|
|
  |
Att våga vara sig själv!, Utan smink,färg här o där! m.m...? |
|
|
|
11-10-2010, 10:05
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (Whiskuchi @ 11-10-2010, 10:44)  Helt okej Men jag förstår inte varför fuchian kallar det finstilt, på min dator är det i samma teckenstorlek som inläggen, hur ser det ut för er andra? Jag ser den som en tråd med en linje under, och den är i min dator mycket litet och jag började undra vad det är frågan om. När Anma nämnde det och skrev i sin text, så då är den lika stor som texten och går att läsa, däri min fundering. Det var bra att ni svarade båda två, men att det står mitt nick, fattar jag inte alls, varför? För övrigt, har man krymt Odla-sidan, för även det normala texten är pyttesmå, inte alls likt sig som innan jag åkte iväg? Då bryr jag mig inte om den om det kommer upp nåt liknande. Sen om jag inte kan läsa den, är en annan femma. Tack för förklaringen!  ... fuchian ...
|
|
|
|
|
11-10-2010, 10:11
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (fuchian @ 11-10-2010, 11:05)  För övrigt, har man krymt Odla-sidan, för även det normala texten är pyttesmå, inte alls likt sig som innan jag åkte iväg? Då bryr jag mig inte om den om det kommer upp nåt liknande. Sen om jag inte kan läsa den, är en annan femma. Tack för förklaringen!  ... fuchian ... Håll in "Ctrl" och tryck på + så blir det större igen
|
|
|
|
|
11-10-2010, 10:18
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 11-10-2010, 10:09)  Det är en länk till en sida som uppmanar att man ska använda google. Inget värre än så. http://justfuckinggoogleit.com/Någon irriterade sig på alla frågor man lika gärna kan googla om och gjorde då den sidan. Whiskuchi har valt att ha det som sin signatur. Jag har för mig att jag också haft det nån gång, men det kan ske var på något annat forum. Mycket användbar i många sammanhang faktiskt.  Förlåt Whiskuchi att jag svarar i ditt ställe. ANMA, OK, men dock känner jag mig lite villsen och tänker inte öppna det. jag blir endast ledsen av det hela. Varför behandla mig som ....som ett ufo, sätta regler, som ni själva inte följer, med nåd ge mig ett litet hörn? Varför använda mitt nick som ett "könsord"? .... massa varför???? ....fuchian.... CITAT (Huggorm @ 11-10-2010, 11:11)  Håll in "Ctrl" och tryck på + så blir det större igen Va bra, huggormen, jag trodde att det hade hänt något med Odla och de minskat det hela. Nu ser jag ju som förr....  tack för hjälpen! ...fuchian...
|
|
|
|
|
11-10-2010, 10:26
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Ibland är du mer än lovligt egocentrerad. Allting handlar inte om dig på det här forumet. http://justfuckinggoogleit.com/ Har ingenting med dig eller ditt nick att göra. Det är en länk till en webbsida, som heter så. På svenska skulle översättningen bli ung. Googla det för sjutton!
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
11-10-2010, 10:30
|
Medlem
Antal inlägg: 4 078
Medlem nr: 14 624

|
Jag gillar smink och jag är väldigt noga med min hy använder bara bra produkter från Mary Cohr,eftersom jag älskar sol vind och vatten är det extra viktigt att vårda sin hy annars kan man bli russin i förtid.
|
|
|
|
|
11-10-2010, 10:30
|

Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274

|
CITAT (fuchian @ 11-10-2010, 11:05)  Jag ser den som en tråd med en linje under, och den är i min dator mycket litet och jag började undra vad det är frågan om. När Anma nämnde det och skrev i sin text, så då är den lika stor som texten och går att läsa, däri min fundering. Det var bra att ni svarade båda två, men att det står mitt nick, fattar jag inte alls, varför? För att det bara är du som undrat vad det står. Ta av dig offerkoftan, den klär dig inte.
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
|
|
|
11-10-2010, 11:09
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Red Top @ 11-10-2010, 11:26)  Ibland är du mer än lovligt egocentrerad. Allting handlar inte om dig på det här forumet. http://justfuckinggoogleit.com/ Har ingenting med dig eller ditt nick att göra. Det är en länk till en webbsida, som heter så. På svenska skulle översättningen bli ung. Googla det för sjutton!Exakt. Fuchian, en webbsida blir alltid ihopskriven i addressfältet. Webbsidan i fråga heter JUST FUCKING GOOGLE IT. (på svenska: GOOGLA DET FÖR FAN) Har inget alls med ditt nick FUCHIAN att göra.
|
|
|
|
|
11-10-2010, 11:16
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Ingen sak är för liten eller obetydlig när man vill misstolka och försöka få igång ett bråk. Mata inte trollen.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
11-10-2010, 11:26
|

Medlem

|
CITAT (Red Top @ 11-10-2010, 11:26)  Ibland är du mer än lovligt egocentrerad. Allting handlar inte om dig på det här forumet. http://justfuckinggoogleit.com/ Har ingenting med dig eller ditt nick att göra. Det är en länk till en webbsida, som heter så. På svenska skulle översättningen bli ung. Googla det för sjutton! Red topp, Nä, har inte trott att allt endast handlar om mig, men nu efter justeringen ser jag även det som jag inte såg innan. Jag tycker inte att det var det minsta egocentriskt av mig att ta reda på vad som stod i den. Visste inte det som Huggorm påpekade, hur få texten större. efter att jag stängde ner datorn innan vi åkte, var texten som den är ny, döm min förvåning när jag åter hemma gick in på nätet att vad i all sin dar har hänt???? Ingen har kunnat visstas här under vår bortvaro pga larmet. OK, då får det väl vara vad det nu är, men reagerade på mitt felstavade namn och ville ha klarhet. Är det egoistiskt? Då är du ute på hal is. Så uppfattar jag inte saker för min del, men ser många vältra sig i självömkan och låter dom ha sina huvudroller tills ni tröttnar på deras tugg. När/om jag lämnar detta forum, gör jag det i så fall i ett lugnt läge, jag springer inte iväg svanssen mellan bena, så ni vet det. Mjukhet besvaras med mjukhet och inget annat. Skiten hoppar jag över, om jag får lov att komma ur skamvrån????  ... fuchian ... (att det ska vara så svårt att få ett svar!!!!!!)
|
|
|
|
|
11-10-2010, 11:38
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Men Fuchian, vad är det annars än egocentriskt att ta för givet att ditt namn var felstavat?
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
11-10-2010, 11:40
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (fuchian @ 11-10-2010, 12:26)  Red topp, Nä, har inte trott att allt endast handlar om mig, men nu efter justeringen ser jag även det som jag inte såg innan. Jag tycker inte att det var det minsta egocentriskt av mig att ta reda på vad som stod i den. Visste inte det som Huggorm påpekade, hur få texten större. efter att jag stängde ner datorn innan vi åkte, var texten som den är ny, döm min förvåning när jag åter hemma gick in på nätet att vad i all sin dar har hänt???? Ingen har kunnat visstas här under vår bortvaro pga larmet. OK, då får det väl vara vad det nu är, men reagerade på mitt felstavade namn och ville ha klarhet. Är det egoistiskt? Då är du ute på hal is. Så uppfattar jag inte saker för min del, men ser många vältra sig i självömkan och låter dom ha sina huvudroller tills ni tröttnar på deras tugg. När/om jag lämnar detta forum, gör jag det i så fall i ett lugnt läge, jag springer inte iväg svanssen mellan bena, så ni vet det. Mjukhet besvaras med mjukhet och inget annat. Skiten hoppar jag över, om jag får lov att komma ur skamvrån????  ... fuchian ... (att det ska vara så svårt att få ett svar!!!!!!) Att din text/ sida var mindre plötsligt beror säkert på att du råkat komma åt någon tangent så det blev så. Det kan hända vem som helst ibland. Jo fuchian det är väldigt egocentriskt av dig att missuppfatta så mycket och få allt att handla om dig för det är så du gör. Allt folk skriver är inte svar till dig som du sen tror att du måste bemöta. Tänk efter ett par gånger innan du trycker på skickaknappen.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
11-10-2010, 11:46
|

Medlem
Medlem nr: 6 891

|
Ska man vara så lättstött så vågar väl snart ingen fråga på forumet hur man beskär en fuchsia för då känner väl Fuchian att någon vill halshugga henne?
Fucki´n är väl ingen felstavning av Fuchian viket i sig däremot är en felstavning av fuchsia.
--------------------
|
|
|
|
|
11-10-2010, 11:52
|

Medlem

|
CITAT (Pia L @ 11-10-2010, 12:38)  Men Fuchian, vad är det annars än egocentriskt att ta för givet att ditt namn var felstavat? Pia L, Det var ju riktigt skitigt innan jag redde ut en del saker. Tänker inte springa när det blåser, går när det är lugnt. Ang. mitt nick har den stavas på flit till fuckian, och det slår under bältet, därför reagerade jag vad det menas med det hela och att jag kunde inte få ihop den pyttelilla texten. Det är nu avklarad och jag har missuppfattat det hela (delvis) så ser jag ingen anledning att veva på detta mera. Blir endast observant pga. lögnen som spriddes ut under min bortvaro, att jag har skickat väldigt fula PM till medlemmarna, vilket går att bevisa att så är det inte. Endast Stintan bad jag tagga ner och låta mig att vara i fred och fick ett svar av henne, allt sparade. Mina PM har varit mycket bra och att flera kontaktat mig, så är jag inte såååå värdelös som man vill trycka mig till. OK, Pia, detta är svaret på din fråga och jag tar inte illa vid mig. ...fuchian....
|
|
|
|
|
11-10-2010, 12:01
|

Medlem

|
CITAT (Markus_H @ 11-10-2010, 12:46)  Ska man vara så lättstött så vågar väl snart ingen fråga på forumet hur man beskär en fuchsia för då känner väl Fuchian att någon vill halshugga henne?
Fucki´n är väl ingen felstavning av Fuchian viket i sig däremot är en felstavning av fuchsia. MARKUS H, Det är jag inte, snarstucken, nej, men kan bli rätt sårad och ledsen, men inte av detta. Du har nog läst orsaken att jag frågade, hade fel inst. i datorn och kunde inte läsa det. I vissa sammanhang och av några kallar de mig fuckian, vilket jag tar illa upp, förnedrande och under bältet. När jag skulle ta ett nick, ville jag ha den rättskriven, men det gick inte igenom Adm. kanske nån hadde det, så det blev fuchian istället. så enkelt är det hela. Och visst är jag på min vakt, men en vänlig fråga får ett vänligt svar, annars lämnar det utan att svara. Söker en mjukare stil i över huvudtaget, men bråktråden besöker jag, men slår inte där under bältet. Är du nöjd med svaret?  ...fuchian...
|
|
|
|
|
11-10-2010, 12:05
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Ger du dig inte snart så lägger jag ut dina PM till mig så alla kan läsa dom Lögnerna står du för och ingen annan!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
11-10-2010, 12:10
|

Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274

|
CITAT (fuchian @ 11-10-2010, 12:26)  OK, då får det väl vara vad det nu är, men reagerade på mitt felstavade namn och ville ha klarhet. Felstavat namn? Ja, fuchian är felstavat men det är du som står för felstavningen i det fallet. Fucking har inget med fuchian - eller fuchsia - att göra. Men jag ska erkänna att jag brukar läsa ditt nick som Fuckian.
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
|
|
|
11-10-2010, 12:11
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Det finns en "fuchsia" registrerad som medlem men ingen "fuchsian" så det nicket är ledigt. Fast nu matar jag trollet liiite.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
11-10-2010, 17:18
|

Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31

|
Om det är någon som undrar så ja jag har nappat på en invit på dejtingsiten det var en som inte verkade mest vara intresserad av mitt utseende utan han skrev att vi hade så mycket gemensamt vi kunde diskutera så jag nappade och det gemensamma visade sig vara trädgård han driver sin egna trädgårdsfirma, vilken flax va?
Vi kan dock inte träffas förren efter älgjakten.
(Och nej han är inte någon här på odla han visste inte ens om att detta trädgårdsforum fanns.)
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|
|
|
|
|
11-10-2010, 17:30
|

Medlem
Medlem nr: 16 329

|
Kul!  Hoppas det faller väl ut. Det är inte varje dag man snubblar över en själsfrände.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
11-10-2010, 17:42
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Cacki @ 10-10-2010, 11:27)  Jag har blivit så van att se mej själv med lite mascara så jag känner mej faktiskt lite glåmig utan. Men det får räcka, allt annat jox sparar jag till festligare tillfällen. (Det är ganska kul att höra hur många män resonerar. Hävdar att de tycker att kvinnor är finare utan smink men trycker man upp en bild i ansiktet på dem på en sminkad modell kontra en när hon är osminkad och frågar vilken hon ser bäst ut på....ja, vad blir då svaret???  ) Jag erkänner glatt att jag uppskattar kvinnor som sminkar sig och visar att de bryr sig om sitt utseende. Det handlar inte om att "måla" eller "spackla" upp sig utan om lite mascara, kanske en aning ögonskugga eller ett diskret läppstift. Vad är det för fel att våga vara fin?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|