Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bevilja Google en evig, oåterkallelig license?, Dvs uppladdat material
          Rihane
          Inlägg 09-11-2010, 16:04
          Länk hit: #1

Gäster

Blev hänvisad till att göra en tåt i ämnet och gör det

Angående foton, bilder, texter mm som man laddar upp i album och på bloggar. Blogger och Picasa är tjänster som erbjuds av Google. Jag funderar över hur ett stycke i Googles tjänstevillkor ska tolkas.

Min tolkning av stycket jag undrar över är: att Google har med sin "licens", rätt att göra i stort sett vad dom vill med det material som deras användare laddar upp via deras tjänster(exempelvis kan Google modifiera materialet).

Har jag tolkat tokigt?

Fet- och rödmarkeringen nedan har jag lagt till i det citerade
          [quote name='Google Tjänstevillkor http://www.google.se/accounts/TOS']
          11. Licens till Ditt material

11.1 Du behåller upphovsrätten och alla andra rättigheter som Du redan innehar i det Material Du skickar in, lägger upp eller visar på eller genom Tjänsterna. Genom att skicka in, lägga upp eller visa materialet beviljar Du Google en evig, oåterkallelig, global, royalty-fri och icke-exklusiv licens att mångfaldiga, anpassa, ändra, översätta, publicera, offentligt framföra, offentligt visa och distribuera det Material Du skickar in, lägger upp eller visar på eller genom Tjänsterna. Det enda syftet med denna licens är att göra det möjligt för Google att visa, distribuera och marknadsföra Tjänsterna

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 23:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon