CITAT (RB9310 @ 10-10-2011, 21:36)

Är väldigt avundsjuk på er som får skörda. Har visserligen skördat själv men bara av dom jag köpte på Ica Maxi.
Glöm bara inte att ha något för munnen när du mortlar

Angående annonsen så dök den även upp i flashbacks chilitråd idag.
Aja, två av tre av mina plantor var ju också "fuskeplantor" dvs redan frukt på när jag köpte dem

Men det var kul ändå, första året med chili har ändå avslutningsvis gått bra.
Detta trots att jag från början skulle ha haft både hot lemon och lombardo. Men hot lemonsarna var ju ängssyra, snöpligt.
Jo jag tänkte ha ngn form av munskydd på mig när jag mortlar

Hade fullt sjå att få bort det starka från fingrarna efter jag pillat med frukterna idag. Min lilla dotter var i närheten också så var rädd att hon skulle börja suga på mina fingrar vilket hon gör rätt ofta.

(tre månader)
Smakade lite på ett finger tre timmar efter jag pillat med dom och tvättat mig noga med diskmedel och jag höll ändå på att dö.

Köpte lite LE-lampor på ikea häromdagen, 20w för 39kr st. Det var ganska billigt. Men tror ni de funkar att ha till övervintring? De har ett kelvinvärde på 2700 och vad jag förstår är det ju lite åt det röda/varma hållet. Det ska väl helst vara högre kelvingrader? Men tror ni det kommer funka ändå? Tänkte ha dem som komplement till en lysrörsarmatur på 2x36 watt med fullfärgsspektrum.
Vet att många kör med random le-lampor från Classe Ohlsson och dylikt och det funkar.
Men man kan ju ha haft tur att de sålt "rätt" lampor.
Tänkte ju ändå att totalt lite över 150w ljus borde funka bra.. vad tror ni?
Mvh