Tack alla för era snälla ord och uppmuntran. Det är tungt men jag försöker se det som 'det är bara saker' inte människor. Värre saker kan hända och vi är friska och glada för övrigt. Positive thinking liksom.

Min man kontaktade kommunen men de kan inget åt det göra. Det är vårt problem i princip. Vi har inte kollat med försäkring, tack för tipset - skall kolla men jag har inga höga förväntningar...
Jag har kollat upp olika elstängsel lösningar och det kommer att bli en tillfällig lösning med två olika sträck med varsin aggregat på de ställen de tar sig in just nu och kanske någon gång i framtiden utöka det runt hela tomten.
Just nu sitter en jägare på altanen. Han var här i natt också men de kom inte pga frosten (för lyhört och då våger inte djuren rör på sig). Han åker hem snart och jag har inte hört något skott ännu...

Men han har sagt att om han lyckas skjuta en, kommer dem troligtvis att hålla sig borta i 2-3 månader och då är inte stängseln lika högt prio. Lyckas han inte skjuta någon i denna vecka får vi sätta upp stängsel.
Nu har vi inte orkat (varken fysiskt eller psykiskt) reparera något från den senaste förödelsen än och det känns ganska meningslös tills problemet är löst....
Tack igen och jag håller er uppdaterade