Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odlas forumansvariga, Lite allmänna frågor
          *Stintan*
          Inlägg 30-09-2010, 23:32
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (anncharlotte @ 01-10-2010, 00:15) *
          Ni är helt sanslösa ! Jag kan inte förstå att ni inte tycker att det finns behov här av en eller flera moderatorer med full befogenhet.
          Utav dom forum jag besöker är detta det enda som inte har det, detta är också det forumet som utan tvekan har högst medelålder och detta är det enda forumet som det konstant är bråk på.
          Jag vet inte hur man ska tyda detta, om det är åldern det är fel på så är det ju illa (jag tillhör också dom äldre) men förhoppningsvis är det ju avsaknaden av någon som håller ordning på trådar och uppförande, då går det ju att göra nått åt det.

Jag är med på flera andra forum och det är minsann tjafs och bråk på dom också som är väl i klass med det som förekommer här på Odla trots att de har flera moderatorer. Att det är konstant bråk på Odla får stå för dig. Jag har en helt annan erfarenhet som är att det för det mesta går hyfsat lugnt och sansat till på detta forum men självklart kan ibland uppstå meningsskiljaktigheter i ett diskussionsforum, vore ju både märkligt och ointressant om alla alltid tyckte lika om allt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Bee
          Inlägg 30-09-2010, 23:32
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Nu har jag lagt en lååång stund på att läsa den här tråden. Min personliga reflektion är att det är kanske inte så konstigt att det gick så bra för SD i valet. Vill man ha mångfald här eller enfald?

Jag skall nog inte skylta med mina Odla-knappar på stan nån mer gång...

Herkules, du inger respekt! Heder åt dig!

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Motti
          Inlägg 30-09-2010, 23:48
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Man försöker väl lägga band på sig och inte bli förbannad,jag hör inte till dom som gillar att jäklas(ursäkta språket)men när vissa här klappar med ena handen och skickar "gosiga gulliga PM)och sedan nästa dag hugger en i ryggen och kallar en för ateist och all möjlig påhittad smörja bara för att jäklas och ställa till bråk då blir man förbannad,sen när de ger sig på människor här som söker tröst när de har det svårt i livet då är det banne mig svårt att vara vänlig.tanken med det här Odla forumet var väl att ägna sig åt växter i första hand ,de tänkte nog inte så mycket på att "småprat" skulle ta så stor plats därav avsaknaden av Moderator eller Moderatorer,En Moderator räcker inte på hela Odla,vem skulle sitta här och orka läsa var enda tråd?Men man kan ju då från Odlas håll be om hjälp !det finns många bra och rättänkande människor här som skulle va mycket bra extra Moderatorer.I dom Forum jag varit medlem i innan och är än skulle inte de här påhoppen vara en dag utan att de blev avstängda,Man fick inte ens avika från ämnet utan att bli tillsagd av en moderator.Jag är synerligen förvånad över att vissa fortfarande får hålls här de som vi andra kallar "Trollen".Märkvärdigt vad en del har två sidor, en som hugger på alla som har det svårt och en som är såå "gullig och medkännande" och är med i alla sympatitrådar som finns på forumet det kallar jag för att vända kappan efter vinden och ännu värre att vara falsk.

Citera
          herkules
          Inlägg 01-10-2010, 07:36
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Bee @ 01-10-2010, 00:32) *
          Nu har jag lagt en lååång stund på att läsa den här tråden. Min personliga reflektion är att det är kanske inte så konstigt att det gick så bra för SD i valet. Vill man ha mångfald här eller enfald?
          Jag skall nog inte skylta med mina Odla-knappar på stan nån mer gång...
          Herkules, du inger respekt! Heder åt dig!

tack, det var snällt skrivet av dig! blomma.gif
          jag tänker avsluta min medverkan i den här tråden med att önska alla en god helg, jag har pissont i skallen och det verkar vara en sån där omgång som håller i sig i några dagar, då blir det inte så mycket sittande framför datorn.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-10-2010, 07:40
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Vad gäller Odla så brukar bråken cirkulera runt en enda medelpunkt, dvs en person/nick som skapar en oroshärd som i sin tur smittar ner andra. En närvarande moderator borde kunna stoppa bråket i sin linda innan det eskalerat. Sen är frågan om det dyker upp nya orosmoment varje gång eller om det är samma som byter skepnad?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          xlxl67
          Inlägg 01-10-2010, 07:46
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Suz @ 30-09-2010, 21:06) *
          Härligt att du känner så!
          Det är lite mera positivism som behövs tror jag och jag är glad att du är förskonad från allt som hänt här!

Jag har allt läst det mesta. Det har varit en hel del hätska men ändå bra diskussioner om ex varg, lodjur, SD osv. När det gäller F så tycker jag det handlar om dålig net-etiquette främst vilket tyvärr inte verkar gå att göra ngt åt. I sådana fall är det bra med moderator men att slänga ut ngn för det känns inte rätt.

CITAT (herkules @ 30-09-2010, 21:33) *
          nej, det är det inte men det är orättvist när en hel drös människor ger sig på en enda.
          läs om och läs rätt.
          det har jag också alltid tyckt tills nu på sista tiden.

Nej så här långt får det inte gå. Därför finns moderatorer... på andra sajter.

Redigerat av xlxl67: 01-10-2010, 07:43

Citera
          Myosotis
          Inlägg 01-10-2010, 09:33
          Länk hit: #187

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Bee @ 01-10-2010, 00:32) *
          ....kanske inte så konstigt att det gick så bra för SD i valet. Vill man ha mångfald här eller enfald?...

Jag vill ha mångfald och yttrandefrihet, men jag vill också att människor ska ta hänsyn till varandra och visa respekt, är det för mycket begärt?! Jag vet att jag har en tendens att ta saker personligt och jag vet att du inte menade bara mig, men att sluta sig till att man är högerextrem för att man inte gillar ett troll som förstör och mobbar, det var milt sagt fantasifullt och - åtminstone i mitt fall - så långt ifrån sanningen man kan komma. Jag var en av de få som försvarade Rahmat, jag försvarade PiaL trots att det blev allt mer uppenbart att ni andra hade rätt, men jag kunde inte sluta tänka "men tänk om hon är oskyldig". Fuckian är inte oskyldig. Jag är väldigt tolerant men inte särskilt förlåtande, det spelar ingen roll vad hon säger eller om hon ber om ursäkt, hon är här bara för att skapa dålig stämning och missämja, och det har hon ju lyckats med. Grattis. Jag läser inte hennes inlägg eftersom jag använder ignorerafunktionen för första och förhoppningsvis sista gången, det finns inget hon eller hennes försvarare kan säga som skulle få mig att ändra mig, jag vill bara att hon ska bli avstängd. Det är inte innehållet i hennes inlägg nu som stör mig, jag läser dem ju inte ens. Det är själva närvaron av ett troll. Hon är ond, hon är elak, hon ska bort. Och jag tycker det för att JAG tycker det, inte för att några andra också råkar tycker det. Vadå, ska jag sluta tycka det jag tycker så fort ett visst antal människor håller med mig?!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Red Top
          Inlägg 01-10-2010, 09:51
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Mycket klokt och bra skrivit, Myosotis.

Jag lät själv bli att kommentera Bees inlägg, eftersom hon sa sig ha kommit fram till sin åsikt, enbart genom att läsa den här tråden.

Kunde inte ta hennes slutsatser på allvar och lät mig inte provoceras, eftersom jag förmodade, att det var det, som var hennes avsikt.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          herkules
          Inlägg 01-10-2010, 09:57
          Länk hit: #189

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Myosotis @ 01-10-2010, 10:33) *
          Jag vill ha mångfald och yttrandefrihet, men jag vill också att människor ska ta hänsyn till varandra och visa respekt, är det för mycket begärt?! Jag vet att jag har en tendens att ta saker personligt och jag vet att du inte menade bara mig, men att sluta sig till att man är högerextrem för att man inte gillar ett troll som förstör och mobbar, det var milt sagt fantasifullt och - åtminstone i mitt fall - så långt ifrån sanningen man kan komma. Jag var en av de få som försvarade Rahmat, jag försvarade PiaL trots att det blev allt mer uppenbart att ni andra hade rätt, men jag kunde inte sluta tänka "men tänk om hon är oskyldig". Fuckian är inte oskyldig. Jag är väldigt tolerant men inte särskilt förlåtande, det spelar ingen roll vad hon säger eller om hon ber om ursäkt, hon är här bara för att skapa dålig stämning och missämja, och det har hon ju lyckats med. Grattis. Jag läser inte hennes inlägg eftersom jag använder ignorerafunktionen för första och förhoppningsvis sista gången, det finns inget hon eller hennes försvarare kan säga som skulle få mig att ändra mig, jag vill bara att hon ska bli avstängd. Det är inte innehållet i hennes inlägg nu som stör mig, jag läser dem ju inte ens. Det är själva närvaron av ett troll. Hon är ond, hon är elak, hon ska bort. Och jag tycker det för att JAG tycker det, inte för att några andra också råkar tycker det. Vadå, ska jag sluta tycka det jag tycker så fort ett visst antal människor håller med mig?!

varför har ni så svårt för att skriva fuchians nick rätt?
          det är mobbning på en ganska avancerad nivå ni håller på med.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-10-2010, 10:34
          Länk hit: #190

Gäster

CITAT (herkules @ 01-10-2010, 10:57) *
          varför har ni så svårt för att skriva fuchians nick rätt?
          det är mobbning på en ganska avancerad nivå ni håller på med.

Jag blir felstavad hela tiden, men jag har inte tagit illa upp för det. Jo ibland, men inte så jag känner mig mobbad.

Citera
          Fenja
          Inlägg 01-10-2010, 11:07
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2010, 08:40) *
          Vad gäller Odla så brukar bråken cirkulera runt en enda medelpunkt, dvs en person/nick som skapar en oroshärd som i sin tur smittar ner andra. En närvarande moderator borde kunna stoppa bråket i sin linda innan det eskalerat. Sen är frågan om det dyker upp nya orosmoment varje gång eller om det är samma som byter skepnad?

Same shit - different names.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Monaxe
          Inlägg 01-10-2010, 11:11
          Länk hit: #192

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Jag fattar inte varför så många är negativa till moderatorer?
          Man skulle ju undvika många fula påhopp på olika personer och även snabbt kunna stävja mobbningstendenser när dom uppstår (för det gör det faktiskt, tyvärr även här)

Jag tror att det skulle kunna rädda odla tillbaka till som det var för 2-3 år sedan, och kanske till och med locka tillbaka en del medlemmar som hoppat av pga den periodvis mycket dåliga stämningen...

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 01-10-2010, 12:18
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

jag är inte emot moderatorer men ingen som är aktiv själv här i forumet. Det skall vara någon utifrån som inte lägger sina egna värderingar i allt.

För då vore man tvungen att ha samma åsikter om allt, utifrån vad moderatoren tycker

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-10-2010, 12:29
          Länk hit: #194

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Det stämmer, samma åsikter = inget bråk, att man inte tänkt detta tidigare. Vill man ha det så, då är det bara starta det. Det blir ju en envälde, inte mångvälde, bara att välja att ha alla med på det. Verkar enkelt.
          yes.gif .. fuchian ....

Citera
          skogstroll
          Inlägg 01-10-2010, 12:31
          Länk hit: #195

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

tycker det är helt ok med olika åsikter, annars vore det väl ingen idé med ett forum. Däremot kan man ju försöka bete sig vuxet

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-10-2010, 12:43
          Länk hit: #196

Medlem

CITAT (skogstroll @ 01-10-2010, 13:31) *
          tycker det är helt ok med olika åsikter, annars vore det väl ingen idé med ett forum. Däremot kan man ju försöka bete sig vuxet

En tanke bara av det hela. Visst ska man ha åsikter och ha det på ett bra nivå om man önskar det, men för min del finns inte några tankar att ens försöka, utan jag är bara kollar väder och sånt. Känner det hela meningslöst och jag är ju 0 i de flesta sammanhang, men det kvittar väl. Har kollat om jag får vara med i bråktråd, där det inte fanns gnissel, men svaret dröjer.
          Jag är nöjd ändå, trots allt. .fuchian....

Citera
          skogstroll
          Inlägg 01-10-2010, 12:57
          Länk hit: #197

Medlem

jag förstår ändå inte riktigt vad det är du vill säga. Kan du skriva kortfattat och tydligt så kanske det skulle förenkla saken?

vad betyder liksom

Visst ska man ha åsikter och ha det på ett bra nivå om man önskar det, men för min del finns inte några tankar att ens försöka, utan jag är bara kollar väder och sånt

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-10-2010, 13:02
          Länk hit: #198

Medlem

Skogstrollet,

Det betyder att jag ska ha en mycket låg profil och inte ge in i något i diskussionsväg. är detta lite enklare?
          Att jag inte gå in i diskussioner.

Redigerat av fuchian: 01-10-2010, 13:04

Citera
          skogstroll
          Inlägg 01-10-2010, 13:02
          Länk hit: #199

Medlem

det var lite tydligare kanske ja

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 01-10-2010, 14:35
          Länk hit: #200

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-10-2010, 13:18) *
          jag är inte emot moderatorer men ingen som är aktiv själv här i forumet. Det skall vara någon utifrån som inte lägger sina egna värderingar i allt.

För då vore man tvungen att ha samma åsikter om allt, utifrån vad moderatoren tycker

Menar du verkligen att om du blev utsedd till moderator så skulle du sudda ut alla inlägg där skribenten inte tyckte som du??

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera

16 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 14:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon