| |
|
  |
Odlas forumansvariga, Lite allmänna frågor |
|
|
|
|
01-10-2010, 19:03
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (netha @ 01-10-2010, 19:58)  Tycker precis som du att det inte ska styras hårt och t.ex att trådar "slirar" och går bort från vad de i starten handlade om ... det tycker jag är charmen med Odla forum. Det är just så samtal går till IRL också ... man avtalar inte strikt ett ämne i taget om man sitter en hop kompisar ... det ena ger det andra och plötsligt ... ingen vet hur ... så pratar man om något helt annat.  Bra sagt! Nu menar jag inte att man ska börja prata om giraffer i en tråd om rosor. Även vissa småpratstrådar är mer allvarliga och ämnet ska respekteras. Men oftast är det en naturlig vändning samtalet tar, någon skämtar etc., sånt blir jag glad av. Jag skulle bli avstängd dag 1 om såna regler infördes och det skulle vara lika bra.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:03
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
CITAT (andersen @ 01-10-2010, 20:01)  Jag läser ...Länk hit: #232 Ok nu ramlade femöringen ner.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:04
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (andersen @ 01-10-2010, 20:01)  Jag läser ...Länk hit: #232 Ja vadå. De betalar, vi på odla gör det inte.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:18
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Men Herre gud jag skrev att vi betalade 100 Kr i ett forum eller hur?
Jag skrev inte i "detta" forum eller odla, utan i ett forum. Det finns många foren som man betalar
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:18
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Meriona @ 01-10-2010, 19:46)  Jag reagerade också på de fåniga reglerna om hur en rubrik skrivs. Nej tack för mig till ett sånt forum, jag går inte i småskolan längre. Jag tycker att det funkar alldeles utmärkt här som det är. Ibland är det tjafs, men det är upp till oss som hänger här att haka på eller ignorera. Oftast är det alldeles lagom nivå tycker jag, även om man får blunda ibland.
Ska tillägga en sak, det var någon som klagade på att det inte kom respons från ägarna. Jag har PMat två gånger om saker som jag tyckt varit helfel, ena gången fick jag ett svar (att de inte tyckte som jag) och andra gången gjordes det nåt åt saken. Så jag har inget att klaga på i de hänseendet ännu.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:28
|

Medlem
Antal inlägg: 956
Medlem nr: 10 095

|
Återigen...det här var ett exempel från ett annat forum!!
Gnäll inte på alla förslag/exempel som läggs fram utan säg hur ni själva tycker det skulle vara! Kom med lite konkreta förslag! Skriv "jag tycker...blabla bla" Inte "Men det DÄR tycker inte jag!" Ponera att vi skulle sätta upp ett..."det här bör ni försöka tänka på" Hur skulle ni vilja att det såg ut?
Eller ska det vara helt fritt?? Alla får säga och göra vad de vill?? Ingen uppstyrning alls överhuvudtaget?
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:38
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Hej vad det går, jag läser och beskådar hur bagateller förstoras upp och återgår sen till normalvärdet. Pax mina vänner, pax betyder fred på latin. Jag förundras fortfarande hur f plötsligt skriver perfekt utan stavfel och annat. Har febern släppt? Måste vara jobbigt att ha haft influensa i månader i sträck, speciellt som det inte går någon influensa just nu. Möjligen kronisk svininfluensa. Mera moderatorer åt folket eller en synlig admin. Adios.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:40
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2010, 20:38)  Hej vad det går, jag läser och beskådar hur bagateller förstoras upp och återgår sen till normalvärdet. Pax mina vänner, pax betyder fred på latin. Jag förundras fortfarande hur f plötsligt skriver perfekt utan stavfel och annat. Har febern släppt? Måste vara jobbigt att ha haft influensa i månader i sträck, speciellt som det inte går någon influensa just nu. Möjligen kronisk svininfluensa. Mera moderatorer åt folket eller en synlig admin. Adios. Onödiga och billiga efterslängar!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:43
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Suz @ 01-10-2010, 20:28)  Återigen...det här var ett exempel från ett annat forum!!
Gnäll inte på alla förslag/exempel som läggs fram utan säg hur ni själva tycker det skulle vara! Kom med lite konkreta förslag! Skriv "jag tycker...blabla bla" Inte "Men det DÄR tycker inte jag!" Ponera att vi skulle sätta upp ett..."det här bör ni försöka tänka på" Hur skulle ni vilja att det såg ut?
Eller ska det vara helt fritt?? Alla får säga och göra vad de vill?? Ingen uppstyrning alls överhuvudtaget? Det är väl inte gnäll för att man tycker det är bra som det är. Varför ska du bestämma hur andra skriver? Såna där pekpinnar som du ger i ditt inlägg ovan gör inte stämningen på forumet bättre. För övrigt så finns det faktiskt forumregler som alla har godkänt för att bli medlemmar. Det borde ju räcka med att man följer dessa.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:44
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2010, 20:38)  Hej vad det går, jag läser och beskådar hur bagateller förstoras upp och återgår sen till normalvärdet. Pax mina vänner, pax betyder fred på latin. Jag förundras fortfarande hur f plötsligt skriver perfekt utan stavfel och annat. Har febern släppt? Måste vara jobbigt att ha haft influensa i månader i sträck, speciellt som det inte går någon influensa just nu. Möjligen kronisk svininfluensa. Mera moderatorer åt folket eller en synlig admin. Adios. Vanligvis gillar jag dina inlägg Ruda men jag tycker det känns lite lågt att ständigt tjata om F stavningsförmåga! Tror vi alla noterar hur det är...ibland funkar det inte och ibland är den perfekt! Drar mig till minnes någon som sa/säger..."mata inte trollen".... Mera moderatorer åt foket....och vad anser DU att de ska bidra med?? Har du några förslag på vad de bör/ska ta hand om på forat?
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
01-10-2010, 19:46
|
Gäster

|
CITAT (*Stintan* @ 01-10-2010, 20:43)  Det är väl inte gnäll för att man tycker det är bra som det är. Varför ska du bestämma hur andra skriver? Såna där pekpinnar som du ger i ditt inlägg ovan gör inte stämningen på forumet bättre. För övrigt så finns det faktiskt forumregler som alla har godkänt för att bli medlemmar. Det borde ju räcka med att man följer dessa. ANVÄNDARVILLKOR
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:48
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 01-10-2010, 20:40)  Onödiga och billiga efterslängar!  Jaså, tycker Bror Duktig det? Nåja, ditt inlägg hamnar ännu längre ner på onödighetsskalan. Är det förbjudet att påpeka vissa skribenters uppenbara problem att skriva någorlunda sanningsenligt?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:48
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 01-10-2010, 20:43)  Det är väl inte gnäll för att man tycker det är bra som det är. Varför ska du bestämma hur andra skriver? Såna där pekpinnar som du ger i ditt inlägg ovan gör inte stämningen på forumet bättre. För övrigt så finns det faktiskt forumregler som alla har godkänt för att bli medlemmar. Det borde ju räcka med att man följer dessa. OJ....hur du tolkar och tar det personligt det jag skriver...eller du kanske vill tolka det så just nu! Det var alls inga pekpinnar och jag vill verkligen inte bestämma någonting!!!! Jag tycker bara det är en smula tröttsamt att alla (många) bara klagar och klagar men inte kommer med någonting konkret själv! Är de forumregler som finns tillräckliga?? Och vem följer upp dessa??
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
01-10-2010, 19:54
|
Gäster

|
Suz, borde kanske inte lägga mig i dethär eftersom jag egentligen inte har någon konkret uppfattning själv men.. Du menar så väl och bjuder till för att få en lösning men det går inte att styra ett forum. Det kan sluta med att du själv far illa och det vore verkligen ledsamt. Var rädd om dig
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:56
|

Medlem

|
CITAT (Suz @ 01-10-2010, 20:44)  Vanligvis gillar jag dina inlägg Ruda men jag tycker det känns lite lågt att ständigt tjata om F stavningsförmåga! Tror vi alla noterar hur det är...ibland funkar det inte och ibland är den perfekt! Drar mig till minnes någon som sa/säger..."mata inte trollen".... Det märkliga är dock att vad jag kommer ihåg så har många bråkmakare på forumet haft samma problem och då dyker givetvis misstanken upp att det är samma person. Som förställer sig. Jag tjatar väl inte, det var mitt andra och förmodligen sista påpekande i denna tråden.  CITAT (Suz @ 01-10-2010, 20:44)  Mera moderatorer åt foket....och vad anser DU att de ska bidra med?? Har du några förslag på vad de bör/ska ta hand om på forat? Det har jag redan skrivit, att de/den skall vara med i diskussionerna och styra upp dem om det går överstyr. Fast det är mycket sällan detta händer på ett modererat forum. Man passar sig helt enkelt. Dessutom kan en moderator gå in och direkt plocka bort sånt som kan eskalera.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 19:59
|

Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 01-10-2010, 20:54)  Suz, borde kanske inte lägga mig i dethär eftersom jag egentligen inte har någon konkret uppfattning själv men.. Du menar så väl och bjuder till för att få en lösning men det går inte att styra ett forum. Det kan sluta med att du själv far illa och det vore verkligen ledsamt. Var rädd om dig  Tack Gunilla! Ja jag önskar verkligen att det blir lite bättre stämning här och att den "goa andan" kan komma tillbaka. Tycker det är så tråkigt med allt tjafs och obefintliga moderatorer men men... Tror inte det blir bättre förrän medlemmarna samlar sig och sätter ihop någonting vettigt för överlämning och sen står i gemensam tropp. En utopi har jag förstått. Edit, tropp?? Heter det så?? Eller trupp va??
Redigerat av Suz: 01-10-2010, 20:01
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 20:01
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gunilla T @ 01-10-2010, 20:54)  Suz, borde kanske inte lägga mig i dethär eftersom jag egentligen inte har någon konkret uppfattning själv men.. Du menar så väl och bjuder till för att få en lösning men det går inte att styra ett forum. Det kan sluta med att du själv far illa och det vore verkligen ledsamt. Var rädd om dig  Gunilla, du tog nästan orden ur minnen på mig. Flera har fösökt att administrar den här diskussionen tidigare. Ett par av dem har försvunnit besvikna härifrån. Att försöka leda en diskussion om detta leder tyvärr inte till någonting, eftersom forumansvariga sitter tysta och därmed så kan heller inget överenskommas....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 20:03
|

Medlem
Antal inlägg: 1 461
Medlem nr: 26 801

|
CITAT (Gunilla T @ 01-10-2010, 20:54)  Suz, borde kanske inte lägga mig i dethär eftersom jag egentligen inte har någon konkret uppfattning själv men.. Du menar så väl och bjuder till för att få en lösning men det går inte att styra ett forum. Det kan sluta med att du själv far illa och det vore verkligen ledsamt. Var rädd om dig  Visst är det som så. Ett forum är typ som ett fiskstim eller en flock med fåglar. Ni kanske har sett i luften eller i vattnet hur de omformas och far hit och dit...
--------------------
Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 20:04
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 01-10-2010, 21:01)  Gunilla, du tog nästan orden ur minnen på mig. Flera har fösökt att administrar den här diskussionen tidigare. Ett par av dem har försvunnit besvikna härifrån. Att försöka leda en diskussion om detta leder tyvärr inte till någonting, eftersom forumansvariga sitter tysta och därmed så kan heller inget överenskommas.... Nej jag inser det nu! Jag backar och lämnar över till nästa optimist
--------------------
Zon II
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2010, 20:04
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Suz är du ut efter att bli moderator? Känns mer och mer så. I början tyckte jag din tråd var bra men nu kommer pekfingret oftar eoch oftare upp.
Så mycket var du ju själv inte här eller???
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|