Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 12 13 14 15 16 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odlas forumansvariga, Lite allmänna frågor
          Gunilla T
          Inlägg 01-10-2010, 20:07
          Länk hit: #261

Gäster

CITAT (bergvallmo @ 01-10-2010, 21:03) *
          Visst är det som så. Ett forum är typ som ett fiskstim eller en flock med fåglar. Ni kanske har sett i luften eller i vattnet hur de omformas och far hit och dit...

Jaaa...men de har ju förstås inte läst om Jonathan Seagull... wink.gif

Citera
          Suz
          Inlägg 01-10-2010, 20:07
          Länk hit: #262

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-10-2010, 21:04) *
          Suz är du ut efter att bli moderator? Känns mer och mer så. I början tyckte jag din tråd var bra men nu kommer pekfingret oftar eoch oftare upp.

Så mycket var du ju själv inte här eller???

Nej Elisabeth jag skulle aldrig klara av att vara moderator!
          Ledsen för att ni tolkar det som pekfingrar, det var verkligen inte menat så!

--------------------
          Zon II

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-10-2010, 20:08
          Länk hit: #263

Gäster

CITAT (Gunilla T @ 01-10-2010, 21:07) *

Jag har läst den boken smile.gif

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 01-10-2010, 20:13
          Länk hit: #264

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

CITAT (Gunilla T @ 01-10-2010, 21:07) *

Richard Bach är förvisso inte att förakta smile.gif

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 01-10-2010, 20:16
          Länk hit: #265

Gäster

Varsågod, Jonathan Livingstone Seagull - han som valde sin egen väg.

http://www.youtube.com/watch?v=o3UXV0crbOk

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-10-2010, 20:18
          Länk hit: #266

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Vill man vara konspiratorisk så gynnar det forumägarna med några bråk- och tjafstrådar. Eftersom hyenamentaliteten finns hos de flesta måste alla, eller nästan alla, läsa vad som skrivits. Detta resulterar i många anrop mot servern och dessa anrop räknas och sen kan ägarna visa reklamfolket hur många som är inne och läser här och får därmed mer reklam och mer reklampengar. Att några får nog och lämnar forumet gör inte så mycket, det finns tillräckligt många kvar som bråkar.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Suz
          Inlägg 01-10-2010, 20:20
          Länk hit: #267

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2010, 21:18) *
          Vill man vara konspiratorisk så gynnar det forumägarna med några bråk- och tjafstrådar. Eftersom hyenamentaliteten finns hos de flesta måste alla, eller nästan alla, läsa vad som skrivits. Detta resulterar i många anrop mot servern och dessa anrop räknas och sen kan ägarna visa reklamfolket hur många som är inne och läser här och får därmed mer reklam och mer reklampengar. Att några får nog och lämnar forumet gör inte så mycket, det finns tillräckligt många kvar som bråkar.

Förmodligen har du rätt!!
          Tråkigt.... men sant!

--------------------
          Zon II

Citera
          netha
          Inlägg 01-10-2010, 20:22
          Länk hit: #268

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2010, 21:18) *

Tanken har nuddat mig också ... tråkigt nog.

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-10-2010, 20:23
          Länk hit: #269

Gäster

CITAT (netha @ 01-10-2010, 21:22) *
          Tanken har nuddat mig också ... tråkigt nog.

Ja den tanken har inte ens pysit förbi i närheten av mig, jag tror helt enkelt inte på det heller.

Citera
          netha
          Inlägg 01-10-2010, 20:26
          Länk hit: #270

Gäster

CITAT (Meriona @ 01-10-2010, 21:23) *
          Ja den tanken har inte ens pysit förbi i närheten av mig, jag tror helt enkelt inte på det heller.

Men så är det ju ... antalet besökare anges ju alltid när det gäller forum och Odla är inget undantag.
          Besökarantalet = annonsörer =pengar.

Odla.nu ägs nu om jag inte minns fel ... till 91% av ... ja vad hette de nu g.gif confused.gif

Nu hittade jag efter Googlande ... Stampen heter ägaren och procenttalet stämde också.

Redigerat av netha: 01-10-2010, 20:34

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-10-2010, 20:39
          Länk hit: #271

Gäster

Ja men det är en tidningskedja och jag inbillar mig att hittarna på ett gratisforum är ganska lojt intresse för.

Citera
          gnon49
          Inlägg 01-10-2010, 20:45
          Länk hit: #272

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Jonathan Seagull ville ej fiskmås vara.
          Han ville tillhöra en högflygande skara.
          Fallet var hårt. rolleyes.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          netha
          Inlägg 01-10-2010, 20:46
          Länk hit: #273

Gäster

CITAT (Meriona @ 01-10-2010, 21:39) *
          Ja men det är en tidningskedja och jag inbillar mig att hittarna på ett gratisforum är ganska lojt intresse för.

Inte alls ... Gratisforum finansieras av annonsörer ... Stampen äger ju också Familjeliv, Bröllopstorget och kanske fler. Även om de äger tidningar så ger nätforum en massa intäkter som de säkert inte vill vara utan.
          Varför tror du annars att vi har en massssa reklam i forumet ... reklam som många blockar med olika metoder och tipsar andra ... sånt gillas inte av ägaren... tror jag.

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-10-2010, 20:50
          Länk hit: #274

Gäster

Förvånar mig bara att flertalet har nåt slags misstro till odla.nu som sådant. Vad gör ni då här kan man undra. blink.gif Om man tror och tycker att arrangören är ute enbart efter egen vinning bl.a. så skulle man väl inte bidraga till det mer, eller tänker jag så konstigt?

Citera
          gnon49
          Inlägg 01-10-2010, 20:58
          Länk hit: #275

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Reklam finansier väl många gratissaijter. Inget är ju gratis helt o hållet. Sen är det ju upp till användaren om h*n vill se reklamen eller ta bort den. Själv tar jag bort all reklam som går att ta bort. Från Odla kommer ingen reklam in i min datorskärm.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          netha
          Inlägg 01-10-2010, 21:05
          Länk hit: #276

Gäster

CITAT (Meriona @ 01-10-2010, 21:50) *
          Förvånar mig bara att flertalet har nåt slags misstro till odla.nu som sådant. Vad gör ni då här kan man undra. blink.gif Om man tror och tycker att arrangören är ute enbart efter egen vinning bl.a. så skulle man väl inte bidraga till det mer, eller tänker jag så konstigt?

Menar du mig ???
          Jag har absolut ingen misstro mot Odla.nu .. varför skulle jag!?
          Att Göran & Ingemar var smarta occh startade Odla.nu är bara att gratulera!
          De har glatt massor av människor ... både att vi kan beställa växter och har tillgång till forum där vi inte minst kan få en massa kunskap om odling men också Småprat där vi kan "träffas" och pladdra som man gör IRL.

Men om du tänker efter ... varför skulle de lagt ner en herrans massa jobb och pengar på att glädja andra ... utan tanke på egen vinning.
          Såna företag tror jag knappast existerar. Det kostar ork och pengar att starta webbutiker och forum ... inte skulle då jag göra det gratis.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-10-2010, 21:10
          Länk hit: #277

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (netha @ 01-10-2010, 22:05) *
          Menar du mig ???
          De har glatt massor av människor ... både att vi kan beställa växter och har tillgång till forum där vi inte minst kan få en massa kunskap om odling men också Småprat där vi kan "träffas" och pladdra som man gör IRL.

Men om du tänker efter ... varför skulle de lagt ner en herrans massa jobb och pengar på att glädja andra ... utan tanke på egen vinning.
          Såna företag tror jag knappast existerar. Det kostar ork och pengar att starta webbutiker och forum ... inte skulle då jag göra det gratis.

yes.gif Så funkar det!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-10-2010, 21:13
          Länk hit: #278

Gäster

CITAT (netha @ 01-10-2010, 22:05) *
          Menar du mig ???

Nej netha jag menade inte dig specifikt, du råkade just var den sista i raden. Självklart vill man ha vinst om man driver ett företag, när man jobbat i min bransch så är man väl med medveten om det. Men att generera vinst och att göra det på oetisk grund är helt väsensskilt, och jag inbillar mig att Odla.nu tillhör den första sfären, annars hade jag inte varit här, inte ens en endaste kvart.

Citera
          Motti
          Inlägg 01-10-2010, 21:14
          Länk hit: #279

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag upplever det som att det här Forumet är väldigt tolerant gämfört med andra Forum !har jag fel ?andra Forum har de koll på allt tex personliga påhopp eller otidigt språk eller avikelser från ämnet,andra Forum får man direkt en varning eller blir avstängd om man inte håller en god ton.Men man kan förstå att det är svårt i detta Forum eftersom det är så pass stort med så många trådar i olika ämnen,inte lätt för två personer att ha koll på,men möjligheten finns ju att släppa in seriösa forummedlemar som moderatorer som hjälper till att ha koll.

Citera
          netha
          Inlägg 01-10-2010, 21:16
          Länk hit: #280

Gäster

CITAT (Meriona @ 01-10-2010, 22:13) *
          Nej netha jag menade inte dig specifikt, du råkade just var den sista i raden. Självklart vill man ha vinst om man driver ett företag, när man jobbat i min bransch så är man väl med medveten om det. Men att generera vinst och att göra det på oetisk grund är helt väsensskilt, och jag inbillar mig att Odla.nu tillhör den första sfären, annars hade jag inte varit här, inte ens en endaste kvart.

Men om du tänker efter .... Vad vet vi om Stampens etiska grunder!? Vad vet vi om Stampens ägare!?
          Iaf så vet inte jag något som helst om dem ... ids inte ens lägga energi på att leta.

Citera

16 sidor V  « < 12 13 14 15 16 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 23:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon