Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odlas forumansvariga, Lite allmänna frågor
          fuchsian
          Inlägg 30-09-2010, 20:42
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Hej SUZ,

Har läst igenom det du svarat på mitt tillägg.

Du tar åter upp detta med respekt. Jag gjorde ju klart för dig att det är något som kommer med tiden, men från min sida betraktar jag respekt just som det låter --- respekt mot andra. tummenupp.gif

Strunt i det jagt skrev om min barndom som påverkar mig, det går att handskas med. Du bara inte förstod situationen som gälde att be om nåd, be om respekt eller vad det månne vara.
          Jag kan be, men utsätter mig inte i underläge, utan låter det då att passera. Visst är det så att en del av er har haft det jobbigt som barn och det speglar er vardag, inget som är ovanligt.

Om mitt liv, barndom eller vad det gäller kommer jag inte säga något mera till någon, för jag tar inga fler diskussioner som kan syfta åt det hållet. yes.gif
          Er önskan var ju slippa höra hur jag har/haft det, så då går man inte in i dessa trådar där någon har det jobbigt eller inte mår bra. Min insats är överflödig i de sammanhang.

Att ge råd, varför är du rädd för det? Du har ju gjort det hela kvällen och jag har inte haft en enda tanke att göra annat än lyssna och ta in. Det med "taggarna ut" gäller när någon råskäller mig, men även det kan man undvika gm att låta bli att läsa/svara och gå vidare. En sak att inte låta sig bli provocerad och tvärtom, inte provocera någon.
          Jag lyssnar på saklig och i god ton avgett kritik, det gör jag ju i det normala livet också. Det är nog över 25 år sedan som någon råskällde på mig, alltså en annan vuxen person. Jag vände ryggen och gick innan jag skulle ha spruckit, vilket jag skulle sett som ett nederlag och gör det ännu.

Jag kan hålla mig till väderleken el annat harmlöst när andan faller på. Då blir det inga påhopp.
          Att jag vill trots allt vara kvar har sina randiga orsaker och alla PM jag fått som stöd.
          Nu är det väl slutsnackad om mig, hoppas jag. Jag kommer inte ta upp mer om min person om det inte trots allt kommer upp mer som någon vill ha sagt. Sov gott och tack än en gång till er alla! tummenupp.gif fuchian...

Redigerat av fuchian: 30-09-2010, 20:45

Citera
          netha
          Inlägg 30-09-2010, 20:53
          Länk hit: #162

Gäster

Borde inte men ... alla kan falla ...

Ser att i de senare inläggen inte finns några problem med svenska språket ... inga tepatter eller bropplem. ohmy.gif rotfl.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 30-09-2010, 20:59
          Länk hit: #163

Gäster

CITAT (netha @ 30-09-2010, 21:53) *

Ser att i de senare inläggen inte finns några problem med svenska språket ... inga tepatter eller bropplem. ohmy.gif rotfl.gif

Tack. Det där uppmärksammade jag tidigare idag också. giggle.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 30-09-2010, 21:00
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

angry.gif
          CITAT (netha @ 30-09-2010, 19:53) *

samma tanke här...
          ohmy.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Chamomille
          Inlägg 30-09-2010, 21:11
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Nämen... ojtå a0a.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 21:11
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Hörrni....Netha, meriona och Ninnisky, jag förstår hur ni tänker men jag kände att det var liiite onödigt.
          PM är ju ypperligt vid såna här tillfällen!
          Nu är stämningen lugn och fin och det är dumt att reta den björn som sover.
          Skäll gärna på mig för mitt "påhopp" men jag känner bara att den här tråden kan kanske bli någonting bra (kanske inte vad jag ville att den skulle bli eller handla om men men)
          Och då är det dumt att retas flirting.gif

Edit, Och Chamomille!!
          *känner mig som en skolfröken nu*

Redigerat av Suz: 30-09-2010, 21:12

--------------------
          Zon II

Citera
          Meriona
          Inlägg 30-09-2010, 21:14
          Länk hit: #167

Gäster

CITAT (Suz @ 30-09-2010, 22:11) *
          Hörrni....Netha, meriona och Ninnisky, jag förstår hur ni tänker men jag kände att det var liiite onödigt.
          Skäll gärna på mig för mitt "påhopp" men jag känner bara att den här tråden kan kanske bli någonting bra (kanske inte vad jag ville att den skulle bli eller handla om men men)

Edit, Och Chamomille!!

Håller inte med alls, PM är det fulaste som finns om det är i avsikten att hålla en offentlig tråds diskussion frånskild från resten av forumet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-09-2010, 21:15
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 21:42) *
          Att ge råd, varför är du rädd för det? Du har ju gjort det hela kvällen och jag har inte haft en enda tanke att göra annat än lyssna och ta in. Det med "taggarna ut" gäller när någon råskäller mig, men även det kan man undvika gm att låta bli att läsa/svara och gå vidare. En sak att inte låta sig bli provocerad och tvärtom, inte provocera någon.
          Jag lyssnar på saklig och i god ton avgett kritik, det gör jag ju i det normala livet också. Det är nog över 25 år sedan som någon råskällde på mig, alltså en annan vuxen person. Jag vände ryggen och gick innan jag skulle ha spruckit, vilket jag skulle sett som ett nederlag och gör det ännu.

Jag kan hålla mig till väderleken el annat harmlöst när andan faller på. Då blir det inga påhopp.
          Att jag vill trots allt vara kvar har sina randiga orsaker och alla PM jag fått som stöd.
          Nu är det väl slutsnackad om mig, hoppas jag. Jag kommer inte ta upp mer om min person om det inte trots allt kommer upp mer som någon vill ha sagt. Sov gott och tack än en gång till er alla! tummenupp.gif fuchian...

Jag har en känsla av att det du kallar för "råskäller på dig" inte alls är "råskäll" utan när någon säger något som träffar en öm punkt hos dig. Då blir du obstinat helt enkelt och vill inte alls ta till dig det som sägs. Jag är faktiskt ganska övertygad om att de allra flesta faktiskt bara vill att du tar seden dit du kommer d.v.s. vill ge dig råd om hur du ska göra för att det inte ska bli irritationer. Vi är många som försökt att i vänlig ton tala om detta men som då bara fått skit tillbaka från dig som om du inte förstått vad vi säger. Jag och många andra har upplevt att du inte lyssnar och tar till dig det vi sagt trots att du påstår att du gör det. Till slut blir man frustrerad på din ovilja att lyssna.

Jag hoppas att du menar och framledes kommer att göra som du nu säger även om jag inte tror det förrän jag ser det.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 30-09-2010, 21:15
          Länk hit: #169

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

............ jag känner bara att den här tråden kan kanske bli någonting bra................

Tror du verkligen det - med dom svaren du och andra fått??

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 21:19
          Länk hit: #170

Medlem

CITAT (Meriona @ 30-09-2010, 22:14) *
          Håller inte med alls, PM är det fulaste som finns om det är i avsikten att hålla en offentlig tråds diskussion frånskild från resten av forumet.

Oki jag backar...bara det att jag kände att det var onödiga kommentarer.

CITAT (Anki på Öland @ 30-09-2010, 22:15) *
          Tror du verkligen det - med dom svaren du och andra fått??

Ja det kändes så...som att det var en hyfsat lugn diskussion.....men jag är blåögd också coolgleam.gif

Redigerat av Suz: 30-09-2010, 21:20

--------------------
          Zon II

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-09-2010, 21:21
          Länk hit: #171

Medlem

Edit, Och Chamomille!!

Varför i hela fridens namn skulle PM vara ypperligt vid såna här tillfällen??? Diskussionen förs väl i forumet eller? Att folk håller på och skicka PM i tid och otid om allt möjligt som borde ligga i trådarna är högst olyckligt och inte alls bra. Fegt skulle jag vilja påstå att inte öppet våga säga det man vill ha sagt.

--------------------

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 21:23
          Länk hit: #172

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 22:21) *
          Varför i hela fridens namn skulle PM vara ypperligt vid såna här tillfällen??? Diskussionen förs väl i forumet eller? Att folk håller på och skicka PM i tid och otid om allt möjligt som borde ligga i trådarna är högst olyckligt och inte alls bra. Fegt skulle jag vilja påstå att inte öppet våga säga det man vill ha sagt.

Ja jag skrev att jag backade....men tyckte att kommentarerna var en smula onödiga!

--------------------
          Zon II

Citera
          Chamomille
          Inlägg 30-09-2010, 21:24
          Länk hit: #173

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 22:21) *

tummenupp.gif

Men man får akta sig för att försöka lusta till det lite angry.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-09-2010, 21:25
          Länk hit: #174

Medlem

CITAT (Suz @ 30-09-2010, 22:23) *
          Ja jag skrev att jag backade....men tyckte att kommentarerna var en smula onödiga!

Sorry hann inte läsa din kommentar innan jag skrev min. Tar lite tid för mig att skriva inlägg så ofta hinner det komma andra inlägg emellan blush.gif

--------------------

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 21:32
          Länk hit: #175

Medlem

CITAT (Chamomille @ 30-09-2010, 22:24) *
          tummenupp.gif

Men man får akta sig för att försöka lusta till det lite angry.gif

Inte alls, var inte så deffensiv! flirting.gif
          Humor är den bästa problemlösaren i många fall!
          Men just nu kanske inte just det skojet var så roligt...i den här tråden... shy.gif

CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 22:25) *
          Sorry hann inte läsa din kommentar innan jag skrev min. Tar lite tid för mig att skriva inlägg så ofta hinner det komma andra inlägg emellan blush.gif

Ingen fara....jag är själv väldigt sen ibland!
          smile.gif

--------------------
          Zon II

Citera
          Chamomille
          Inlägg 30-09-2010, 22:05
          Länk hit: #176

Medlem

CITAT (Suz @ 30-09-2010, 22:32) *
          Inte alls, var inte så deffensiv! flirting.gif
          Humor är den bästa problemlösaren i många fall!
          Men just nu kanske inte just det skojet var så roligt...i den här tråden... shy.gif

Ber om ursäkt. Ibland kan jag inte hålla fingrarna i styr (eller hjärnan heller för den delen) men jag menar inget illa i alla fall.

Edit: Skriver fortare än hjärnan tänker

Redigerat av Chamomille: 30-09-2010, 22:12

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Suz
          Inlägg 30-09-2010, 22:09
          Länk hit: #177

Medlem

CITAT (Chamomille @ 30-09-2010, 23:05) *
          Ber om ursäkt. Ibland kan jag inte hålla fingrarna i styr (eller hjärnan heller för den) men jag menar inget illa i alla fall.

Helt okey Chamomille!
          Dock underbart att höra att det finns flera som ibland låter fingrarna forsa innan tanken slagit rot!! giggle.gif

--------------------
          Zon II

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-09-2010, 22:13
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Hmmmm. Detsamma gällde för Rahmat2 och vitavargen och några till. Är det så så med bråkmakare i allmänhet eller finns det en annan förklaring? Bäst att sova på saken.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          netha
          Inlägg 30-09-2010, 22:16
          Länk hit: #179

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 30-09-2010, 23:13) *
          Hmmmm. Detsamma gällde för Rahmat2 och vitavargen och några till. Är det så så med bråkmakare i allmänhet eller finns det en annan förklaring? Bäst att sova på saken.

Hmm... just ja ...

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 30-09-2010, 23:15
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

Ni är helt sanslösa ! Jag kan inte förstå att ni inte tycker att det finns behov här av en eller flera moderatorer med full befogenhet.
          Utav dom forum jag besöker är detta det enda som inte har det, detta är också det forumet som utan tvekan har högst medelålder och detta är det enda forumet som det konstant är bråk på.
          Jag vet inte hur man ska tyda detta, om det är åldern det är fel på så är det ju illa (jag tillhör också dom äldre) men förhoppningsvis är det ju avsaknaden av någon som håller ordning på trådar och uppförande, då går det ju att göra nått åt det.

Citera

16 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 04:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon