illa behandlade med rena påhopp som inte har någon som helst grund !jag är en av dom som blev påhoppad av Fuschian där hon i stort set diktat i hop en massa smörja,frågan är om man ska tillåta sådana labila personer här som ena dagen smeker med handen och nästa dag hugger en i ryggen?

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 30-09-2010, 19:54
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Suz @ 30-09-2010, 20:34) *
          Bra sagt där!

Jag läste det Suz, men bara att tanken kommer upp.....

Och vem skall styra upp det hela? Inte någon härifrån för då får man bara skriva vad vederbörande tycker om

CITAT (herkules @ 30-09-2010, 20:39) *
          nä, jag söker inte bråk, egentligen är jag en ganska fridens människa.
          dock drar jag mig aldrig för att tala om när jag tycker saker och ting blir orättvisa.

är det orättvisa när någon inte tycker som du?????

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 20:06
          Länk hit: #157

Medlem

CITAT (xlxl67 @ 30-09-2010, 20:41) *
          Detta forumet funkar ändå väldigt bra jämfört med andra. Men så är här mga vuxna mskor också...

Härligt att du känner så!
          Det är lite mera positivism som behövs tror jag och jag är glad att du är förskonad från allt som hänt här!

CITAT (Motti @ 30-09-2010, 20:51) *
          Det är ju inte så att det handlar bara om EN forumist det är flera stycken som blivit illa behandlade med rena påhopp som inte har någon som helst grund !jag är en av dom som blev påhoppad av Fuschian där hon i stort set diktat i hop en massa smörja,frågan är om man ska tillåta sådana labila personer här som ena dagen smeker med handen och nästa dag hugger en i ryggen?

Jag är fullt medveten (även om jag nu missat en hel massa) att det är fler som blivit drabbade och det är ledsamt.
          Även jag tycker det är obehagligt när människor är väna för att i nästa sekund bli helt förändrade till det negativa.
          Hur kommer vi tillrätta med det iom avsaknaden av en admin?

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-09-2010, 20:54) *
          Jag läste det Suz, men bara att tanken kommer upp.....

Och vem skall styra upp det hela? Inte någon härifrån för då får man bara skriva vad vederbörande tycker om

Jag vet inte faktiskt.......
          I mina tankar bör det vara någon som är aktiv men opartisk på forat....någon som följer trådarna och ser vad som händer.
          Vad tycker du?

--------------------
          Zon II

Citera
          herkules
          Inlägg 30-09-2010, 20:33
          Länk hit: #158

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-09-2010, 20:54) *

nej, det är det inte men det är orättvist när en hel drös människor ger sig på en enda.
          läs om och läs rätt.

CITAT (xlxl67 @ 30-09-2010, 20:41) *

det har jag också alltid tyckt tills nu på sista tiden.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 30-09-2010, 20:38
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (herkules @ 30-09-2010, 09:08) *
          jag förstår att du inte förstår, det är nog bara vi som, från det vi gick i skolan, alltid har försvarat människor från mobbning som fortsätter med det i vuxen ålder, på arbetsplatser, på forum mm. det sitter liksom i ryggmärgen på något sätt att man inte låter 10 personer ge sig på en.

sen står inte elakheterna från mobben här på odla i någon som helst proportion till vad fuchian skrivit och gjort.

Jag ser ingen mobb här på Odla och jag ser inga mobbingtendendenser av något slag, har liksom du tyckt att "jakten" varit för grym emellanåt och försökt avstyra det hela men insett att de flesta tyvärr har rätt. Det är att kasta pärlor för svin att försöka hålla vissa peroner bakom ryggen och när jag såg inlägg mot Annica som sökte stöd här så fick det mig att definitivt ändra ståndpunkt. Är absolut emot mobbing av alla de slag men vissa verkar finna en tillfredsställelse i att göra vad som helst för att synas och bli uppmärksammade.

Redigerat av malcolm: 30-09-2010, 20:41

Citera
          herkules
          Inlägg 30-09-2010, 20:41
          Länk hit: #160

Medlem

CITAT (malcolm @ 30-09-2010, 21:38) *
          Jag ser ingen mobb här på Odla och jag ser inga mobbingtendendenser av något slag, har liksom du tyckt att "jakten" varit för grym emellanåt och försökt avstyra det hela men insett att de flesta tyvärr har rätt. Det är att kasta pärlor för svin att försöka hålla vissa peroner bakom ryggen och när jag såg inlägg mot Annica som sökte stöd här så fick det mig att definitivt ändre ståndpunkt. Är absolut emot mobbing av alla de slag men vissa verkat finna en tillfredsställelse i att göra vad som helst för att synas och bli uppmärksammade.

alla tolkar vi saker och ting olika, jag blir fruktansvärt illa berörd iaf.

--------------------

Citera

16 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 08:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon