|
|
  |
Odlas forumansvariga, Lite allmänna frågor |
|
|
|
30-09-2010, 06:56
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 00:08)  håller fullständigt med, det är INTE legitimt att jaga EN människa såsom det görs här på forumet. absolut att admin ska reagera. Fast hade hon blivit avstängd, så hade hon sluppit att bli "jagad"..
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
30-09-2010, 07:08
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Blev lite förundrad över vad som skrevs i den här tråden eftersom jag inte läst i alla andra trådar, men nu har jag läst lite mer och fattar galoppen. Som jag misstänkte var det det otrevliga självgoda f-trollet som varit i farten igen. Strunta i fanskapet bara eftersom admin inte klarar av att sätta ner foten. Att någon tar henne i försvar begriper jag inte men man behöver inte förstå allt.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
30-09-2010, 07:47
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (Gossen Ruda @ 30-09-2010, 08:08)  Blev lite förundrad över vad som skrevs i den här tråden eftersom jag inte läst i alla andra trådar, men nu har jag läst lite mer och fattar galoppen. Som jag misstänkte var det det otrevliga självgoda f-trollet som varit i farten igen. Strunta i fanskapet bara eftersom admin inte klarar av att sätta ner foten. Att någon tar henne i försvar begriper jag inte men man behöver inte förstå allt. Håller helt med,men en fråga Gossen ruda, har inte du en egen kanal till forums ansvariga? jag vill minas att du har startat avd natur,och vet att du har haft snabba kontakter med forumsansvariga förut när det har varit hett på forumet. Jag själv saknar många gamla medlemar, som har trötnat på forumet, om det skall vara någon tröst så tycker jag att det är lungt nu på forumet, mot vad det har varit förr om åren,men har full förståelse för dom som känner sig kränkta av att det inte finns någon som styr upp forumet.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
30-09-2010, 07:56
|

Medlem

|
Nej, ingen egen kanal. Däremot har jag haft lite mail- och PMkontakt då och då när det hettat till. Jag och admin har ungefär samma uppfattning om människor i allmänhet men när det gäller skötseln och modereringen av forumet skiljer det sig ordentligt. Vet inte om jag skall engagera mig i frågan om f-trollet, jag får se.
--------------------
|
|
|
|
|
30-09-2010, 08:02
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Aqvakul @ 30-09-2010, 07:56)  Fast hade hon blivit avstängd, så hade hon sluppit att bli "jagad".. jamen det var väl en utmärkt lösning!? annars så kan man ju bara ge fan i att bete sig som en mobb och låta människan vara.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
30-09-2010, 08:08
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 30-09-2010, 08:08)  Blev lite förundrad över vad som skrevs i den här tråden eftersom jag inte läst i alla andra trådar, men nu har jag läst lite mer och fattar galoppen. Som jag misstänkte var det det otrevliga självgoda f-trollet som varit i farten igen. Strunta i fanskapet bara eftersom admin inte klarar av att sätta ner foten. Att någon tar henne i försvar begriper jag inte men man behöver inte förstå allt. jag förstår att du inte förstår, det är nog bara vi som, från det vi gick i skolan, alltid har försvarat människor från mobbning som fortsätter med det i vuxen ålder, på arbetsplatser, på forum mm. det sitter liksom i ryggmärgen på något sätt att man inte låter 10 personer ge sig på en. sen står inte elakheterna från mobben här på odla i någon som helst proportion till vad fuchian skrivit och gjort.
--------------------
|
|
|
|
|
30-09-2010, 08:15
|

Medlem
Antal inlägg: 494
Medlem nr: 8 480

|
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 09:08)  jag förstår att du inte förstår, det är nog bara vi som, från det vi gick i skolan, alltid har försvarat människor från mobbning som fortsätter med det i vuxen ålder, på arbetsplatser, på forum mm. det sitter liksom i ryggmärgen på något sätt att man inte låter 10 personer ge sig på en.
sen står inte elakheterna från mobben här på odla i någon som helst proportion till vad fuchian skrivit och gjort. Herkules, vilken fin människa du verkar vara! Alla skulle behöva ha en vän som dig
|
|
|
|
|
30-09-2010, 08:22
|

Medlem

|
CITAT (Monica i Nässjö @ 30-09-2010, 09:15)  Herkules, vilken fin människa du verkar vara! Alla skulle behöva ha en vän som dig  haha, nu vet jag inte om du är ironisk eller ej ..  fast tack om du menar det du skriver men jag är inte ett dugg fin, jag försöker bara se allt från alla håll och kanter, gör man det så reagerar man.
--------------------
|
|
|
|
|
30-09-2010, 08:27
|

Medlem
Antal inlägg: 494
Medlem nr: 8 480

|
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 09:22)  haha, nu vet jag inte om du är ironisk eller ej ..  fast tack om du menar det du skriver men jag är inte ett dugg fin, jag försöker bara se allt från alla håll och kanter, gör man det så reagerar man.  Nej, jag var absolut inte ironisk, det får du bara inte tro! Jag menar det verkligen. Så många gånger har jag läst dina inlägg och har hållt med dig och tyckt på samma sätt, men varit för feg för att skriva något
|
|
|
|
|
30-09-2010, 08:27
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Håller med Herkules om att kritiken mot F stundom har varit väl hätsk, men samtidigt har hon skapat otroligt mycket irritation och uppträtt så illa att hon faktiskt borde stängts av för länge sen..
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
30-09-2010, 08:35
|
Medlem
Antal inlägg: 62
Medlem nr: 7 609

|
CITAT (Suz @ 29-09-2010, 22:08)  I den länken finns inga telefonnr. Om inte någon admin kikar in här och ser vad som skrivs och kanske vinklas till dess (admins) nackdel binder det bara ris åt deras egen rygg....vilket är tråkigt! Att låta kreti och pleti påkalla att de har direktlinje in (om så inte är fallet) och på det sättet visa att det är skillnad på medlem och medlem visar en stor svaghet hos dem vilket kan ligga till stor last för hela forumet så småningom! Ber om ursäkt om jag låter hård...det är alls inte riktat till dig, är bara upprörd. Jag är glad att du svarade!! Efter tidigare bråk och avstängningar av medlemmar tror jag det fungerar så här: Att någon ringt till odla är nog en sanning med modifikation. ODLA RINGER DIG, när du gått över gränsen och då kommer också tillsägelsen, att du kommer att bli avstängd om du inte tar det lugnt. Så du kan vara lugn Suz, man får fråga och blir inte avstängd på så lösa grunder.
|
|
|
|
|
30-09-2010, 08:38
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 00:08)  håller fullständigt med, det är INTE legitimt att jaga EN människa såsom det görs här på forumet. absolut att admin ska reagera. Fast EN människa jagar väldigt friskt själv - och det är ju så att som man bemöter andra blir man själv bemött. Konstigare än så är det inte.
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
Gunilla T
|
30-09-2010, 08:45
|
Gäster

|
Herkules - vad har du för förslag till lösning så att forumet blir trivsamt för alla? Är det medlemmarna själva som ska lösa problem eller hur skall det gå till? ...OCH JUST NU ÄR DET PROBLEM....
Det är inte svårt att se att många har lämnat Odla eller bara dyker upp sporadiskt.
Odla lever ju på att odlingsintresserade bistår med kunskap och svarar på frågor om trädgård/odling. Blir det tunt på den sidan minskar det säkert med nya medlemmar.
|
|
|
|
|
30-09-2010, 08:46
|

Medlem

|
Om f retar upp 10-20 personer med sina påhopp och dessa 10-20 personer talar om vad de tycker om henne, kan man då kalla dessa för en mobb? Som man bäddar får man ligga. Hon har ett mycket enkelt sätt att slippa "mobben", det är bara att dra. Hon har skrutit vitt och brett om alla sina bekanta och vänner, varför klänga sig fast vid Odla då? Enligt min mening är svaret enkelt, hon är här för jävlas.
--------------------
|
|
|
|
Rihane
|
30-09-2010, 08:48
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 30-09-2010, 09:38)  Fast EN människa jagar väldigt friskt själv - och det är ju så att som man bemöter andra blir man själv bemött. Konstigare än så är det inte. Och när dessa samtidigt försvarar sig mot denna enda människa, ser det ut som en mobb. Man kan gnissla tänder om det i förbannelse och tycka det är orättvist men i utifrån ser det ut som en mobb. Herkules har helt rätt i det.
|
|
|
|
|
30-09-2010, 08:59
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 30-09-2010, 09:27)  Håller med Herkules om att kritiken mot F stundom har varit väl hätsk, men samtidigt har hon skapat otroligt mycket irritation och uppträtt så illa att hon faktiskt borde stängts av för länge sen.. fast tycker du att det hon/han får tillbaka står i proportion till det hon/han skriver gör? jag kan tycka att det är ett helt hyde som borde bli bannade här inne.
--------------------
|
|
|
|
|
30-09-2010, 09:05
|

Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 30-09-2010, 09:45)  Herkules - vad har du för förslag till lösning så att forumet blir trivsamt för alla? Är det medlemmarna själva som ska lösa problem eller hur skall det gå till? ...OCH JUST NU ÄR DET PROBLEM.... Det är inte svårt att se att många har lämnat Odla eller bara dyker upp sporadiskt. Odla lever ju på att odlingsintresserade bistår med kunskap och svarar på frågor om trädgård/odling. Blir det tunt på den sidan minskar det säkert med nya medlemmar. den erfarenhet jag har av forum är att man helt enkelt ignorerar de inlägg man inte tycker om. om ett sk troll är i farten så är det inte så skoj att fortsätta då. alltså trollet tycker inte det. jag är inte alls säker på att fuchian är ett troll, han/hon kan lika gärna bara vara sån som människa. då väljer man om man vill umgås eller ej. sen det här med att hoppa av ett forum eller ej, ett forum står aldrig still, medlemmar kommer och går, odlas forum går inte under för att 10 pers hoppar av, det kommer 10 nya direkt. visst kan man tycka att det var bättre förr - det tycker jag om nästan allt - men jag tror knappast att de medlemmar som inte är inne på odla numera har fuchian som sin huvudorsak till att inte vistas här. däremot kärringmobben kan nog skrämma skiten ur många.
--------------------
|
|
|
|
|
30-09-2010, 09:31
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
Men herkules. Du får det att låta som om jag hoppar på nya medlemmar och mobbar bort dem.  Hann du läsa AnnicaJ´s tråd innan vissa inlägg försvann? Annica har inte varit här på ett tag så hon kunde inte känna till Tottes matte/fuchian-historien. Hon mår väldigt dåligt och sökte sig hit i sin desperation i hopp om några vänliga ord. Det första som händer är att fuchian hoppar på henne och mobbar henne på ett fruktansvärt elakt sätt. Varför försvarar du inte Annica mot mobbning, bara fuchian? Jag hatar mobbning och kan och vill inte hålla tyst när jag bevittnar den. Hittils har jag försökt att ignorera fuckian så gott det går, men när hon skrev som hon gjorde i den tråden rann det över och jag pm:ade admin. Jag kan inte begripa sådan ondska, hur kan man trycka ner någon ytterligare som mår så dåligt? Och hur kan du försvara hennes beteende? Tycker du inte att Annica har rätt till den lilla tröst hon möjligen kan få här? Är yttrandefriheten värd så mycket att hänsyn och medmänsklighet får stå tillbaka? Det tycker inte jag, jag tycker att yttrandefriheten medför ett ansvar. Bara för att här inte finns några aktiva moderatorer kan vuxna människor få säga precis vad de vill till varandra och såra varandra så mycket det bara går? Jag önskar att Aqvakul kunde få en riktig moderators befogenheter (om han vill själv). När man läser på andra forum är det fånigt hur mycket diskussionerna styrs upp, trådar flyttas och liknande. Det är inte så jag skulle vilja ha det på odla. Men ren och skär ondska, bara med syftet att såra och mobba bort folk, tycker inte jag borde få fortgå. Göran har inte läst mitt pm än. Jag skulle också vilja ha en förklaring till att vissa inlägg bara försvann, det var ju bra men nu ser tråden helt konstig ut för dem som inte läste den i början. Anma börjar prata om ett sidospår som inte längre finns, folk kan ju tro att hon hallucinerar. Är det för mycket begärt att den som tar bort inlägg skriver en liten kommentar om detta?
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
30-09-2010, 09:36
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Jag tycker också att odla skulle behöva någon som modererar lite här. Men ingen medlemm härifrån.....
Ursäkta aqva men du är inte heller tillräckligt neutral, inte är dina inlägg alltid så trevliga.
Men en moderator skulle behöva.
Ta bra alla trådar om politik. Så fort någon hade en annan uppfattning så kastades skir på denne. Ingen diskussion i ordets rätta bemärkelse som man hade önskat sig. För ingenting i politiken är bara svart eller vit.
Att f bara är här för att provocera är min uppfattning. Och kanske en del kommentarer var onödiga. Men om hon förstör tråd efter tråd då blir det lätt så och jag tror hon nöjt när hon kunde röra om i grytan.
Och ja, det var bättre förr. Sade det en gång tidigare men då var ju direkt några som hånade mig för det. Det finns nästan ingen kvar som var med från början, varför????
Du behöver ju inte läsa det du inte gillar, kommer det då..... Men vad skall man kunna läsa då om nästan hela sidan är bara tjafs och bråk???
Jag gillar inte bråk, varken irl eller på internet men inser inte att bråkstakarna skall överta ett annars trevligt forum
Elisabeth
|
|
|
|
|
30-09-2010, 09:37
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 00:08)  håller fullständigt med, det är INTE legitimt att jaga EN människa såsom det görs här på forumet. absolut att admin ska reagera. Herkules, och AQVA PS. -- har inte deltagit i politiken pga min okunnighet o ointresse, de som varit oense där ska inte belastas på mig för sånt undviker jag. Jag håller med dig med sakfrågan, man ska inte jaga EN människa! Det som "jagarna" inte tänker på att de kan orsaka genom sitt agerande en STOR SKADA för den som blir jagad, kan flippa ut, eller till slut bli så arg att h"n orsakar omedveten skada på andra håll. Men här påpekas endast ut den som blev jagad och gjorde ett övertramp. (vilket jag har erkännt och bett om ursäkt, som sig bör till god ton) Har haft kontakt med medlemmar som har råkat illa ut pga. "jaktlaget" för de har inte fattat att ha udda (?) diskussioner och sedan har det kolapsat och undrar hur är det??? Har fått fler sådana PM, där de uteblir, men tackar mig om jag inte har hunnit varna, att ta det lite lugnare osv. Detta sätt utgör ett hot till hela forumet, och man kan inte älska alla, men i vanliga vardagen hemma soterar man ju bort dem eller lägger lite avstånd. I forumet kan man trycka på ignonera-knappen (vilket jag har använt mig av periodvis) så att det ska bli mer lugnt. Kan inte dessa personer som retar sig på allt göra det själv, men de gör inte det för de GILLAR sådana kattfajter. Har förstått att så har det varit, så jag är inte unik på något sätt, men jag tar inte emot skiten. Nu har jag rättat till det, bett om ursäkt och erkänt, vad mera begärs?? Tona ner mig till en viss nivå är jag villig att göra, men kommer inte ifrån att det är många som sårat mig och jag låtit det passera, pga. Ok, h"n har en dålig dag ex. ex. men det kan man inte när h"n och de har dålig dag sen jag började här, och att vissa medlemmar har berättat att så har det varit också innan periodvis. Jag har ingen guldfil till Adm, även att jag har sänt PM, och sen att jag ringde dit igår, hade jag egna intressen att fråga om, vilket jag inte behöver redovisa. OK; flunsan härjar, men ville ge min förklaring och jag ber endast att AQVA tänk vad jag nu har skrivit, det blir ingen repetion av detta inlägg pga. att detta räcker, har du frågor så fråga på, befinner mig inne även idag för att kunna resa sedan. ..fuchian...
Redigerat av fuchian: 30-09-2010, 09:39
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|