Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vi gillar olika, En fundering
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2010, 23:23
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 06-10-2010, 23:59) *
          Förstår inte vad det skulle vara för fel att vilja se snygg ut när man åker till stan ?om man har möjlighet att planera det unsure.gif

Det är väl inget fel utan upp till var och en men varför förfasa sig över att andra handlar i jobbarkläder? Springer du runt och nosar på folk hur dom luktar när du handlar?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 06-10-2010, 23:29
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ibland behöver man inte ens nosa det är som att gå in i en vägg av svett !Sen skrev jag i ett tidigare innlägg här att det är okej att handla i jobbarkläder min man gör det ofta när det är tidsnöd.Så läs gärna vad jag skrivit innan här!tråden handlar ju om OLIKA och jag åker inte och handla och ser ut hur som helst,det är mitt val.

Redigerat av Motti: 06-10-2010, 23:30

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 06-10-2010, 23:32
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

CITAT (Motti @ 06-10-2010, 22:46) *
          Många män är väl så illa tvungna att åka och handla i arbetskläder !vi kvinnor har ju ett litet annat val tycker jag,men okej finns kvinnor i blåkläder också men man ser dom sällan i affärerna.Värsta jag vet är män i bar överkropp i affärerna på sommaren sick.gif eller kvinnor som går in och handlar i bikini rtfm.gif

Varför är just männen tvungna att åka och handla i arbetskläder ?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2010, 23:44
          Länk hit: #64

Medlem

Motti läs själv vad andra skriver! Ingen har påstått eller haft synpunkter att du väljer att göra på ditt sätt. Det jag reagerar emot är att man bryr sig och har synpunkter på att det finns folk i skitiga kläder som handlar på väg hem från jobbet eller vad det nu är dom håller på med.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 06-10-2010, 23:45
          Länk hit: #65

Medlem

Det beror väl på var och hur man bor !bor man på landet så kanske det är lättare för mannen att slippa åka hem 1 eller 2 mil för att byta kläder ?bara för att handla 3 liter mjölk.bor man i stan och ha affär bredvid så är det väl lättare att åka hem och slänga på sig något annat ?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2010, 23:47
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (Motti @ 07-10-2010, 00:45) *
          Det beror väl på var och hur man bor !bor man på landet så kanske det är lättare för mannen att slippa åka hem 1 eller 2 mil för att byta kläder ?bara för att handla 3 liter mjölk.bor man i stan och ha affär bredvid så är det väl lättare att åka hem och slänga på sig något annat ?

Men då är det väl ingen skillnad på om det är män eller kvinnor. Det är väl inte lättare för en kvinna att åka hem 1 eller 2 mil för att byta kläder???

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 06-10-2010, 23:50
          Länk hit: #67

Medlem

Vet du !jag bryr mig inte.Jag gör som jag vill och du får göra som du vill!ä det bra då ?eller har du något att invända mot det också kanske confused.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2010, 23:57
          Länk hit: #68

Medlem

Varför kan du inte svara på frågan om varför det skulle vara skillnad på om det är en man som ska handla eller en kvinna i samma situation? Tycker faktiskt att det är du som kommer med invändningarna.

--------------------

Citera
          Christa
          Inlägg 07-10-2010, 07:52
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (*Stintan* @ 06-10-2010, 23:45) *
          Ja visst har även jag haft jobb som gjort att jag behövt byta kläder när jag kommit hem men på vägen hem har jag självklart handlat om det behövdes samt även hämtat ungar på dagis eller fritids. Hur skulle det annars gått till när man inte har varken jobb, affär eller dagis nästgårds? Jag tror inte ens jag ser vad andra har på sig när jag handlar.

För en gång skull är vi helt överens. Varför åka flera mil extra för att byta om när man kan handla på vägen hem. Hur andra ser ut när de handlar reflekterar jag inte ens över.

Det enda som jag tycker är jobbigt när jag handlar är högljudda ungar. Om jag står och skall välja vad jag skall köpa så blir det helt stiltje i huvudet om det är ett himla väsen omkring mig.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-10-2010, 07:58
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Om jag är skitig och svettig så försöker jag undvika att gå in i affärer. Men det är alltid en avvägning mot annat. Högljudda barn är något jag tycker är allt jobbigare med stigande ålder, men jag försöker att vara lite empatisk och låta bli att reta mig.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 07-10-2010, 08:19
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Motti @ 07-10-2010, 00:21) *
          Och vad är klä sig fint ?hel och ren är en dygd men man behöver inte åka och handla som man går och står tycker jag...................

Men snälla du, läs vad vi skriver!!!! alla går väl inte omkring och ser ut som skithögar hemma heller!! Hel och ren innebär ju att man byter kläder om man stått på huvudet i dyngan - har jag dushat och klätt mig rent på morgonen och ätit frukost, tagit en promenad med hundarna, fikat och suttit vid datorn en stund - varför i hela friden skulle jag klä om mig då??

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Cacki
          Inlägg 07-10-2010, 08:37
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Jag tycker att det måste få vara upp till en själv hur man vill vara klädd när man handlar. Kommer t.ex någon klädd i typ snickarbyxor så signalerar det "arbetsuniform" så varför bry sej? Kan t.o.m tycka att det ser lite mysigt ut om man ser någon som är "grovarbetarklädd" komma med en vagn full av blöjpaket, korvringar och mjölpåsar. Gôtt att se att i den familjen hjälps man åt, liksom...

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 07-10-2010, 08:40
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Cacki @ 07-10-2010, 09:37) *
          Jag tycker att det måste få vara upp till en själv hur man vill vara klädd när man handlar. Kommer t.ex någon klädd i typ snickarbyxor så signalerar det "arbetsuniform" så varför bry sej? Kan t.o.m tycka att det ser lite mysigt ut om man ser någon som är "grovarbetarklädd" komma med en vagn full av blöjpaket, korvringar och mjölpåsar. Gôtt att se att i den familjen hjälps man åt, liksom...

tummenupp.gif
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          silos
          Inlägg 07-10-2010, 08:43
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Oj oj oj vilka bekymmer ni har! thumbdown.gif

Citera
          Bettis
          Inlägg 07-10-2010, 08:53
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Jag har alltid "hundkläder" på mig eftersom jag brukar åka direkt efter hundrastningen inte 17 åker jag hem och byter innan, nu har jag Fjällrävens kläder som är praktiska utekläder, kanske inte dom snyggaste men dom är nog dyrare än många andra "snyggare" jackor i affären. Jag bryr mig inte ett skvatt åt vad andra har på sig, dom tar väl det som känns skönast. Hel och ren är jag iaf.

I vintras (när det var som kallast) handlade jag i overall alltså en hel overall (det var kanske ett gränsfall, men jag hade inte lust att åka hem och byta) men jag fick faktiskt påpekanden som " oj såååå skönt en sådan skulle man ha det är ju så kallt ute) jag går i det som är bekvämt att rasta hundarna i. När jag hade häst så hände det även att jag traskade in i ridkläder, luktade kanske lite häst om dom men vad tusan giggle.gif

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 07-10-2010, 10:01
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag tycker det är helt okej att gå och handla med blåkläder eller andra arbetskläder. Hellre det än människor som går nästan nakna i mataffären på sommaren. Det jag inte tyckte om när jag själv hade affär var när människor kom in med grovarbetarstövlar som var alldeles leriga eller människor som kom direkt från stallet med gödsel på stövlarna.

Citera
          Bettis
          Inlägg 07-10-2010, 10:38
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Solstorm @ 07-10-2010, 11:01) *
          människor som kom direkt från stallet med gödsel på stövlarna.

Gödsel fanns inte på stövlarna men det sätter sig lite hästlukt i kläderna, det hände kanske två gånger under alla åren och det var kanske inte ok, men är det panik så är det, kan ju vara folk som har allergi så det är nog inte ok, jag har allergi mot parfym och det är inte heller kul när man får springa runt för alla som öser parfym på sig, jag brukar få stå och vänta tills dom har gått ur affären och det är inte alltid det hjälper heller för det ligger kvar en hel del parfym/rakvatten i luften.

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 07-10-2010, 10:44
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Även om doften inte är mumma så var det inte den jag främst tänkte på. Golvet ser ju inte så roligt ut när det blir gödsel eller tjocka lerkokor på. Andra trampar i det och drar runt, av leran blir det halt och det blir ju absolut jobbigare att moppa golvet.

Citera
          Meriona
          Inlägg 07-10-2010, 20:58
          Länk hit: #79

Gäster

Oj har tråden utvecklats till hur man luktar när man handlar? unsure.gif Är jag på väg hem från stallet eller svampskogen, eller en veckas segling så åker jag INTE hem och duschar och byter om före jag köper den nödvändiga mjölken och brödet. Men jag väljer kanske inte att åka sketen hemifrån till affären heller. Men osminkad och i mysbrallor åker jag till Konsum, det skäms jag inte ett dugg för.

Citera
          gnon49
          Inlägg 07-10-2010, 21:43
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Stod i kassakön en gång och kände en doft av kattpiss. Och det var min jacka som doftade. Vad jag skämdes och jag tyckte det tog evigheter innan det var min tur. En olycka men vad tänkta dom andra om min hygien måntro.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2026, 15:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon