| |
|
  |
Trollpacka med mera..., en som stökar till eller hur är det egentligen;en människa? |
|
|
|
|
30-10-2010, 15:25
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Det kanske bara är så att vi har lite olika syn på vad social betyder eftersom jag tycker det bör finns åtminstone ett visst mått av att gilla att umgås med andra. Då menar jag inte på nätet. Gillar man inte det utan undviker människor så tycker åtminstone jag man är osocial. En del är alltid sådana och andra bara ibland. Att vara osocial ibland tycker jag är helt OK.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 15:29
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 16:25)  Det kanske bara är så att vi har lite olika syn på vad social betyder eftersom jag tycker det bör finns åtminstone ett visst mått av att gilla att umgås med andra. Då menar jag inte på nätet. Gillar man inte det utan undviker människor så tycker åtminstone jag man är osocial. En del är alltid sådana och andra bara ibland. Att vara osocial ibland tycker jag är helt OK. Varför ar det ok att vara osocial ibland, men inte att vara det jämt?
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 15:45
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Om man väljer själv den vägen så då har väl inte andra med och göra. Visst kan det bli att en del tycker att det är asosialt och mer därtill, men om man trivs bättre så, varför inte? Innom åldringsvården kunde jag få orsaker att besöka nån äldre som barnen el. grannar tyckte betedde sig onormalt (helt fel ord!) och när man kunde få personen att prata, så kunde man få se och höra en mycket intressant historia och intressanta tankar som personen hadde. Inte tvingade jag då h#n till sjukhemmet utan att ge mer tillsyn och enl. överenskommet hjälp. Sen att det inte såg vidare snyggt ut i hemmet, det brydde jag inte om. Tyvärr är dessa original numera en "bristvara", men många var mycket kloka personer. Nu drar vi inte alla över samma kam, ville endast belysa den utdöende delen av orginella personer som inte får numera finnas till, känns det som. ....  ...Fuchsian .....
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 16:05
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
CITAT (fuchsian @ 30-10-2010, 16:45)  Om man väljer själv den vägen så då har väl inte andra med och göra. Visst kan det bli att en del tycker att det är asosialt och mer därtill, men om man trivs bättre så, varför inte? Innom åldringsvården kunde jag få orsaker att besöka nån äldre som barnen el. grannar tyckte betedde sig onormalt (helt fel ord!) och när man kunde få personen att prata, så kunde man få se och höra en mycket intressant historia och intressanta tankar som personen hadde. Inte tvingade jag då h#n till sjukhemmet utan att ge mer tillsyn och enl. överenskommet hjälp. Sen att det inte såg vidare snyggt ut i hemmet, det brydde jag inte om. Tyvärr är dessa original numera en "bristvara", men många var mycket kloka personer. Nu drar vi inte alla över samma kam, ville endast belysa den utdöende delen av orginella personer som inte får numera finnas till, känns det som. ....  ...Fuchsian ..... Du måste vara en mycket, mycket gammal människa med tanke på allt du refererar till som självupplevt... Flera hundra år minst!! Kanske någon kan svara på hur socialt är det att sitta bakom en datorskärm och dikta upp ett helt människoöde som man låtsas vara? Det kanske till och med finns ett namn på det? Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 16:16
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Fenja @ 30-10-2010, 17:05)  Du måste vara en mycket, mycket gammal människa med tanke på allt du refererar till som självupplevt... Flera hundra år minst!!
Kanske någon kan svara på hur socialt är det att sitta bakom en datorskärm och dikta upp ett helt människoöde som man låtsas vara? Det kanske till och med finns ett namn på det? Mvh Fenja Snälla Fenja,börja inte med att förstöra denna min tråd!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 16:27
|

Medlem
Antal inlägg: 2 685
Medlem nr: 20 750

|
Men Silos, om Fuchsian skriver om sig själv i din historietråd, då gör det tydligen ingenting. Alla andra ska hålla sig till ämnet/tråden, men inte Fuchsian? Det var ju Svensk historia och inte Fuchsians historia, eller hur?
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 16:40
|
Medlem

|
CITAT (Ingela i Segersberg @ 30-10-2010, 17:27)  Men Silos, om Fuchsian skriver om sig själv i din historietråd, då gör det tydligen ingenting. Alla andra ska hålla sig till ämnet/tråden, men inte Fuchsian? Det var ju Svensk historia och inte Fuchsians historia, eller hur? Det enda jag protestera emot är sättet som Fenja skrev på....lite spydigt som jag tyckte.... Dessutom handla denna min tråd inte om Svensk historia,det är ett annat tråd som jag startat och visst kan ni alla skriva om er själva och era upplevelse här i livet för då blir jo trådet mera intressant och nyanserat!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 16:48
|

Medlem

|
På ett allmänt forum får alla som vill skriva i alla trådar. Vill du ha det på något annat sätt Solis föreslår jag att du och Fuchsian mailar eller chattar på msn med varandra. Det skulle bespara oss andra en massa ointressant drävel överallt i småprat. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 16:56
|
Medlem

|
CITAT (Fenja @ 30-10-2010, 17:48)  På ett allmänt forum får alla som vill skriva i alla trådar. Vill du ha det på något annat sätt Solis föreslår jag att du och Fuchsian mailar eller chattar på msn med varandra. Det skulle bespara oss andra en massa ointressant drävel överallt i småprat. Mvh Fenja Jahap,där kom det igång igen:((( Visst får alla skriva i alla trådar,det håller jag med om MEN tydligen INTE varken Fuchsian eller jag! Så du anser att det som jag skriver är ointressant drävel??? VARFÖR läser du då mitt drävel och till och med svarar,DET tycker jag är mycket konstigt!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 16:59
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 30-10-2010, 16:29)  Varför ar det ok att vara osocial ibland, men inte att vara det jämt? Äsch folk får väl vara hur dom vill men man kan ju träna upp den sociala förmågan om man t.ex. håller sig undan för att man är blyg Tror ingen mår bra av att aldrig umgås med andra människor. Jag kan inte förklara vad jag menar på något annat sätt än jag redan gjort så jag ger upp.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 16:59
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Nu skrev silos inte att hon ÄR en eremit utan att hon mer eller mindre kunde känna sig som en emellanåt, tycker denna tråd har tagit vändningar om hårklyverier och märkningar av ord där man vill "sätta dit" någon.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 17:05
|
Medlem

|
CITAT (malcolm @ 30-10-2010, 17:59)  Nu skrev silos inte att hon ÄR en eremit utan att hon mer eller mindre kunde känna sig som en emellanåt, tycker denna tråd har tagit vändningar om hårklyverier och märkningar av ord där man vill "sätta dit" någon. Precis!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 17:06
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 30-10-2010, 17:59)  Nu skrev silos inte att hon ÄR en eremit utan att hon mer eller mindre kunde känna sig som en emellanåt, tycker denna tråd har tagit vändningar om hårklyverier och märkningar av ord där man vill "sätta dit" någon. Och det vi diskuterat sa vi var lite OT och handlar inte om Silos. Vi bad t.o.m. om ursäkt för att vi kom OT så snälla vänd inte till det.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 17:09
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 17:59)  Äsch folk får väl vara hur dom vill men man kan ju träna upp den sociala förmågan om man t.ex. håller sig undan för att man är blyg Tror ingen mår bra av att aldrig umgås med andra människor. Jag kan inte förklara vad jag menar på något annat sätt än jag redan gjort så jag ger upp. Visst kan man träna upp sin sociala förmåga,det finns till och med terapier för detta. Men jag är faktiskt nöjd med mitt sätt att leva i det stora hela.... Tänk på de riktiga eremiterna,de mår säkert alldeles utmärt...tror jag.... CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 18:06)  Och det vi diskuterat sa vi var lite OT och handlar inte om Silos. Vi bad t.o.m. om ursäkt för att vi kom OT så snälla vänd inte till det. VAD betyder detta:OT som jag har sett ibland i trådar? Jag vet att ni inte diskuterade mig!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 17:11
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
CITAT (Fenja @ 30-10-2010, 17:05)  Du måste vara en mycket, mycket gammal människa med tanke på allt du refererar till som självupplevt... Flera hundra år minst!!
Kanske någon kan svara på hur socialt är det att sitta bakom en datorskärm och dikta upp ett helt människoöde som man låtsas vara? Det kanske till och med finns ett namn på det? Mvh Fenja Det gäller att ha mycket mer fantasi än nu kan föreställa er! När jag inte blir trott, tycker jag att då kvittar det vad jag kokar ihop. Hur enkelt som helst...men jag vet med mig att vissa har lärt sig känna mig mycket bättre och vet mer än så än det som kommer på trådar. Detta kanske sparar jag till min kommande bok, vem vet, men boken är redan över 200 sidor och det är inte min första heller. Ja, jag är mycket gammal, som själ, endast kroppen växlar vid de olika tillfällen jag är här.. hur enkelt som helst......  ..Fuchsian ......
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 17:15
|
Medlem

|
CITAT (fuchsian @ 30-10-2010, 18:11)  Det gäller att ha mycket mer fantasi än nu kan föreställa er! När jag inte blir trott, tycker jag att då kvittar det vad jag kokar ihop. Hur enkelt som helst...men jag vet med mig att vissa har lärt sig känna mig mycket bättre och vet mer än så än det som kommer på trådar. Detta kanske sparar jag till min kommande bok, vem vet, men boken är redan över 200 sidor och det är inte min första heller. Ja, jag är mycket gammal, som själ, endast kroppen växlar vid de olika tillfällen jag är här.. hur enkelt som helst......  ..Fuchsian ...... Men Fuchsian då,detta är inte snällt!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 17:15
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 18:06)  Och det vi diskuterat sa vi var lite OT och handlar inte om Silos. Vi bad t.o.m. om ursäkt för att vi kom OT så snälla vänd inte till det. Vänder inte till något utan svarar på det jag faktiskt ser/läser.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 17:18
|

Medlem

|
CITAT (fuchsian @ 30-10-2010, 18:11)  Det gäller att ha mycket mer fantasi än nu kan föreställa er! När jag inte blir trott, tycker jag att då kvittar det vad jag kokar ihop. Hur enkelt som helst...men jag vet med mig att vissa har lärt sig känna mig mycket bättre och vet mer än så än det som kommer på trådar. Detta kanske sparar jag till min kommande bok, vem vet, men boken är redan över 200 sidor och det är inte min första heller. Ja, jag är mycket gammal, som själ, endast kroppen växlar vid de olika tillfällen jag är här.. hur enkelt som helst......  ..Fuchsian ...... Vad bra att du håller med, då behöver ju inte det förklaras närmare! Synd bara att en lögnhals som du ska göra sig till förebild för någon som Solis... Mvh Fenja
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 17:20
|

Medlem

|
CITAT (silos @ 30-10-2010, 18:09)  Visst kan man träna upp sin sociala förmåga,det finns till och med terapier för detta. Men jag är faktiskt nöjd med mitt sätt att leva i det stora hela....
Tänk på de riktiga eremiterna,de mår säkert alldeles utmärt...tror jag....
VAD betyder detta:OT som jag har sett ibland i trådar? Jag vet att ni inte diskuterade mig! Det betyder att man kommitg utanför ämnet. Vad bra att du är nöjd. Kanske lite knepigt att leva som en riktig eremit mitt i civilisationen som ju de flesta av oss gör antar jag.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2010, 17:24
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 18:20)  Det betyder att man kommitg utanför ämnet.
Vad bra att du är nöjd.
Kanske lite knepigt att leva som en riktig eremit mitt i civilisationen som ju de flesta av oss gör antar jag. Det kan jag tänka mig,för då måste man jo långt långt bort...... NU skall jag på stan och ta bilder....gatorna är jo tomma så här dags
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|