Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > text som bara försvinner ?
          malcolm
          Inlägg 01-11-2010, 11:44
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 11:37) *
          Gäller f. flirting.gif

Tänkte väl, har aldrig blivit beskylld för att stava illa eller att skriva dålig svenska. Inte har jag påstått mig vara konstnär heller. flirting.gif

Att skriva rätt är O och A. naughty.gif

Redigerat av malcolm: 01-11-2010, 11:45

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 01-11-2010, 12:08
          Länk hit: #62

Gäster

CITAT (malcolm @ 01-11-2010, 11:44) *
          Att skriva rätt är O och A. naughty.gif

rotfl.gif som att ha semester mellan syren och hägg varje år...

Citera
          gnon49
          Inlägg 01-11-2010, 12:10
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Gunilla T @ 01-11-2010, 12:08) *
          rotfl.gif som att ha semester mellan syren och hägg varje år...

Har du sagt B får du säga A. crying.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-11-2010, 12:49
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Som ni maler på!!!!!!! confused.gif kommer ni inte rätt för det.

Nån som frågade om mina alster i målning. Jag fick den frågan tidigare att visa mina tavlor och dockor, av Silos, men jag ville inte ha dem i hennes tråd. Hon får visa sitt ifred och hon är en känslig person, så då vill jag gå varsamt fram och lyssnar på hennes önskemål.

Jag har, med 5 kompissar drivit ett konstklubb, där vi målade själva, hade en gästkonstnär eller ställde ut andras alster och en gång per år våra egna. Under dom 7 åren har jag sållt mer än det var meningen.
          Ett Studieförbund tog kontakt med mig för att starta en oljemålningskurs på orten, vilket jag gjorde och hade den att rulla på minst 5 år, men det blev lite för mycket.
          Mina porslingsdockor i min atelje har jag faktist pluggat 4 år tills jag fick min masters grad fr. konstfacket som är anknytet på universitetet på New York, jag bluggade på engelska och delvis på tyska, samt skrifliga proverna gjorde jag på engelska.

Återligen har målningen börjat dra i mig, för jag gör inte allt på samma gång utan periodvis.
          Att jag inte visar dessa i forumet är att jag behöver det inte, får tillräckligt beröm på andra håll. Först få forumet behandla mig vettigt innan det kommer några som helst bilder.

Ang. skrivandet;
          Min första bok kom ut under andra halvan på -80-talet och finns endast på engelska. Den riktade sig åt till barnen som blivit illa behandlad, utnjyttjad och en del annat att det inte skulle bli för tung att läsa.

Sedan har jag varit en "spökskrivare" åt 2 böcker.
          Min nuvarande kommer nog handla mest om det andliga och ens slags uppföljare till bok nr. 1.

Fattar ni nu nåt????? confused.gif ---Fuchsian .....

Redigerat av fuchsian: 01-11-2010, 12:51

Citera
          Alba
          Inlägg 01-11-2010, 13:31
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Om du inte vill kapa Silos tråd är det väl inget som hindrar att du startar en egen och visar ditt arbete.

Är det så konstigt om du tänker efter att man blir tveksam till det du säger när du aldrig visar det du gör.

Du har ju världens chans att göra reklam för din bok.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-11-2010, 13:40
          Länk hit: #66

Medlem

Alba, det vet jag att det skulle vara en viss fördel, men dock har jag tvekat pga att kanske bli hånad av det jag visar.
          Jag behöver det inte och inte heller beröm, men gärna åsikter och kritik är bäst.
          Men jag har inte stängt några dörrar varken till det ena och andra hållet, så det finns i mina tankar, men jag ska grunna igenom detta hur jag löser det praktiska först. ...Fuchsian ......

Citera
          Chamomille
          Inlägg 01-11-2010, 13:45
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 12:49) *
          Som ni maler på!!!!!!! confused.gif kommer ni inte rätt för det.

Nån som frågade om mina alster i målning. Jag fick den frågan tidigare att visa mina tavlor och dockor, av Silos, men jag ville inte ha dem i hennes tråd. Hon får visa sitt ifred och hon är en känslig person, så då vill jag gå varsamt fram och lyssnar på hennes önskemål.

Jag har, med 5 kompissar drivit ett konstklubb, där vi målade själva, hade en gästkonstnär eller ställde ut andras alster och en gång per år våra egna. Under dom 7 åren har jag sållt mer än det var meningen.
          Ett Studieförbund tog kontakt med mig för att starta en oljemålningskurs på orten, vilket jag gjorde och hade den att rulla på minst 5 år, men det blev lite för mycket.
          Mina porslingsdockor i min atelje har jag faktist pluggat 4 år tills jag fick min masters grad fr. konstfacket som är anknytet på universitetet på New York, jag bluggade på engelska och delvis på tyska, samt skrifliga proverna gjorde jag på engelska.

Återligen har målningen börjat dra i mig, för jag gör inte allt på samma gång utan periodvis.
          Att jag inte visar dessa i forumet är att jag behöver det inte, får tillräckligt beröm på andra håll. Först få forumet behandla mig vettigt innan det kommer några som helst bilder.

Ang. skrivandet;
          Min första bok kom ut under andra halvan på -80-talet och finns endast på engelska. Den riktade sig åt till barnen som blivit illa behandlad, utnjyttjad och en del annat att det inte skulle bli för tung att läsa.

Sedan har jag varit en "spökskrivare" åt 2 böcker.
          Min nuvarande kommer nog handla mest om det andliga och ens slags uppföljare till bok nr. 1.

Fattar ni nu nåt????? confused.gif ---Fuchsian .....

Men gud vilka långa texter du skriver. Burr.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-11-2010, 13:51
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Varför pladdrar du då om allt du gör när du inte vill visa det. Upp till bevis om vi ska tro dig. Det har ju inte ett dyft med Silos trådar att göra utan det är bara ytteligare en undanflykt.

CITAT (Chamomille @ 01-11-2010, 13:45) *
          Men gud vilka långa texter du skriver. Burr.

Hälften vore nog, resten har vi ju läst förut. whist.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          flaxss
          Inlägg 01-11-2010, 13:53
          Länk hit: #69

Gäster

jag har aldrig förstått dom som skryter så mycket och sedan därefter inte vill visa nåt.

skryter man så får man ju visa att man har nått att skryta om. annars är det ju ingen som tror på skrytet. och då är det ju meningslöst att skryta.

själv är jag snart 22, har en växtsamling på 20tusen växter i en privat botaniksträdgård, äger två plantskolor och har skrivit 6böcker i ämnet varav en på franska och två på spanska och resten på eng, jag har alltid varit duktig i skolan och alltid fått MVG++++, redan som 16åting såldes mina tavlor för uppemot 2-5tusen, men det ska jag ju inte berätta om i denna tråd jag måste gå ut nu och handla och sedan ska jag gå in och städa huset kungen kommer på besök i morgon och då ska det bjudas på helsvensk husmanskost med köttbollar. på fredag ska jag hålla en tillställning på tusen personer bland annat kommer Anna anka och Kjell från programmet Ullared.

som exempel, de flesta av oss klarar av att hålla oss till ämnet och har en skrivstil hela tiden och som inte ändras. exempel skriva felstavat när det passar och perfekt svenska när det passar.

troll eller ej, inte vet jag säkert men ofta känns det ändå som om någon vill skämta med oss. om inte det är ett troll eller som inte vill skämta ja då måste jag nog gratulera till att man inte förstår hur man beter sig och bara fortsätter. om man är på riktigt och skriver och beter sig såhär hur kan man inte se det ?

om om man skämtar hur orkar man såfall hålla iågng det under sådan långtid, de flesta slutar efter ett tag (med svar eller att man skiter i den som skriver). det känns som om man skämtar finns det inte så mycket att hålla på med efter ett tag. någon gång måste det väl bli tråkigt.

det är nog den första jag har sett som skiftar ämnen och har denna typ av skrivsätt, bland annat svarar flera gånger om (svarar folk i början va tråden med att vara snäll och i nästa sekund vara sur) och skiftar ansikten, ämnen och ja allt.

(oj nu tryckte jag på nått och texten försvann men som alltid backar jag tillbaka och det ligger sparat).

Citera
          Chamomille
          Inlägg 01-11-2010, 13:56
          Länk hit: #70

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 13:51) *
          Hälften vore nog, resten har vi ju läst förut. whist.gif

A typ.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-11-2010, 13:58
          Länk hit: #71

Medlem

OK.

Texten kommer att komma punktvis.

Inget emellan.

Göra det enkelt.

Inte veta eller kunna något.

Häftig berättelse!.

Fuchsian....

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 01-11-2010, 14:04
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Fuchsian,varför inte göra som alla andra?????
          Lägg upp dina bilder i ett album så att den som vill kan gå in och se dina alster,
          då kanske du kan bli trodd. Nu kan man ju inte tro på nåt av det du säger/skriver.

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-11-2010, 14:07
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (flaxss @ 01-11-2010, 13:53) *
          ........
          skryter man så får man ju visa att man har nått att skryta om. annars är det ju ingen som tror på skrytet. och då är det ju meningslöst att skryta.

själv är jag snart 22, har en växtsamling på 20tusen växter i en privat botaniksträdgård, äger två plantskolor och har skrivit 6böcker i ämnet varav en på franska och två på spanska och resten på eng, jag har alltid varit duktig i skolan och alltid fått MVG++++, redan som 16åting såldes mina tavlor för uppemot 2-5tusen, men det ska jag ju inte berätta om i denna tråd jag måste gå ut nu och handla och sedan ska jag gå in och städa huset kungen kommer på besök i morgon och då ska det bjudas på helsvensk husmanskost med köttbollar. på fredag ska jag hålla en tillställning på tusen personer bland annat kommer Anna anka och Kjell från programmet Ullared.
          ...........

rotfl.gif

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 01-11-2010, 14:10
          Länk hit: #74

Medlem

jag har aldrig förstått dom som skryter så mycket och sedan därefter inte vill visa nåt.

som exempel, de flesta av oss klarar av att hålla oss till ämnet och har en skrivstil hela tiden och som inte ändras. exempel skriva felstavat när det passar och perfekt svenska när det passar.

troll eller ej, inte vet jag säkert men ofta känns det ändå som om någon vill skämta med oss. om inte det är ett troll eller som inte vill skämta ja då måste jag nog gratulera till att man inte förstår hur man beter sig och bara fortsätter. om man är på riktigt och skriver och beter sig såhär hur kan man inte se det ?

om om man skämtar hur orkar man såfall hålla iågng det under sådan långtid, de flesta slutar efter ett tag (med svar eller att man skiter i den som skriver). det känns som om man skämtar finns det inte så mycket att hålla på med efter ett tag. någon gång måste det väl bli tråkigt.

det är nog den första jag har sett som skiftar ämnen och har denna typ av skrivsätt, bland annat svarar flera gånger om (svarar folk i början va tråden med att vara snäll och i nästa sekund vara sur) och skiftar ansikten, ämnen och ja allt.

(oj nu tryckte jag på nått och texten försvann men som alltid backar jag tillbaka och det ligger sparat).

Hej Flaxss,
          Vaddå skryt????? De frågade ju mig, och jag svarade. Vad är skryt i detta? Kom och se, allt finns här i det verkliga livet, och jag har uteslutit en massa.
          Det frågades om målning och böcker ----- ska jag då hoppa över det och inte svara? ..Fuchsian.....

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 01-11-2010, 14:12
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

[quote name='flaxss' date='01-11-2010, 13:53' post='1317940']

Jaa, du har ju till och med lagt ut bilder på din botaniksträdgård och alla dinaväxter
          rotfl.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Chamomille
          Inlägg 01-11-2010, 14:13
          Länk hit: #76

Medlem

CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 13:58) *
          OK.

Texten kommer att komma punktvis.

Inget emellan.

Göra det enkelt.

Inte veta eller kunna något.

Häftig berättelse!.

Fuchsian....

Jaha?

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          malcolm
          Inlägg 01-11-2010, 14:15
          Länk hit: #77

Medlem

Önskar att jag hade varit lika energisk som du men är det verkligen sant det där med att du skall gå ut och handla? rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-11-2010, 14:21
          Länk hit: #78

Medlem

CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 14:10) *
          Hej Flaxss,
          Vaddå skryt????? De frågade ju mig, och jag svarade. Vad är skryt i detta? Kom och se, allt finns här i det verkliga livet, och jag har uteslutit en massa.
          Det frågades om målning och böcker ----- ska jag då hoppa över det och inte svara? ..Fuchsian.....

Inte frågades det väl efter vad du gjort utan efter bilder. Det du gjort vet vi ju sen förut för det har du ju berättat hur många gånger som helst i var och varannan tråd.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 01-11-2010, 14:34
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-11-2010, 14:21) *
          Inte frågades det väl efter vad du gjort utan efter bilder. Det du gjort vet vi ju sen förut för det har du ju berättat hur många gånger som helst i var och varannan tråd.

Inte ens en liten fågel går tydligen att visa på bild. giggle.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 01-11-2010, 14:36
          Länk hit: #80

Gäster

CITAT (fuchsian @ 01-11-2010, 14:10) *
          Hej Flaxss,

nej de frågade inte dig, det var du som ändrade ämne och började skriva om dig själv och blanda in i denna tråd konstnär, tavlor, manus, böcker. det är din text och det du skrivit ingen annan.

efter det började andra FRÅGA inte innan, och jag förstår att folk frågar. även jag frågar samma frågar, vad heter dina böcker ? var kan man köpa dom ? bilder på dina tavlor ? kan man läsa nåt om dom ?

mitt inlägg var ett exempel på hur du oftat brukar byta ämne och eller skriva.

jag vet inte om du är ett troll eller på riktig (det kan ingen veta på detta forum om vi ska vara ärlig) är du på riktigt dvs inget troll så fattar jag inte hur du kan skriva så som du gör utan att se det.

du får ofta trådar till att - ändra ämne, handla om dig själv dvs tråden blir förstörd (oftast) om du själv märker det det vet jag inte.

är du ett troll så bör du sluta upp med det för forumets/oss skull och lämna oss, vi behöver inga troll. och det säger jag vänligt. för troll eller ej är det väl ändå du ändå en människor, och flera av oss tycker nog att det är bra nu, är du ett troll så har du lekt färdigt här.

är du här på riktigt och är en medlem som alla andra, bör du tänka igenom det du skriver innan du skicka och hålla dig till ämnet. även detta säger jag vänligt. och detta om du är här på riktigt bör du tänka igenom och hålla dig till det. då slipper vi mycket av oroligheterna, också om du bättrar dig så ska såklart andra inte heller ta upp gammalt som varit inkluderar även mig. det gäller båda sidor även om det kan vara svårt ibland.

alltså

är du en riktig medlem så tänkt först och skicka därefter. och alla tänker efter först och skicka därefter. inkluderar mig.

är du en riktigt medlem och fortsätter som förut kommer fler och fler att se dig som troll och därmed villa ha dig här mindre och mindre och sluta svara dig mindre, det kan inte vara så kul eller?. så även för din egen skull bör du nog tänka efter innan du skickar så att du inte uppfattas som ett troll vilket det ibland kan uppfattas som.

är du ett troll, så gör oss en tjänst att lämna forumet. svårare än så är det inte, det finns fler forum där du kan leka men inte här.

det är dessa två alt du har, vänligt sagt från mig.

Redigerat av flaxss: 01-11-2010, 14:39

Citera

13 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2026, 01:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon