Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Djur till salu..., Sälj ditt djur här ;-)
          Fny
          Inlägg 04-11-2010, 10:29
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

kan tillägga att väckarklockan även har en snoozefunktion... då den väcker dig genom att lägga en genomblöt och iskall kattleksak på dig, som du sen kan hiva iväg och du kan justera snooze-intervallen genom att kasta olika långt. Så fort bollen är fångad av det lilla monstret kommer den dock tillbaka och hamnar på dig. Väljer du att ignorera den blöta leksaken övergår klockan till standardväckningssignalen. ninja.gif

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          ingrids
          Inlägg 04-11-2010, 15:39
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

För den som inte lider av överdriven handsvett kan jag tillhandhålla en utmärkt kattsnooze: när väckarklockan ringer och ljuset tänds hoppar han upp/vandrar till huvudänden på sängen och vill bli kliad på magen. När man börjar klia honom viker han sig om handen på en så att handen blir löjligt varm och ja, man får handsvett. Skulle man somna om eller sluta klia av någon annan anledning jamar han eller testar med en tass i ansiktet ifall man är vaken. Lite opålitlig dock, eftersom det händer att själva snoozen somnar mitt i alternativt är alldeles extra supergullig på ett sådant sätt att man glömmer bort tiden och kommer försent till jobbet ändå, därav att han vissa dagar är ganska billig.

I övrigt oduglig till det mesta i kattväg, har t.ex. bara lyckats välta ner en enda blomkruka på tre år och gillar inte ens räkor. Välter väldigt lätt och landar med magen i vägen och tassarna i en bedårisk pose. Inget för dig som vill ha en riktig katt.

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera
          Katie
          Inlägg 04-11-2010, 15:45
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 33 258

giggle.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Är det inte en Border collie så är det bara en hund.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 05-11-2010, 16:14
          Länk hit: #44

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

thanks.gif För alla underbara berättelser ni har delat med er av här!!

Dagens skratt!!

Citera
          Fny
          Inlägg 05-11-2010, 16:26
          Länk hit: #45

Medlem

ZzzzzZzzzz.... *sover*
          Känner plötsligt att det är väldigt blött och kallt på lakanet framför mitt ansikte.
          "Men herrejisses, har jag dreglat så mycket?!"
          ...
          "Nehej, det är bara leksaksråttan som har fått bada igen...."
          Caspar fnurrar och tittar uppfodrande på mig. Råttan är dyngsur. Jag kastar den. Flupp. "Attans, jag missade dörröppningen!" Den blöta floppen lämnade stor blöt fläck på dörren.
          ...
          *frrrr frrrrr*
          Caspar titta uppfodrande på mig och petar upp råttan i ansiktet på mig. Suck...

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Skruttis
          Inlägg 06-11-2010, 17:11
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

a0a.gif
          Caspar är ganska billig vid sådana tillfällen antar jag!?
          Vad härligt att vara ägd av en katt. wub.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-11-2010, 19:03
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag föreslog en försäljning för golvmoppen men då sa hon att hon inte ville sälja mig wub.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Katie
          Inlägg 08-11-2010, 13:37
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 06-11-2010, 19:03) *
          Jag föreslog en försäljning för golvmoppen men då sa hon att hon inte ville sälja mig wub.gif

giggle.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Citera
          Fny
          Inlägg 12-11-2010, 08:02
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Katie @ 02-11-2010, 20:07) *
          Kan lika gärna sälja den andra gammelhunden också på en gång. Lika bra att göra sig av med dem nu och skaffa in ytterligare en unghund 'som lyssnar', till skillnad mot de två gamle.

Denna gången är det en ettrig Jack Russelltant på 12½ år som säljes.

Moder Jord i liten förpackning. Hon har fött upp tre egna valpkullar och agerat amma åt två kattkullar. Hon har även försökt att föda upp höns- och ankkycklingar. Blev något förnärmad över att de inte ville dia. Hon som satt mjölk och allt.
          Även människobebis och föl har hon försökt ta till sig men där gick den elaka matten emellan och sa stopp.

Vill du ha en liten hund (katterna är större) med enorma moderskänslor är detta hunden för dig.
          Hon är en riktig minipolis som ser, hör och vet allt. Hennes minne är lika långt som hennes långsinthet. Hon glömmer och förlåter ALDRIG!!!

Tänderna hennes ska dras ut så du behöver inte vara rädd för hennes bett som annars är MYCKET hårt. Hon är ju en terrier och låter ingen glömma det.

Att du kanske säger NEJ till henne skiter hon högaktningsfullt i. Hon ger bara en blick som ber dig att hoppa & hänga dig. Sen fortsätter hon glatt med det hon påbörjat.
          [attachment=56020:Kopia_av_IMG_0319.JPG]

Hon är faktiskt behaglig att ha med sig ut bland folk. Hon bryr sig inte mycket om vare sig folk eller fä när hon är med på tex växtmarknader. Visserligen drar hon sig inte för att sätta sig och skita mitt framför ett bord på marknaderna men hon står snällt kvar brevid medans man skamfullt plockar upp efter 'Hennes Höghet'.

Hon lägger gärna näsan i blöt vare sig hon har där att göra eller inte. Hon tuktar hundar och katter även om det inte behövs. I hennes ögon är hon STÖRST, BÄST OCH VACKRAST!
          [attachment=56019:Kopia_av_IMG_0940.JPG]

Tycker du att du har för mycket telefoner och fjärrkontroller?
          Ingen fara. När tanten får för sig att det är bebisdags snor hon telefoner, fjärrisar, miniräknare mm. Allt med knappar. Det är de bästa substituten för puppisar. Telefonerna låter ju dessutom emellanåt. Hon bäddar gärna ner dem på de mest obegripliga ställena också.

Denna hunden kan du nog ha i närmare tio år till. Hon kommer aldrig att dö. Hon har blivit sparkad av hästarna. En av dem t.o.m trampade på hennes huvud! fear.gif (då var det matte som var nära döden)
          Hon har blivit påkörd av bil, hoppat från rännet ner i en tom lada (fyra meters fall) mm mm.
          Aldrig ett brutet ben!!! Vet inte vad som skulle sänka denna tanten??

Tänkte att ända sättet att bli av med henne vore att sälja henne. Kanske även skänka bort henne om rätt hem infinner sig.

Du som är intresserad måste ha ett hem som tål det mesta. Hon är nämligen mer som en katt än en hund. Hon klättrar i alla sorters möbler, även bokhyllor. Vill hon ha tag på något så löser hon hur det ska bli hennes. Ingen uppgift har hon misslyckats med än.
          Ditt psyke bör vara starkt. Hon kör nämligen över en när man minst anar och när du väl kommer på det är det för sent.

Är du en människa som tycker om practical jokes? Har du trädgård? HAR DU FJÄDERFÄN?

Hon är som en råtta. Hon kommer in precis överallt och ägg är något hon gärna stjäl.
          Hon äter inte upp äggen. Nejnej... hon gräver ner dem i rabatterna ochnär du glad i hågen ska sätta igång med vårrensningen i trädgården kommer du garanterat köra en spade rätt i ett av hennes ägg. Den rabatten kan glömma ett tag framöver. Se till att inte ha några trädgårdsvisningar under de närmaste veckorna efter vårröjningen för din trädgård stinker svavel.
          Pris: Tja, högstbjudande?

Uuuuuuunderbar vovve! Underbar beskrivning!!!!!! Skulle vilja se hur en liten hund försöker vara mamma åt ett föl.... tongue.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Katie
          Inlägg 13-11-2010, 11:58
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Fny @ 12-11-2010, 08:02) *
          Uuuuuuunderbar vovve! Underbar beskrivning!!!!!! Skulle vilja se hur en liten hund försöker vara mamma åt ett föl.... tongue.gif

Hon föste sakta men säkert undan fölet från stoet. När hon tyckte att hon var på tillräckligt avstånd började hon tvätta fölungen, där hon kom åt blush.gif .
          Efter det lade hon sig ner och visade tuttarna, slickade på dem och visade dem för fölet precis som hon gör med valpar och kattungar.
          Fölungen fattade inte alls vad hon menade confused.gif utan sprang tillbaka till mamma.
          Embla upprepade proceduren gång på gång tills stoet tröttnade angry.gif . Då gick Embla moloket ut ur hagen. sad.gif

Detta höll på i ett par veckors tid.

Hon är inte som hon ska, min gamla tant. giggle.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Citera
          Myosotis
          Inlägg 13-11-2010, 18:37
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

wub.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 13-11-2010, 18:41
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

Säger detsamma wub.gif . Stackars liten, fick hon inte utlopp för mammakänslorna giggle.gif

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 13-11-2010, 22:54
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

bravo.gif att hon ville försöka! wub.gif att hon inte lyckades!!! Stackars henne! Så mycket kärlek till ingen nytta i detta fallet!!!

Citera
          Katie
          Inlägg 14-11-2010, 10:13
          Länk hit: #54

Medlem

De senaste två månaderna har varit jobbiga för henne.

Två av våra grannar har fått valpar. Det luktar puppisar överallt nu så hon lider. -cry-.gif Vi måste lägga upp fjärrkontroller och telefoner högt så hon inte kommer åt dem. Miniräknarna har hon fått lov att ta. Bebisar med knappar är tydligen ett bra substitut för riktiga bebisar. giggle.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 15:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon