Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 4 5 6 7 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Roligaste motionen?, Något man längtar till
          Motti
          Inlägg 18-10-2010, 22:35
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

min man påstår att sex är den bästa motionen blush.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-10-2010, 22:36
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 18-10-2010, 23:35) *

Är han så uthållig? naughty.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 18-10-2010, 22:39
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Hmmm ! naughty.gif till en viss del beror på daxformen ju wink.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-10-2010, 22:45
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Och eftersom du tycker att motion är så tråkigt så sitter du på Odla och bluddrar på kvällarna istället då giggle.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Christa
          Inlägg 19-10-2010, 07:35
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Aqvakul @ 18-10-2010, 22:31) *
          BMI = 18, vilket absolut är i underkant för en medelålders kvinna...

(När jag tränade hårt låg jag på drygt 20, men då var jag i 30-årsåldern..)

Precis och det är muskelmassan som är för liten, inte fettet. När det var som sämst kunde jag inte ens stå på huk. Vi mätte också på gymmet en gång min sambo och jag. Man kan ju mäta kvoten mellan muskler och fett genom att det går en svag ström genom kroppen.

Då vägde jag 67 kg och jag hade redan börjat misstänka att jag hade sämre värden än min sambo trots att han såg fläskigare ut. Det visade sig också att min sambo hade bra värden och mina var långt under gränsvärdet.

När det gäller viktnedgång så var mitt mål att gå ner till 65 kg så att jag kom i mina kläder igen men jag tränade och tränade och det hjälpte inte.

Så lade jag om kosten och då rasade jag ner till 53 kg utan att det gick att stoppa. Sedan har det svängt lite men bara upp till 57 som mest.

Har fått betydligt mer muskler sedan dess men jag skulle vilja lägga på mig 4-5 kg muskler till.

Jag ligger på gränsen till diabetes typ 2 så jag måste vara försiktig. Äter jag för mycket så mår jag skitdåligt.

Min sambo skrattade dock gott när han hörde Stintans tes om ätstörningar. Han känner ju mig och jag har full koll. Med en sönderstressad kropp är det dock inte så lätt att få allt att fungera hur mycket kunskap man än har. Hälsan blir i alla fall bättre och bättre och inte sämre och sämre som tidigare.

Frågan är dock om jag borde äta kött varje dag. Äter fisk varannan dag och kanske bönor och räkor på kvällen. Naturligtvis äter jag en massa annat också. Flera här har ju fullständigt missuppfattat det jag skrivit när jag skulle beskriva proteinintaget.

Löpning bygger ju inte muskler på det sättet som styrketräning gör så jag kanske borde äta extra kött även om inte du gjorde det.

Skall som sagt försöka hitta något annat forum för just det. Tyvärr är det många som är inriktade på att ta proteindrinkar och det tänker inte jag göra. På gymmet där vi gått säljer de sådant och ägaren verkar inte så hemma på nutrition utan vill ju gärna sälja sina preparat.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 19-10-2010, 07:53
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Hehe nja då får det vara mycket aktivt sex i minst en timme, bättre att ta en powerwalk en halvtimme då så kommer man ut i naturen oxå biggrin.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          netha
          Inlägg 19-10-2010, 08:11
          Länk hit: #107

Gäster

CITAT (Christa @ 19-10-2010, 08:35) *
          Precis och det är muskelmassan som är för liten, inte fettet. När det var som sämst kunde jag inte ens stå på huk. Vi mätte också på gymmet en gång min sambo och jag. Man kan ju mäta kvoten mellan muskler och fett genom att det går en svag ström genom kroppen.

Då vägde jag 67 kg och jag hade redan börjat misstänka att jag hade sämre värden än min sambo trots att han såg fläskigare ut. Det visade sig också att min sambo hade bra värden och mina var långt under gränsvärdet.

När det gäller viktnedgång så var mitt mål att gå ner till 65 kg så att jag kom i mina kläder igen men jag tränade och tränade och det hjälpte inte.

Så lade jag om kosten och då rasade jag ner till 53 kg utan att det gick att stoppa. Sedan har det svängt lite men bara upp till 57 som mest.

Har fått betydligt mer muskler sedan dess men jag skulle vilja lägga på mig 4-5 kg muskler till.

Jag ligger på gränsen till diabetes typ 2 så jag måste vara försiktig. Äter jag för mycket så mår jag skitdåligt.

Min sambo skrattade dock gott när han hörde Stintans tes om ätstörningar. Han känner ju mig och jag har full koll. Med en sönderstressad kropp är det dock inte så lätt att få allt att fungera hur mycket kunskap man än har. Hälsan blir i alla fall bättre och bättre och inte sämre och sämre som tidigare.

Frågan är dock om jag borde äta kött varje dag. Äter fisk varannan dag och kanske bönor och räkor på kvällen. Naturligtvis äter jag en massa annat också. Flera här har ju fullständigt missuppfattat det jag skrivit när jag skulle beskriva proteinintaget.

Löpning bygger ju inte muskler på det sättet som styrketräning gör så jag kanske borde äta extra kött även om inte du gjorde det.

Skall som sagt försöka hitta något annat forum för just det. Tyvärr är det många som är inriktade på att ta proteindrinkar och det tänker inte jag göra. På gymmet där vi gått säljer de sådant och ägaren verkar inte så hemma på nutrition utan vill ju gärna sälja sina preparat.

Tycker att du ska ta kontakt med dietist ... det får du via primärvården. Du väger alldeles för lite och ditt kontrollbehov .... tycker jag ... tyder på ätstörning. Detta säger jag i all välmening.

Efter att nära ha följt dotter med ätstörning känner jag igen symptomen.
          Det är inte alla gånger lätt att själv förstå att man har problem ... man tror att man äter mer än vad man gör och gärna skarvar man till litegrann också. Inte heller är det alltid lätt att som närstående se och förstå. Det tog lång tid för oss innan vi insåg att det var fara å färde. Tack o lov fick hon hjälp i tid och är helt frisk ... nu är inte vågen, träningen och matens innehåll det viktigaste i hennes liv ... hon äter det hon tycker om och mår bra.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-10-2010, 08:24
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (skånepåg @ 19-10-2010, 08:53) *
          Hehe nja då får det vara mycket aktivt sex i minst en timme, bättre att ta en powerwalk en halvtimme då så kommer man ut i naturen oxå biggrin.gif

tummenupp.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Anma
          Inlägg 19-10-2010, 09:25
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Bästa vet jag inte, men i särklass skönaste i alla fall! tummenupp.gif

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 19-10-2010, 09:33
          Länk hit: #110

Gäster

CITAT (netha @ 19-10-2010, 09:11) *
          Tycker att du ska ta kontakt med dietist ... det får du via primärvården. Du väger alldeles för lite och ditt kontrollbehov .... tycker jag ... tyder på ätstörning. Detta säger jag i all välmening.

Det är inte alla gånger lätt att själv förstå att man har problem ... man tror att man äter mer än vad man gör och gärna skarvar man till litegrann också. Inte heller är det alltid lätt att som närstående se och förstå. Det tog lång tid för oss innan vi insåg att det var fara å färde. Tack o lov fick hon hjälp i tid och är helt frisk ... nu är inte vågen, träningen och matens innehåll det viktigaste i hennes liv ... hon äter det hon tycker om och mår bra.

Bra Netha ...jag kan bara hålla med.

Christa, du behöver hjälp, din fixering vid mat och träning är inte längre sund och din vikt är alldeles för låg.

Jag vet att du blir arg och dethär vill du inte höra men snälla du, sök hjälp...i all välmening.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 19-10-2010, 10:13
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Och det var naturligtvis i all välmening jag också skrev det i går eftermiddag, det hoppas jag du förstod Christa utan att jag skrev ut det!!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Chamomille
          Inlägg 19-10-2010, 11:14
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Anma @ 19-10-2010, 10:25) *

Oj...

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Anma
          Inlägg 19-10-2010, 11:53
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Chamomille @ 19-10-2010, 12:14) *
          Oj...

Sant ju. smile.gif

Redigerat av Anma: 19-10-2010, 11:53

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-10-2010, 12:23
          Länk hit: #114

Medlem

Christa nu var det inte jag som kom med tesen om ätstörningar även om jag var benägen att hålla med som jag sa och jag håller med de andra och tycker också du ska söka hjälp av dietist vilket jag också sagt tidigare då din fixering vid mat och träning inte är sund. Jag vet att du slår ifrån dig men det är faktiskt i all välmening vi säger detta. Du kan få hjälp med vad som passar just dig!

--------------------

Citera
          Christa
          Inlägg 19-10-2010, 16:13
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (netha @ 19-10-2010, 08:11) *

Att förklara var visst bara slöseri med tid men eftersom jag är intresserad av både medicin, psykologi och kommunikation så skulle det vara intressant att höra vilka symptom det är som du tycker dig känna igen.

Eftersom jag har för liten muskelmassa så är det viktigt att jag lägger på mig mera muskler. Jag motionerar absolut inte för att gå ner i vikt. Det har jag aldrig gjort. Att jag ville gå ner från 70-65 var för att jag skulle komma i mina kläder. Hade köpt på mig en hel del och ville inte ha varken kostnaden eller besväret att köpa nytt. Att kilona rasade när jag slutade äta smörgåsar ser jag inte som något problem. Jag har inte mindre hull än en normalviktig. Det är muskelmassan som är för liten.

På grund av stress på jobbet så kom jag i klimakteriet vid 43 års ålder så min östrogenproduktion är minimal numera. Det innebär att om jag går upp i fettvikt så lägger sig ingenting på höfterna utan det är på magen det hamnar.

BMI är en ganska trubbigt mått. Det handlar ju bara om vikt i förhållande till längden. Det säger ingenting om kroppssammansättningen.

Att jag håller min arsenal av jobbiga hälsoproblem borta genom en bra kost kan jag inte se något negativt med.

Som sagt, det skulle vara väldigt intressant att höra vad du och en del andra anser att jag skulle vinna med att äta mer eller vad det nu är som ni anser att jag borde göra.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 19-10-2010, 17:11
          Länk hit: #116

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Anma @ 19-10-2010, 12:53) *
          Sant ju. smile.gif

tummenupp.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-10-2010, 18:06
          Länk hit: #117

Medlem

CITAT (Chamomille @ 19-10-2010, 18:11) *
          tummenupp.gif

tummenupp.gif

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-10-2010, 18:25
          Länk hit: #118

Medlem

CITAT (Christa @ 19-10-2010, 17:13) *
          Att förklara var visst bara slöseri med tid men eftersom jag är intresserad av både medicin, psykologi och kommunikation så skulle det vara intressant att höra vilka symptom det är som du tycker dig känna igen.

Eftersom jag har för liten muskelmassa så är det viktigt att jag lägger på mig mera muskler. Jag motionerar absolut inte för att gå ner i vikt. Det har jag aldrig gjort. Att jag ville gå ner från 70-65 var för att jag skulle komma i mina kläder. Hade köpt på mig en hel del och ville inte ha varken kostnaden eller besväret att köpa nytt. Att kilona rasade när jag slutade äta smörgåsar ser jag inte som något problem. Jag har inte mindre hull än en normalviktig. Det är muskelmassan som är för liten.

På grund av stress på jobbet så kom jag i klimakteriet vid 43 års ålder så min östrogenproduktion är minimal numera. Det innebär att om jag går upp i fettvikt så lägger sig ingenting på höfterna utan det är på magen det hamnar.

BMI är en ganska trubbigt mått. Det handlar ju bara om vikt i förhållande till längden. Det säger ingenting om kroppssammansättningen.

Att jag håller min arsenal av jobbiga hälsoproblem borta genom en bra kost kan jag inte se något negativt med.

Som sagt, det skulle vara väldigt intressant att höra vad du och en del andra anser att jag skulle vinna med att äta mer eller vad det nu är som ni anser att jag borde göra.

Det är ju just därför du bör konsultera en dietist! Vad har du att förlora? Du behöver individuell rådgivning som ingen på något forum kan ge dig. Du har ju allt att vinna på det.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-10-2010, 18:28
          Länk hit: #119

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 19-10-2010, 19:25) *
          Det är ju just därför du bör konsultera en dietist! Vad har du att förlora? Du behöver individuell rådgivning som ingen på något forum kan ge dig. Du har ju allt att vinna på det.

tummenupp.gif

--------------------

zon 1

Citera
          bergvallmo
          Inlägg 19-10-2010, 18:35
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem nr: 26 801

CITAT (Anma @ 19-10-2010, 10:25) *

Kan bara hålla med. Det klokaste som sagts på länge smile.gif

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...

Citera

7 sidor V  « < 4 5 6 7 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 15:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon