CITAT (flaxss @ 18-09-2011, 20:32)

Inga stora fönster här heller och bara i östlägen, en del stor på golvet framför balkongdörren, men med extraljus så brukar det ändå gå bra fast dom itne står i fönstret. Bladlöss har våran redan fått tyvärr. Blir det lätt inne.
Men några vill man inte alls slänga som man tycvker mycket om. Fortsätter ju att ge frukt inne.
Hur många timmar om dan brukar du köra med ljus vid övervintring.
Jag körde 14h när man drev upp dom men det kanske blir för mycket under vintern?
CITAT (RB9310 @ 18-09-2011, 20:15)

Har inga att övervintra men håller som bäst på att få upp en massa sorter. Planen är att få upp en av varje sort inomhus och på så sätt få ett lager av sortäkta fröer.
Det är ju inte så dumt!
Men jag kör nog igång dec-jan med mina nya sorter. Så får de första pollineras innomhus åsså får man väl knyta en liten rosett på de frukter som kommit inne.
CITAT (Iren @ 18-09-2011, 19:18)

Vilka plantor Birre! Imponerande! Vad är det för någon du har till höger(menar jag) på bilden, som är så stor??
Minns inte riktigt ordningen jag ställde in dom nu men det är antingen en Carribian Red eller en Red Savina.
Men den största står till vänster nere på golvet och är en Kali Mirch.
Den gick inte at ha på bordet då den tog i taket. Och den är det mängder med frukt som inte hunnit mogna färdigt än.