|
|
  |
Att våga vara sig själv!, Utan smink,färg här o där! m.m...? |
|
|
|
09-10-2010, 19:54
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Det är inte billigt att se billig ut lär ju Dolly Parton sagt.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
09-10-2010, 20:02
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Klint @ 09-10-2010, 19:28)  Jag är lite för lång till min vikt,men det är inget jag tänker på dagligen.Smink ja det kan gå veckor utan nåt sen har man en period med lite lagom men det finns dagar då jag löper hela linan ut dock är jag nog oftast osminkad.Varför ja det beror på tid lust och prioritering.Men ibland känner jag mej piggare och fräschare med lite piff.Vad andra tycker de sk..er ja i ! Under flera år var jag alldeles för kort för min vikt. Tänk så olika det kan vara. Färgar inte håret längre, efter att min då 18-årige son tyckte jag var snyggare med vitt/grått. Innan dess hennade jag håret i c:a trettio år. Gillade den struktur håret fick av hennan. Nu när det har förlorat nästan all färg är det också kraftigare än det var innan. Har superkort hår numera, eftersom jag inte klarar av att göra något med det längre. ( Kan inte lyfta armarna över huvudet). Kan sakna mitt långa hår ibland, men det går snabbt över. Sminkar mig gör jag ibland. Ögonbryn, maskara och lite ögonskugga. Mest för min egen del. Tycker jag ser piggare ut då. Har man, som jag, kronisk värk och sömnsvårigheter, syns det i ansiktet ibland. Då är det roligare att möta sig själv i spegeln när man ser pigg ut. När jag fortfarande arbetade sminkade jag mig dagligen.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
09-10-2010, 20:04
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (gnon49 @ 09-10-2010, 20:54)  Det är inte billigt att se billig ut lär ju Dolly Parton sagt. 
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
09-10-2010, 22:28
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Klint @ 09-10-2010, 21:09)  Red Top Men det var ju så jag mena Ibland blir jag rädd för mej själv men skyller på att jag städar nu, tittar bara ín nån gång ibland Och jag som blev så avundsjuk. Visst vore det toppen om man var för lång för sin vikt.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
09-10-2010, 22:37
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
Det går att skapa fantastisk vacker yta med smink, se speciellt stumfilmssmikning/teater, men nästan alltid ser det bättre ut utan. Är väl upp till var o en men det naturliga blir ändå det bästa.
|
|
|
|
|
10-10-2010, 10:22
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
det jag skrev innan skulle jag ge lite förtydligande. Till vardagen i hemmet är som sagt var lite läppglans i neutral färg och bekväma kläder som tål ett och annat. Om det skulle uppstå en situationen att jag måste till stan, är inte smink det första jag tänker på, kollar endast håret och byter till snyggare, enkla kläder. Jag kan inte den mentaliteten som jag har sett att det finns folk i affärer och köpcentrum i sina joggingsbyxor, och sällan har man fel --- de är från Finland!!! jag fattar inte den kulturen.....  arbetskläder, rena är OK, gymkläder har jag då jag åker till gymmet och hem, men inte skulle jag gå till affären med dem, även vilket märke det skulle stå i dom. Har inte ens hemma sådana plagg. Men det är ju upp till var och en och jag brukar inte bry mig om finnar i joggingkläder, men dom sticker ut. använder en naturlook- sminktyp om jag åker till stan och har tid för det. Men tycker att det är roligt att pyttsa på lite extra vid andra tillfällen. Att gå sminkad dagligen har jag inte gjort om jag har varit hemma eller i byn för man vet ju inte vilket skit man kan få av det på längre sikt. ögonbrynen noppar jag själv. Rakning endast under armar och bikinilinjen och har inte haft en lite fjun i benen, så jag har aldrig rakat eller behövt vaxa dom. goda gener fr. mormor. ....fuchian....
|
|
|
|
|
10-10-2010, 10:27
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
Jag har blivit så van att se mej själv med lite mascara så jag känner mej faktiskt lite glåmig utan. Men det får räcka, allt annat jox sparar jag till festligare tillfällen. (Det är ganska kul att höra hur många män resonerar. Hävdar att de tycker att kvinnor är finare utan smink men trycker man upp en bild i ansiktet på dem på en sminkad modell kontra en när hon är osminkad och frågar vilken hon ser bäst ut på....ja, vad blir då svaret???  )
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
10-10-2010, 11:50
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
CITAT (Cacki @ 10-10-2010, 11:27)  Jag har blivit så van att se mej själv med lite mascara så jag känner mej faktiskt lite glåmig utan. Men det får räcka, allt annat jox sparar jag till festligare tillfällen. (Det är ganska kul att höra hur många män resonerar. Hävdar att de tycker att kvinnor är finare utan smink men trycker man upp en bild i ansiktet på dem på en sminkad modell kontra en när hon är osminkad och frågar vilken hon ser bäst ut på....ja, vad blir då svaret???  ) Vad är det för män du frågar egentligen?
|
|
|
|
|
10-10-2010, 12:05
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Jag sminkade mig dagligen fram till olyckan, och höll på med håret, spraya och fixa och lockade, detta var innan plattångens tid. Men sen olyckan blir det så himla jobbigt för armarna att hålla på så över axelhöjd det blir inte så mycket sminkning längre. Lite mascara ibland, vinter tid även lite mineralpuder. Någon enstaka gång per år sminkar jag upp mig ordentligt och känner mig jättesnygg. Visst, jag duger ju som osminkad men som sminkad är jag en riktig pingla.  Min gubbe tycker också att jag är snyggast med smink, det erkänner han, men samtidigt säger han att han tycker att jag är vacker utan också. Vad bra, det betyder att vi har samma smak!
|
|
|
|
|
10-10-2010, 12:11
|

Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274

|
CITAT (Cacki @ 10-10-2010, 11:27)  Jag har blivit så van att se mej själv med lite mascara så jag känner mej faktiskt lite glåmig utan. Men det får räcka, allt annat jox sparar jag till festligare tillfällen. (Det är ganska kul att höra hur många män resonerar. Hävdar att de tycker att kvinnor är finare utan smink men trycker man upp en bild i ansiktet på dem på en sminkad modell kontra en när hon är osminkad och frågar vilken hon ser bäst ut på....ja, vad blir då svaret???  ) Jag tror att många män inte ser diskret sminkning heller, de tror att hon är osminkad när hon i själva verket lagt en hel massa energi på att få den där naturliga looken. Jag går regelbundet till frissan, tonar håret själv hemma, sminkar mig (naturligt! slår vad om att många inte ens ser att jag är sminkad), tänker på vad jag äter och vad jag har på mig.
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
|
|
|
10-10-2010, 12:24
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Whiskuchi @ 10-10-2010, 13:11)  Jag tror att många män inte ser diskret sminkning heller, de tror att hon är osminkad när hon i själva verket lagt en hel massa energi på att få den där naturliga looken. Varför nöjer sig kvinnor ofta inte med diskret sminkning då, utan väljer den vulgära looken i stället?
|
|
|
|
|
10-10-2010, 12:42
|

Medlem

|
Där är sanningens ord! Männen säger att vilja se kvinnorna osminkade, orakade osv, men stirrar blint på en snyggt sminkad fotomodell, Vad är det frågan om? den naturlooken av sminkningen kan ju ta en hel tid, men då ser männen kanske dessa som osminkade??  Det är ju helt fel. Tänk på vad som kan döljas under den sminkningen???? Maken uppskattar och ser även den naturlookken som att det blev ju snyggt. Bra att frå respångs på en gång. Samma gäller med håret, han har sina favoriter bland mina uppsättningar.. Vid varje trettondagsafton hade vi min bästa väninna (hon som dog) en överraskning till våra karlar som de inte visste inget om. Vi brukade ta ett motiv och klä och sminka oss enl. det. Det var allt om rokoko till "galanta damer) En gång hadde vi klänningar med massor av tyll under, överdel som snörliv. Väninnans man satt mittemot mig och höll koll på min dekolage, så väninnan frågade om det fanns nåt intressant? --- svaret blev ...han väntade när en eller bägge hoppade ur snörlivet!!!!  --- Ingen risk, de är väl ankrade, så sluta upp att stirra!...  Jag brukade sminka personalen vid årets fest, de som uppträdde, där gick det åt spackel, särskilt om någon karl skulle föreställa en strippa!!!!  roligt var det. ....fuchian....
|
|
|
|
|
10-10-2010, 12:44
|

Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274

|
CITAT (Huggorm @ 10-10-2010, 13:24)  Varför nöjer sig kvinnor ofta inte med diskret sminkning då, utan väljer den vulgära looken i stället? Ja se, det får du fråga dem.
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
|
|
|
10-10-2010, 12:47
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Huggorm @ 10-10-2010, 13:24)  Varför nöjer sig kvinnor ofta inte med diskret sminkning då, utan väljer den vulgära looken i stället? Det kanske sminkar sig som de tycker är snyggt, och inte vad de tror att männen tycker är snyggt?  Hemska tanke!
|
|
|
|
|
10-10-2010, 12:49
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Whiskuchi @ 10-10-2010, 13:44)  Ja se, det får du fråga dem. Törs inte, jag misstänker att dom skulle reagera fel på en sådan fråga
|
|
|
|
|
10-10-2010, 13:23
|

Medlem

|
CITAT (Whiskuchi @ 10-10-2010, 13:44)  Ja se, det får du fråga dem. Fattar inte det mycket finstilta i dina inlägg....
|
|
|
|
|
10-10-2010, 14:26
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (xlxl67 @ 10-10-2010, 12:50)  Vad är det för män du frågar egentligen?  Hmm....ingen speciell sort förmodar jag. Men det ligger kanske en hel del i Whiskuchis svar. Det är ju det som är konsten med en lyckad make up....den ska helst inte märkas, bara förstärka "naturligheten". edit: stavfel
Redigerat av Cacki: 10-10-2010, 14:30
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|