Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bestulen på smycken på sonens 20 årsfest,, hur går man vidare nu?
          Monaxe
          Inlägg 24-10-2010, 20:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

I sommras hade min ena son sin 20 årsfest. Maken och jag var bortresta under tiden.
          Festen avlöpte väl och det ha inte varit några konstigheter angående bråk eller andra tråkigheter.

I går skulle jag plocka fram ett pärlhalsband, jag letar och letar, inser till slut att det inte finns där det brukar ligga, i ett stort etui avsett för halsbandet. Jag börjar att kontrollera mer, upptäcker då att mer saker är borta: ett tjockt venetianskt guldarmband, inköpt av min far till min mor i början av 60 talet, en gammaldags brosch i guld som även kunde användas som hängsmycke, den hade varit min mans mormors, samt är ett lite mindre etui med örhängen i både guld och silver försvunnet.

Först fick jag någon form av blackout och trodde att jag gömt undan allt inför semesterresor osv, vi har varit iväg några gånger under året, och sedan inte kommit ihåg var jag gömt dem. Dessa är dessutom inga "vardagssmycken" så jag är / har varit väldigt rädd om dem.Jag har letat och letat, vänt upp och ned på mer eller mindre hela huset, men jag inser nu att de faktiskt är borta, stulna.

Sonen kom snabbt fram till samma sak som jag, inget inbrott har gjorts i huset, inga "främmande" människor har varit i huset, det senaste tillfället var hans 20 års fest. Då var det ca 20 personer här, många nära vänner men också några lite "nyare".

Sonen har ringt runt till alla som varit här och meddelat vad som hänt samt att det kommer att bli polisanmälan på detta, förhoppningen var (är) att någon känner sig skyldig och ex lägger sakerna i vår brevlåda. Efter alla samtal riktas nu misstankarna mot en speciell tjej som inte tillhör sonens närmre vänner, hon och hennes kompis hade varit inne på toa under en väldigt lång tid. Just dessa smycken låg i en byrålåda inne på toa, andra smycken ligger i ett helt annat skrin på ett annat ställe. Dessa båda tjejer hade haft väldigt bråttom iväg på kvällen.

Vid polisanmälan, ska jag namnge denna tjej? (om polisen ens bryr sig) det är ju bara misstankar och jag har ju inget bevis.

Till saken hör att jag och tjejens mamma har en liten kontakt via FB, jag vill att hon ska få veta men jag vet inte hur det ska lösas...

Jag och sonen har lagt ut historien på FB tillsammans med ett foto av armbandet, förhoppningen är att någon av sonens kompisar känner igen det, eftersom det är ganska ovanligt.

Hur går jag vidare?

armband

Redigerat av Monaxe: 25-10-2010, 05:03

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera

Inlägg i den här tråden
          Monaxe   Bestulen på smycken på sonens 20 årsfest,   24-10-2010, 20:48
          bergvallmo   Fy så tråkigt. Får hoppas att polisen kan hjälpa n...   24-10-2010, 20:58
          Monaxe   Förtydligande, har ännu inte polisanmält, här har ...   24-10-2010, 21:01
          Aqvakul   Nej, tyvärr lär de nog inte prioritera detta.. Men...   24-10-2010, 21:05
          bergvallmo   Det var jag som läste för fort. Tycker absolut a...   24-10-2010, 21:05
          netha   Men så tråkigt. :( Hoppas verkligen att den sky...   24-10-2010, 21:07
          malcolm   Fy vad trist men namnge alla som var med på festen...   24-10-2010, 21:21
          theseraphim   Polisanmäl saken men hoppas inte på något för även...   24-10-2010, 22:16
          Wilmer   Å, vilken fasa!! :smiley_small_hug: Jämran...   24-10-2010, 22:57
          Huggorm   Gå en sväng till stadens pantbanker och visa dom b...   24-10-2010, 23:18
          Monaxe   Gå en sväng till stadens pantbanker och visa dom b...   25-10-2010, 05:13
          Aqvakul   Det är nog lika bra att inse att även de som man s...   25-10-2010, 05:20
          Fny   Nej usch och fy! :fear: Hoppas verkligen att d...   25-10-2010, 07:22
          Gossen Ruda   Trist och tråkigt men jag håller med de flesta, po...   25-10-2010, 08:47
          Myosotis   :( :trostar:   25-10-2010, 09:06
          Solstorm   Jag tycker att du ska ge polisen flickornas namn. ...   25-10-2010, 09:27
          Alba   Usch vilken jobbig situation. Jag hoppas det löser...   25-10-2010, 12:34
          Monaxe   Polisanmälan gjord, namn och telefonnummer till de...   25-10-2010, 18:42
          theseraphim   Polisanmälan gjord, namn och telefonnummer till de...   25-10-2010, 20:40
          Inga från Närke   Nu gäller det att försöka hitta några foton på de ...   25-10-2010, 21:15
          sqrulan   :trostar: Fy vad jobbigt och hemskt! Tycker sy...   25-10-2010, 18:51
          Motti   Hade ett Swarowskiy armband som försvann när svärs...   25-10-2010, 21:41

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 23:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon